Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hehe. Du vet, så fort en hoj blir slaktad och omgjord till streetracer/bobber/caferacer/whatever ELLER svartlackerad så blir den mera värd än en 10 år yngre hoj i originalutförande. Det är lagen på blocket:hihi

Glöm inte avgasbandage. En säker väg till högre begärt pris.
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Hmm antingen är han sponsrad... eller så har han fått för många av dom i sig...Monster.jpgMonster.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
https://www.blocket.se/Stockholm/Ducati_panigale_899_71966088.htm


Vad tycker ni är det prisvärd. titta så vacker den är..

Hehe, först när jag såg "racing anpassad" i texten blev jag lite förvånad över att jag missat det på bilderna, så jag gick tillbaka och synade dem lite noggrannare. Ah... Korvmojsrejsinganpassad. :hihi
Om den är prisvärd är avhängigt hur mycket extra du tycker allt bling är värt.
Jag tar nog hellre någon av 899orna för runt 100-110 000 isf, men utan bling.
Gillar du det så får du fråga dig om du tycker det är värt det. Ja, sedan har den ju knappt körts in med, det kan ju vara värt pengar med. :hihi
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Hehe, först när jag såg "racing anpassad" i texten blev jag lite förvånad över att jag missat det på bilderna, så jag gick tillbaka och synade dem lite noggrannare. Ah... Korvmojsrejsinganpassad. :hihi
Om den är prisvärd är avhängigt hur mycket extra du tycker allt bling är värt.
Jag tar nog hellre någon av 899orna för runt 100-110 000 isf, men utan bling.
Gillar du det så får du fråga dig om du tycker det är värt det. Ja, sedan har den ju knappt körts in med, det kan ju vara värt pengar med. :hihi

Ja visst skulle jag köpa en för 100tkr så skulle man köpa lite bling bling då springer det lätt iväg. Är riktigt sugen på den.
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Hehe, först när jag såg "racing anpassad" i texten blev jag lite förvånad över att jag missat det på bilderna, så jag gick tillbaka och synade dem lite noggrannare. Ah... Korvmojsrejsinganpassad. :hihi
Om den är prisvärd är avhängigt hur mycket extra du tycker allt bling är värt.
Jag tar nog hellre någon av 899orna för runt 100-110 000 isf, men utan bling.
Gillar du det så får du fråga dig om du tycker det är värt det. Ja, sedan har den ju knappt körts in med, det kan ju vara värt pengar med. :hihi

Mest imponerad blev jag av alla race prylar på hojen. Sen har den aldrig varit på en bana snacka om posör hoj
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hehe, först när jag såg "racing anpassad" i texten blev jag lite förvånad över att jag missat det på bilderna, så jag gick tillbaka och synade dem lite noggrannare. Ah... Korvmojsrejsinganpassad. :hihi
.....

Äh, ni som kör/kört bana underskattar konstant värdet av racing wannabe bling runt korvkiosken :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh, ni som kör/kört bana underskattar konstant värdet av racing wannabe bling runt korvkiosken :)

Ha, inget fel med lite korvmojsrejsing!
Det är ju i den totala frånvaron av mediebevakning av banrejsing trots allt korvmojsrejsingen som lockar nya ungtuppar ner i hojträsket. :fakta
Plus att hojar är rätt snyggt, så bling, om man tycker det är värt det, är ju bara kul.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men vad är det med folk?
Andra missfostret på raken!

wUYpCZx.jpg



Även F1 var en tidig specialare som förtjänar att tas om hand som den är.
Framflyttade fotpinnar på en F1a - kan ju ärligt säga att det var lite... ...oväntat.

På nåt sätt tycker jag den ser ut lite som att den modifierades på 70-talet och sedan bara putsats. Inte nåt jag skulle vilja köra omkring med men jag tycker ni kritiserar den lite för mycket.

Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
På nåt sätt tycker jag den ser ut lite som att den modifierades på 70-talet och sedan bara putsats. Inte nåt jag skulle vilja köra omkring med men jag tycker ni kritiserar den lite för mycket.

Köpte bil för några år sedan av en man som var ung på 70-talet, han visade mig sin gamla Amazon som han byggt ihop precis som den han hade i sin ungdom. Fult jävla jalusi i bakrutan, gangsterkeps, L88-scoop på huven, bortplockad stötfångare fram men inte bak, B20 med webrar, plåtfälgar utan navkapslar med snobbringar...
Helt enkelt egentligen ganska ful men ändå så jävla rätt eftersom det var så dom såg ut då.

Jag tror du är inne på rätt spår... Hojen påminner eller har liknande stuk som Prins hoj i Purple rain...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Hondan är ihopsatt av delar från Roffes/Raceway. Funkade fint på Norrtäljeträffen runt 78-81. En oldschool custom. Urk.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vilket bara gör det hela så mycket underligare:
F1an var ett lyft för CB750 när den kom. Den hade tilläggsnamnet "SuperSport" och både den och efterföljaren F2 stod ut rejält när CB750K7 presenterades - en tunggumpad tråkmåns som jag bara kan minnas i brunt, brunt och brunt. Fanns den i fler färger?
Isf lyckades dessa färger aldrig tränga ut utanför den bruna auran.

Varför skulle någon vilja bygga custom på just den grunden?
Varför inte bygga chopper av en CB 1100R som kom strax efteråt?
...eller touringlok av en GSX750R?

Ja, ja - frågor, frågor.
Börja nu inte försöka ge denna hoj någon slags proveniens bara för att den har grejer från varje sida i dåtidens tillbehörskataloger.
Sorry for being blunt, men den är stillös, smaklös och hopplös.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top