Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Varför skrotas denna? En marksyning på högersidan och det ser inte direkt skrotvärdigt ut och den är fö i det närmaste ny.

http://www.blocket.se/alvsborg/Demonterad_Ducati_Monster_696__13_57843195.htm?ca=15&w=3

View attachment 415437

Ska den fixas till samma repfria yttre som en ny så kan dw nog behövas nytt styre, bromspump, avgasrör, tank, bakkåpa, motorkåpa och ett gaffelben (efter en "snabb men noggrann koll på bilden" :glömdet). De blir apdyrt fort med såna grejer att byta :näsblod

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Försäkringsbolagen är oroliga att trenden med stollar som vinterpendlar med billiga Ducatisar skall breda ut sig...?:7peta

Den biter inte på mig, jag överväger inte ens hojåka vid hög luftfuktighet. Men jag har också hört ryktas att det finns sådana stollar.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ska den fixas till samma repfria yttre som en ny så kan dw nog behövas nytt styre, bromspump, avgasrör, tank, bakkåpa, motorkåpa och ett gaffelben (efter en "snabb men noggrann koll på bilden" :glömdet). De blir apdyrt fort med såna grejer att byta :näsblod

Visst blir det dyrt och jag förstår att den stackarn som kom 26mil med sin nya hoj vill ha nyskick. Men att fixa den kostar inte 80-85kkr (vilket borde vara ungefär rätt för en ny 13 eller?).

Utöver en reparation så skulle försäkringsbolaget kunna sälja den i befintligt skick. Om jag inte missar nåt extremt som ramsne, knäckt sving eller stukade garfelben så är det 5000-10000 för en hemfixare beroende på vilket visuella skick man kan leva med.

Då skadorna endast ser kosmetiska ut, kanske med undantag av styre och bromsgrepp så skulle jag ha betalat 35-40 för den. Undrar vad vad Bike demontering betalat för den?

Jag förstår att försäkringsbolagen väljer att lösa in gamla hojar men när det är nytt och i det närmaste oskadat så är det bara slöseri med resurser.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hallå, det kanske är tungt att vrida den tunga ramen med plast så den kan lutas mot garagedörren. Dessutom kanske dörren repas då! :krama

-nehe, kom nu gumman, måste knäppa ett par bilder på sukkan, skiten ska ut på blocket.

-kom igen nu alex, klockan är bara halv åtta på morgonen, vi kan väl åtminstone äta frukost och klä på oss, det är kallt å stå ute i bara foppatofflor.

-äh, tig kvinna, på med morgonrocken, ska ju bara ta ett par kort.

-men alex, kan du inte bara luta hojen mot något så slipper jag hålla hojen och frysa rumpan av mig.

-men, det var la då själva fan va ni kvinnor ska krångla, PÅ MED MORGONROCKEN NU FÖR HELVETE!

-aja men skynda dig.

:D

Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Visst blir det dyrt och jag förstår att den stackarn som kom 26mil med sin nya hoj vill ha nyskick. Men att fixa den kostar inte 80-85kkr (vilket borde vara ungefär rätt för en ny 13 eller?).

Utöver en reparation så skulle försäkringsbolaget kunna sälja den i befintligt skick. Om jag inte missar nåt extremt som ramsne, knäckt sving eller stukade garfelben så är det 5000-10000 för en hemfixare beroende på vilket visuella skick man kan leva med.

Då skadorna endast ser kosmetiska ut, kanske med undantag av styre och bromsgrepp så skulle jag ha betalat 35-40 för den. Undrar vad vad Bike demontering betalat för den?

Jag förstår att försäkringsbolagen väljer att lösa in gamla hojar men när det är nytt och i det närmaste oskadat så är det bara slöseri med resurser.

Ring dem o åk o kolla på den? Kanske kan bli en billig banhoj åt dig? :)

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ring dem o åk o kolla på den? Kanske kan bli en billig banhoj åt dig? :)

Helt orimligt, har den väl landat hos demontering så vet dom att ta bra betalt för delar. Det är med andra ord inte billigt längre. Hade jag köpt från försäkringsbolag hade den varit klar för gata, det kan den aldrig bli nu. Det finns bättre modeller för bana, jag har fö lovat mig själv att aldrig köra hoj på bana.

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
Varför skrotas denna? En marksyning på högersidan och det ser inte direkt skrotvärdigt ut och den är fö i det närmaste ny.

http://www.blocket.se/alvsborg/Demonterad_Ducati_Monster_696__13_57843195.htm?ca=15&w=3

View attachment 415437
Tycker den ser lite krokig ut på bilden bakifrån. Lutar hjulet till vänster?? Att svingen heller inte är med i listan över delar som säljs kan ju bero på att det är krokigt.

Skroten kanske betalade mer än begvärdet-reparationskostnaderna??

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tycker den ser lite krokig ut på bilden bakifrån. Lutar hjulet till vänster?? Att svingen heller inte är med i listan över delar som säljs kan ju bero på att det är krokigt.

Skroten kanske betalade mer än begvärdet-reparationskostnaderna??

Du har rätt, den ser lite sne ut. Imponerande med så lite skador i övrigt. lite konstigt med tanke på att komplett bakhjul verkar friskt?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
I gott skick?
När den legat på taket?
"Rätt BIL" heter dessutom företaget...

Bifogat

• Skoda-1.jpg
    Skoda-1.jpg
    55.8 KB · Visningar: 234

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
BMW verkar ha släppt en ny modell

http://www.blocket.se/angelholm/Bmw_s_10000_rr_58610729.htm?ca=14&w=3

Det är sugigt jobbigt att ladda upp bilder från sin dator så det får vara utan screenshot

Boss Hoss kan slänga sg i väggen med sina 6200cc

boss-hoss-v8-01.jpg

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS