Dagens Blocket! (mc-relaterat)


Tyskröv Subst. Ibland även som invektiv.
Anstötligt avslut på annars trevlig motorcykel.

Kan kontrollmätas vid flygande besiktning

Polizeikontrolle_MRD_14_2012_102.jahn.jpg.1861992.jpg

Photocred: Motorrad online

Jmfr: Tyskstuk

a93bde_b87cdc3985b64ad09d9e8e8e566596e7.jpg


samt smaklöshet.
 
Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
Skylt.jpg

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
tysk.jpg

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
tysk_1.jpg
 
Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
View attachment 434190

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
View attachment 434191

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
View attachment 434192

Glöm inte att det är fantastiskt bekvämt att köra Tyskröv , ölmagen vilar tryggt på tanken och SMC jublar eftersom hela kroppen är förankringspunKt på hojjen vilket gör att man kör bulten på halva tiden
 
Asså... Nu är det ju detta en scooter och inte en Vespa. Vespa är ett varumärke, en modellserie, från Piaggio. Och det här är en Skipper. http://www.vespa.se/

Men den skillnaden är det inte alla som klar över.

Sedan är den 15 år gammal. Och gått 4500 mil med sin lilla snurra på 150 cc. Och bilderna är rätt kassa.

Så 17 000 kr känns optimistiskt. Tycker jag.

Skulle vara för de 150 hästarna i så fall! ;)
 
Last edited:
Alla gillar olika versioner av hojar, så det skall vi väl inte säga något om.
Priset är ju dock lite optimistiskt, men det får väl en eventuell köpare att känna sig glad när denna prutar 50%.
Eller så vill hojen behållas ett tag till av någon :D
 
Alla gillar olika versioner av hojar, så det skall vi väl inte säga något om.
Priset är ju dock lite optimistiskt, men det får väl en eventuell köpare att känna sig glad när denna prutar 50%.
Eller så vill hojen behållas ett tag till av någon :D

Iofs sant, men det känns ju inte som att modifikationerna är gjorda av den vassaste av ingenjörer. :3freak
Neon är trevligt, när man är tolv.:)
 
Min tyske vän har fortfarande stor skylt, har man otur och får ett längre regnr så får man också en större skylt. Mcdolnadsbricka kallar vi den :D


Tyskhäck eller tyskröv är en stil av streetfighter.

Streetfighters som genre började ju i Storbritannien och bestod i att man fortsatte köra på sin kvaddade sporthoj. Man fixade upp den med det man hade i garaget och fick den att rulla igen. Man satte på crosstyre och plockade av kåpor och allt annat som satt löst efter krashen.
Engelsmännen höll sig ofta lite lagom lugna med sina modifieringar när de byggde om.

Tyskarna däremot gjorde ett mera engagerat jobb och byggde om hojarna rejält med enkelsving, grälla 80-tals discofärger och fräcka lysen.
När det gäller bakdelen på tyskfighterserna så gjorde man av rent praktiska skäl en uppvinkling av bakdelen.
Detta berodde på att registreringsskylten under denna period var enorm. Den orsakade kraftig luftmotstånd och turbulens när den likt en ladugårdsvägg satt fast baktill på hojen.
Hojen blev svårkörd och gick gärna upp på bakhjulet så fort man gasade det minsta. Toppfarten minskade också. Det är varför du aldrig ser tyska streetfighters köra snabbare än 200 km/h

Svensk skylt vs. gammal tysk skylt.
View attachment 434190

Tyskfighter, observera hur väl skylten döljs av den upprätta bakdelen.
View attachment 434191

En till, här har dock ägaren haft enorm tur och fått väldigt få bokstäver på sin regskylt.
View attachment 434192
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top