My bad.
Vilken
tur att jag inte såg den.
...och var i närheten, hade hjälm i bagen och ingen riktig hemresa bokad och betald.
Nä, men det är den billigaste KLEn jag sett utannonserad.
Risigaste också.
Jag
vet att ingen gillar KLE. Kanske därför jag gillar den?
Eller för konceptet? Ingen annan stoppade en surrig 500-twin i ett on/off road-chassi vid den tidpunkten.
Dom var först! Och sist.
Jag inbillar mig att en KLE skulle vara en utmärkt pendlarhoj.
TACK! Reinfeld för att du vill pusha pensionen till sjuttiofem!
Det ger mig chans att hinna köpa och köra alla potentiella pendlarhojar jag har på min lista medans jag fortfarande har ett jobb att pendla till.
Att ligga och torrpendla till ett arbete man inte längre behöver åka till känns lite inrutat, om jag skall vara ärlig.
Vintertouring! Jag tror ärligt talat att en KLE skulle vara en bra hoj för vintertouring.
21’/17’ upprätt körställning, liten kåpa som styr undan något av slasket - den skulle kunna stå dubbad och klar i vedboden, i fall det blev vinter.
Kolla bara igår! Då var det fanimig vinter!
7 maj, direkt vid kusten. Brrr!
Jag har redan skissat på en Primusdriven motorvärmare som skall kunna hookas upp på kylsystemet och cirkulera kylvätskan sifoniskt. Sifonistiskt...? Sifoniärt?
Enligt sifonprincipen, Goddamnit!
Borde täppa till truten på norrmännen.
Dessutom tryggare än att elda direkt under tråget.
...på en nittiotals plastkaross.
Speciellt nyfiken är jag på de gulliga, fejkade och helt malplacerade Ram Air-slangarna uppe i instrumenteringen.
Drömmen vore att aktivera dessa, och istället leda uppvärmd luft in i handtagsmuffarna.
Inte för att det behövs, utan för att det vore... eh...
...coolt att göra det.
Som ni ser: det finns massa anledningar att köpa en KLE. Ingen av dem speciellt frisk, but Heeeey...!
Tack Tomsta för skärmdumpen. NU är den dock verkligen borta från Blocket.
Tack Ucklahoma för grundtipset! Du vet vad jag går igång på.
Främsta anledningen att ha ägt en KLE är dock de bisarra färgscheman hojen kläddes i under vissa år.
Hojen i annonsen ser ut att vara ett av de mer modesta, tyvärr.
...och tyvärr ser man de galnaste allt mer sällan. Sådana brukar lackas om i källaren med Servalack och sådant därnt dammsugarkit som var populärt på schuttiotalet. Resultatet blir förjävvligt, men ägarna andas ut ändå.
När den kom så var KLE en färgkarta på alla färger som var populära vid tiden.
Tänk alla nittiotalet galnaste designer och färger nedkokade på en enda stackars hoj.
Det var mintgrön sadel, med cerise som accentfärg, kornblå streck och turkos trianglar, ihop med färger jag inte länge minns modenamnet på.
Den mest vettlösa färgschemat man kunde beställa såg ut att heta ”Gay Explosion”.
En sådan vill jag ha!
Perfekt att köra till Talvirally med i Januari.
Det skulle skapa lagom tryckt tystnad hos finnarna, och troligen få Ryssen 100 meter bort att gå i ställning för att vara redo att mota bort hotet om det kommer närmre.