Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Angående Biltemalyse så fick jag ett sånt för flera år sedan, true hyllvärmare, men till slut lyckades jag gömma det nästan så ursprunget bleknade. Nästan.
 

Bifogat

  • SR.jpg
    SR.jpg
    182.8 KB · Visningar: 195

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Angående Biltemalyse så fick jag ett sånt för flera år sedan, true hyllvärmare, men till slut lyckades jag gömma det nästan så ursprunget bleknade. Nästan.

Ah! En SRX-L 400 - enda modellen som hann ut innan man avblåste samgåendet mellan bolagen.

Jag ser resterna av Biltemaljuset, men bara för att du sade det. Stealth deluxe!
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Peoples choice, best in show, best OEM har jag hört om. Finns det best hidden Biltemalyse in show också när man är på utställning? Det verkar vara en del som jobbar med det.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Peoples choice, best in show, best OEM har jag hört om. Finns det best hidden Biltemalyse in show också när man är på utställning? Det verkar vara en del som jobbar med det.

Jag svarar med en muntlig skräckvision, tänk en Hyosung GT650 med...…...BILTEMAS DUBBELLYSE

Eller en påkostad HD i tvåhundratusenklassen med...….BILTEMAS DUBBELLYSE

För tio år sen såg man ibland styggelsen monterad vertikalt, ursprunget går inte att dölja:hihi

Biltema skaffade ju sitt nuvarande MC sortiment för över tio år sedan, och det har knappt ändrats sen dess. Man undrar ju lite varför de inte "keep it up" liksom, det kändes ju NÄSTAN fräscht då.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag svarar med en muntlig skräckvision, tänk en Hyosung GT650 med...…...BILTEMAS DUBBELLYSE
.

En tidigare tjej hade just en sådan.:) Jag :död köpte den till henne för att byta ut sin första övningskörnings hoj (VF400F). Den gick bra när den gick, men Hyosung är nog bland det sämsta skit som tillverkats. Kördes max 10 gånger innan den såldes.
 

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Ort
På landet
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Vad hände här? https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_sxg600r/88851683

Fälgar och bromsar från forntiden. Den här motorcykeln är skräp, köp den inte. Inte för något pris.

Samma fälgar och bromsar som min hoj:tummenupp Om man bara öppnar visiret och blåser i färdriktningen är det inte så tokigt. Tillräckligt för att lätta bakhjulet i alla fall men det kräver nypor också. Tur att frambromsen är på höger sida:banana

För övrigt är dessa bromsar utrustade med banbrytande teknologi. Inte nog med att den har 2 bromsskivor fram... dessutom är den utrustad med något som kallas "Opposed piston" som oken skryter med i röd text. Det är alltså en kolv...på VARJE sida :fakta istället för bara 1... mja-arå
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ang SXG600R'n så är ju det här lite kul i slutet av annonsen:

"Packväska medföljer. Sitter fast med starka magneter på tanken, dvs lätt att ta av."

:lol
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
För övrigt är dessa bromsar utrustade med banbrytande teknologi. Inte nog med att den har 2 bromsskivor fram... dessutom är den utrustad med något som kallas "Opposed piston" som oken skryter med i röd text. Det är alltså en kolv...på VARJE sida :fakta istället för bara 1... mja-arå

Men om en hoj är tillräckligt gammal så ÄR det banbrytande teknologi!:fakta Min Honda -72 har bara en kolv per ok, och BMW R90S:en jag hade för 30 år sedan hade också bara en kolv per ok, och de hojarna bromsade man ICKE upp på framhjulet om du inte kastade in en kofot i framhjulet. Parkerar jag min Honda bredvid en SXG600R (unik, visste inte att det fanns en sådan modell:va:kär) med "Opposed-piston"-teknik,:3freak så dräglar min Honda sig sönder och samman av avundsjuka:fakta.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
......"Opposed-piston"-teknik....
BMW har väl det på nästan alla sina modeller numera. De införde det i smyg för 10 år sen, utan att säga nått.
crank-block-loop.gif


:hihi
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top