notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Portade cylindrar känns ju lite exotiskt på en 4-t.
Man skulle kanske slå till.
https://www.blocket.se/vi/86063551.htm
Någon som vill ta en skärmdump?
Just för tillfället får du en copy/paste på texten i annonsen:
HD XA lookalike
Trevlig BMW-kopia, modell R71 byggd som Harley krigaren XA.
# Nya fälgar från Ural 2014
# Ny Italiensk gaffel 2014
# Portade cylindrar 2015
# Kolvar/ringar bytta 2016
# Bromsbänksoptimering 2016.
Körd ca 200 mil efter 2016, reservdelar finns .
Registrerad 1964
Besiktning och skattebefriad
Nej, det är ingen "BMW-kopia" och den är fan inte trevlig.
Det är en simpel Jiangxi Hongdu CJ 750 - en kinesisk kopia av den Ryska IMZ - Irbitski Mototsikletniy Zavod, alltså det märket vi idag känner som "Ural".
Hojen som ryssarna kopierade var förövrigt BMW R72, inte R71.
Varför dribbla med sanningen? Varför inte nämna det korrekta märket som man byggt på?
Inte lika sexigt med kinesiskt ursprung? Inte lika lätt att tokjacka upp priset...?
Nå, sanningen kommer alltid fram till sist.
Jag hittade för övrigt en annan Jiangxi Hongdu CJ 750 reggad i Sverige samma dag som denna: ROU 136
Den påstås vara av "Årsmodell 1943" och "registrerad för trafik i annat land utanför EU 1943-01-01"
Bullshit! Jag undrar hur dokumentationen som Transportstyrelsen och Bilprovningen i Östersund lät sig luras av såg ut egentligen? 1943, det är typ 15 år INNAN tillverkaren China Nanchang Aircraft Manufacturing Company började sätta samman sin första Jiangxi Hongdu CJ 750.
Visst.
Visst liknar hojen en HD XA. Men det gör en BMW R71a också. Eftersom det i grund och botten är samma hoj.
Ural är sämre, och en kina-CJ är mycket sämre ändå. I allt.
Ändå finns det en fanclub för kina-Uraler ändå. Dom hackar sig runt på olika träffar, och hävdar bestämt att man inte måste vara masochist för att köra kinesisk Ural-kopia. Ingen tror dem.
...lika lite som jag tror på någon som försöker kränga en "H-D XA lookalike" med argumentet att den är en "BMW-kopia" och "trevlig", utan att andas om det egentliga ursprunget.
Och! Var är vagnen?