Dagens Blocket! (mc-relaterat)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Är det inte ett SAAB 900 modell emblem som sitter upponer på tanken?

View attachment 452898

Milda Matilda!

Det ser baske mig ut som om byggherren har klätt in ett gammalt dunstallkarosseri i vinyl, (alt ankröv från yamaha 500 twin, alt hembygge).
Ingen vacker sak men värd ett bättre öde än detta, för kultstatusen...om det är dunstall, vill säga.
 
Last edited:

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om man zoomar in riktigt ordentligt så kan man ana att det finns tendenser till ytrost på gaffelben och fälgbanor


Skickat från min iPhone med Tapatalk
en stor skärm.

Det är där putsen kommer in, skärmen vet jag inte, kanske ska man ställa skiten bakom en.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nja en bekant köpte en RR för 90,000 med 1200 mil på mätaren och det finns gott om sådana för under 100k med få mil

399.000kr. Vilket skämt. Jag kan inget om hojar i den prisklassen, men ...nej...
Det finns alltid optimister, men den här tar priset. "Ingen prutmån", eller hur...
Jag gissar att den här annonsen kommer ligga kvar ett tag.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nja en bekant köpte en RR för 90,000 med 1200 mil på mätaren och det finns gott om sådana för under 100k med få mil

399.000kr. Vilket skämt. Jag kan inget om hojar i den prisklassen, men ...nej...
Det finns alltid optimister, men den här tar priset. "Ingen prutmån", eller hur...
Jag gissar att den här annonsen kommer ligga kvar ett tag.

Intressant regnummer på...

Screenshot_20200307-223107.png

...en så uppumpad hoj.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
399.000kr. Vilket skämt. Jag kan inget om hojar i den prisklassen, men ...nej...
Det finns alltid optimister, men den här tar priset. "Ingen prutmån", eller hur...
Jag gissar att den här annonsen kommer ligga kvar ett tag.

Finns ju samlare med mer pengar än vett, känns som att en S1000RR från 2010 fortfarande är för ny och för vanlig för dem, men det är klart att någon kan vilja "investera" i ett fräscht original. Onekligen det de hoppas på. Men 399 papp känns som en bra dyr investering, jäkligt länge innan den ger utdelning, om alls.

Jag hade då solklart sparat en hel del pengar och klippt på en tjuga istället.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R

De som hade såna nya, närmar sig femtio, mer fritid, småpengar och tycker att det känns lite löjligt att hålla på med mopeder. Lätta att renovera och så vidare. Förståeligt, fast personligen försöker jag hålla mig över 125cc hehe

Tråkiga är att dom ändå inte hänger med en lagom preppad ks 50 med 66cc cylinder o runt 19-20hp 130-135km
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tråkiga är att dom ändå inte hänger med en lagom preppad ks 50 med 66cc cylinder o runt 19-20hp 130-135km

Tysken hänger nog knappt av en Yamaha RS 125, och ännu mindre NSR, MITO, AF-1 mm

Sen kostar väl en sån tysk över trettio tusen vilket den ju bara kan vara värd om nostalgin är urstark.

Men det handlar väl om vad man hade som ung, dvs är man förti, femtio eller sextio:fakta
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Tråkiga är att dom ändå inte hänger med en lagom preppad ks 50 med 66cc cylinder o runt 19-20hp 130-135km

Min NSR125r 91a toppar 170 knyck och jag är ganska övertygad om att en ks50 med 66cc hänger inte med vare sig från stillastående eller vad som helst, just sayin' !! :)
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top