Dagens Blocket! (mc-relaterat)

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
CF-Moto är ifrån Taiwan

Från Kina, googla. CF är väl de ända som gör en hoj som verkar funka bra från det landet, frånsett de japanska tillverkarnas fabriker där.

Förresten, vad är en "tysk-häck"? :)
 
Last edited:

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Tyskröv Subst. Ibland även som invektiv.
Anstötligt avslut på annars trevlig motorcykel.

Kan kontrollmätas vid flygande besiktning

Polizeikontrolle_MRD_14_2012_102.jahn.jpg.1861992.jpg

Photocred: Motorrad online

Jmfr: Tyskstuk

a93bde_b87cdc3985b64ad09d9e8e8e566596e7.jpg


samt smaklöshet.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ja, smaklöst är precis vad det är.....:huvet
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
Skylt.jpg

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
tysk.jpg

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
tysk_1.jpg
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
View attachment 434190

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
View attachment 434191

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
View attachment 434192

Glöm inte att det är fantastiskt bekvämt att köra Tyskröv , ölmagen vilar tryggt på tanken och SMC jublar eftersom hela kroppen är förankringspunKt på hojjen vilket gör att man kör bulten på halva tiden
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Asså... Nu är det ju detta en scooter och inte en Vespa. Vespa är ett varumärke, en modellserie, från Piaggio. Och det här är en Skipper. http://www.vespa.se/

Men den skillnaden är det inte alla som klar över.

Sedan är den 15 år gammal. Och gått 4500 mil med sin lilla snurra på 150 cc. Och bilderna är rätt kassa.

Så 17 000 kr känns optimistiskt. Tycker jag.

Skulle vara för de 150 hästarna i så fall! ;)
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alla gillar olika versioner av hojar, så det skall vi väl inte säga något om.
Priset är ju dock lite optimistiskt, men det får väl en eventuell köpare att känna sig glad när denna prutar 50%.
Eller så vill hojen behållas ett tag till av någon :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla gillar olika versioner av hojar, så det skall vi väl inte säga något om.
Priset är ju dock lite optimistiskt, men det får väl en eventuell köpare att känna sig glad när denna prutar 50%.
Eller så vill hojen behållas ett tag till av någon :D

Iofs sant, men det känns ju inte som att modifikationerna är gjorda av den vassaste av ingenjörer. :3freak
Neon är trevligt, när man är tolv.:)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Min tyske vän har fortfarande stor skylt, har man otur och får ett längre regnr så får man också en större skylt. Mcdolnadsbricka kallar vi den :D


Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
View attachment 434190

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
View attachment 434191

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
View attachment 434192
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top