Vad var det den kostade sist den var uppe i trÄden? Betydligt mer iaf.
Den dÀr hojen talar till mitt till tolvÄriga jag, som det sÄg pÄ hojar 1984. NÄt med flake-lack och glitter ingjutet i plasten som gör att jag tycker mig höra introt till en porrfilm producerad innan rakade underliv blev en grej. Jag sÀger köp!
Kolla pÄ den hÀr.Honda vfr 750 sÀljes i Kungsbacka | Blocket
89000 kr - Touring - Kungsbacka - Nyskick! 1400 milwww.blocket.se
30 Ă„r gammal hoj.
Visst habegÀr vÀcks...RGNT Aurora sÀljes i Göteborg | Blocket
200000 kr - Sport - Göteborg - MarknadsvÀrde: 200 000 kr exkl moms Avslutas: 2024-11-10 19:06 Lagringsort: GBG/Ringön En unik motorcykel, 1 exemplar. Helge...www.blocket.se
-- EVR 201 sÀljes i Göteborg | Blocket
75000 kr - Sport - Göteborg - MarknadsvÀrde: 75 000 kr ej avd. moms Avslutas: 2024-11-10 19:05 Lagringsort: GBG/Ringön Elektrisk motorcykel byggd 1973. Ble...www.blocket.se
-- EVR 203 sÀljes i Göteborg | Blocket
40000 kr - Sport - Göteborg - MarknadsvÀrde: 40 000 kr ej avd. moms Avslutas: 2024-11-10 19:04 Lagringsort: GBG/Ringön NÀsta modell av konstruktören Leif Be...www.blocket.se
-- EVR 204-11 sÀljes i Göteborg | Blocket
200000 kr - Sport - Göteborg - MarknadsvÀrde: 200 000 kr ej avd. moms Avslutas: 2024-11-10 19:03 Lagringsort: GBG/Ringön Konstruktören Leif Berix nÀsta mode...www.blocket.se
HabegÀr för vilken av dom?Visst habegÀr vÀcks...
View attachment 505585
12V batterier och sÄ gömmer det sig ett 6V dÀr inne ocksÄ?
Lite som moderna elbilar som har ett 400V batteri men ÀndÄ envisas med ett 12V blybatteri...
View attachment 505586
Den blÄgula Àr sÄ grÀslig att...det mÄste vara förÀldrakÀnslor som vÀcks för endast en förÀlder kan fÄ varma (positiva) kÀnslor för en sÄdan...skapelse...HabegÀr för vilken av dom?
Hemmabygget frÄn Hobbexkatalogen, eller den med dyna gjord av ett liggunderlag?
12V batterier och sÄ gömmer det sig ett 6V dÀr inne ocksÄ?
Lite som moderna elbilar som har ett 400V batteri men ÀndÄ envisas med ett 12V blybatteri...
NjÀ. Det Àr lÀtt att switcha ner till 12v. PlÀttlÀtt jÀmfört med att driva motorerna. Det Àr heller ingen utmaning att dra igÄng mha lithiumbatterierna, det Àr inte mer komplicerat det heller.Man mÄste ha nÄgon form av lÄgspÀnningssystem pÄ bilen/hojen till lysen, torkare, tuta och annat, och visst skulle det gÄ att driva utan batteri, transformerat ner direkt frÄn högspÀnningsbatteriet, men dÄ ÄterstÄr problemet med att man ÀndÄ behöver ett batteri som drar kontaktorerna för att "slÄ pÄ" högspÀnningsbatteriet.
Jag tror det var Tesla som laborerade med högre spÀnning pÄ lÄgspÀnningsbatteriet, typ 48V, för att kunna dra klenare kablar, men dÄ gÄr man miste om hundra Ärs utveckling av torkarmotorer och tutor för 12/24V, och att montera tillbehör blir ett helvete.
Att gÄ upp till 24V kan man vÀl göra, dÄ fÄr man köpa mobilladdare och doftgranar med belysning pÄ lastbilsavdelningen, men att gÄ pÄ nÄgon spÀnning som inte redan Àr en standard Àr bara dumt.
HabegÀr för vilken av dom?
Hemmabygget frÄn Hobbexkatalogen, eller den med dyna gjord av ett liggunderlag?
¿Que?Den som Àr byggd pÄ Aprilia 125 pÄ nittiotalet, har den inte typ samma spec som nya 125? AlltsÄ helt nya elhojar?
ÂżQue?
TĂ€nker du typ pĂ„ 50-60 talare? âGamla jĂ€nkareâ för mig Ă€r 70 talare som jag köpte mĂ„nga av pĂ„ 90 talet för 30-60 tusen. BĂ€sta tiden everKan ju bli som med gamla jĂ€nkare. Alldeles för dyra pĂ„ 90-talet "men över 100 000 kommer de ju aldrig att kosta" JodĂ„!
Nu lyfter man ju knappt pÄ ögonbrynen för sexsiffriga exemplar.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbÀttrad Me... |
|