Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Jag tror den framflyttning som redan är gjord räcker, mer blir snarare för mycket av det goda...

Mmm kanske kanske... svårt att avgöra utan referenser.

Jag tycker bara allt ser så sjukt oproportionerligt ut.

Tex. så lär det ju inte vara sunt att ha för lite förspänning på bakdämparn med risk för att man får bakskärmen i röven om man åker över ett fartgupp, fast det kanske är standard på vanliga kromslädar också? idk.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Men jag vill tillägga att jag tycker den är lite kaxig absolut.. men i stil med typ fiddy/minimoto häftig.

Att vilja ha 76 för den är out-of-this-world crazy. Säkert ca 3 dyrare än vad den förmodligen har kostat i inköp och tillverka om han inte har outsourcat allt arbete...

Den andra som länkades gillar jag mer isf. :p

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att vilja ha 76 för den är out-of-this-world crazy.
Jag tror inte det är så farligt.
-Den ÄR unik
-Det är en Ducati
-Det är en glidare

och alla de tre sakerna i sig gör att man kan ta vilka priser man vill.
Vill du ha en Ducatiglidare så får du punga ut med bra mycket mera i dagsläget. Billigaste Diaveln kostar väl 120'

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Jag tror inte det är så farligt.
-Den ÄR unik
-Det är en Ducati
-Det är en glidare

och alla de tre sakerna i sig gör att man kan ta vilka priser man vill.
Vill du ha en Ducatiglidare så får du punga ut med bra mycket mera i dagsläget. Billigaste Diaveln kostar väl 120'

Mjo fast vad får du då? Mer effekt, bättre komponenter, förmodligen driftsäkrare, modernare och i min subjektiva mening snyggare hoj. För 40k mer?

Det enda han kan ta betalt för är att den är unik. Det är inga exklusiva delar på den direkt?

En oljekyld Monster lär du kunna hitta för runt 20-25 om du har lite tålamod. :)

Edit:

Den var visst baserad på 900SS...

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mjo fast vad får du då? Mer effekt, bättre komponenter, förmodligen driftsäkrare, modernare och i min subjektiva mening snyggare hoj. För 40k mer?

Det enda han kan ta betalt för är att den är unik. Det är inga exklusiva delar på den direkt?

En oljekyld Monster lär du kunna hitta för runt 20-25 om du har lite tålamod. :)
Tror den som köper den inte är ute efter bättre komponenter och har man 40k mera att lägga på nått annat så gör man det.
Det är en Ducati. Dvs. fantasipriser hos lojala Ducatister skall inte underskattas. De är lite som Ferrariägare på gott och ont. De köper de som de vill ha, sen drar man ned på andra saker i livet.

Det är en unik glidare. Unika glidare kan det tas betalt för. Alla mina glidare jag sålt, har jag sålt dyrare än jag köpte dem för. Förvisso de flesta lätt modifierade, men inte helt ombyggda på detta sätt.

Att jämföra den med en vanlig Monster är nog inte riktigt korrekt. Det är ju inte riktigt samma sak längre.

Men, nej jag hade inte heller personligen betalat den summan för hojen.
Kanske om svingen hade varit en S2R sving, annan lampa fram och Öhlinare runt om då

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Kanske om svingen hade varit en S2R sving, annan lampa fram och Öhlinare runt om då

För en tio-femton år sedan byggde en kille en Monster med liknande stuk, liten sadel, sänkt osv. Har var lite "kändis" och den stod i iaf på Mc-mässan bland annat. Var nog ett projekt i en Mc-tidning.

Den hade Öhlins Road&track gafflar ( 100.000,- ) och Öhlins bak. Samtidigt som den var en asful sänkt Monster. Någon som minns?

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
01 GSXR 1000
För hög fram. Eller för låg bak. Något stämmer inte. Av någon outgrundlig anledning kan jag inte slå bort tanken på en hammock (!).

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
För hög fram. Eller för låg bak. Något stämmer inte. Av någon outgrundlig anledning kan jag inte slå bort tanken på en hammock (!).

Jag ser fackverksramen som stege som står rest mot en vägg, typ.
Nå, den lever upp till epitet "unik" i vart fall.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
undrar om han har 28 syskon :va

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Tror den som köper den inte är ute efter bättre komponenter och har man 40k mera att lägga på nått annat så gör man det.
Det är en Ducati. Dvs. fantasipriser hos lojala Ducatister skall inte underskattas. De är lite som Ferrariägare på gott och ont. De köper de som de vill ha, sen drar man ned på andra saker i livet.

Det är en unik glidare. Unika glidare kan det tas betalt för. Alla mina glidare jag sålt, har jag sålt dyrare än jag köpte dem för. Förvisso de flesta lätt modifierade, men inte helt ombyggda på detta sätt.

Att jämföra den med en vanlig Monster är nog inte riktigt korrekt. Det är ju inte riktigt samma sak längre.

Men, nej jag hade inte heller personligen betalat den summan för hojen.

Det blir ju att lägga på minst 40k till det priset då!!!1! :huvet:tungan

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Man måste ändå respektera hans rätt till att försöka värja sig mot prutarna. En hopplös kamp dock,

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Byt ut Amazon mot fjortontvåa och lägg till R-kam, ESAB-diff, fyra Marshal modell stor, åtta liter milen och KG-katalogen i dörrfickan så känns det ju som igår. Vadå ful...? Detta är smakfull kustom på högsta nivå...!

Ja jag tillhör ju också 140-generationen egentligen men jag minns ju när man som tonåring spanade in stukade amazoner på stan och blev hård i byxan av att bläddrade i senaste numret av bilsport.

Ibland vill jag ha en gammal 60- eller 70-talsbil, igen(ej custom) sen inse jag att det nog innebär ännu mer skruva idag än då när körkortet var färskt. Så det är nog bättre att det får förbli drömmar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA