Jag önskar jag kunde hitta köpare till min cum shaft.
Jag hugger på betet.
I garaget står 5 italienare och alla startar utan bekymmer och går som de ska.
Det står en japan och en svensk också och svensken är väl den sorgliga biten.
Jag minns även nåt test av Laverda i Mc-Nytt som inte var så positivt, men det var ju på 80-talet.
Mina dåliga erfarenheter grundar sig mest på bilar jag stött på. Lancia, Alfa Romeo och Fiat var inga positiva bekantskaper. Kanske är italienarna bättre på mc, fast jag anser fortfarande att design fått gå före funktion i många fall. Jag minns även nåt test av Laverda i Mc-Nytt som inte var så positivt, men det var ju på 80-talet.
Du rackar alltså ner på något du inte vet något om eller möjligen hört från någon på 80-talet.
SH jajjamen.
Det är samma med engelskt skit, man vet mer än de som faktiskt kör med fordonen!
Men vill/kan man inte underhålla sitt fordon och inte vill ha ett fordon med känsla så är valet enkelt, köp japanskt!
Det är samma med engelskt skit, man vet mer än de som faktiskt kör med fordonen!
Men vill/kan man inte underhålla sitt fordon och inte vill ha ett fordon med känsla så är valet enkelt, köp japanskt!
Skönt att gå in I helgen med känslan att man är inkompetent, viljelös och saknar känslomössig förmåga.
Kram, kram
Highland med de direktlagrade axlarna?
Mi dispiace!
Hur gör man om man har fordon från flera olika länder?
Gott att se Linköpingsborna samlas kring Ledbergsstenen och göra sig redo att dra i viking mot allt engelskt. Eller för. Eller mot varandra.
Jag har märkligt nog inte haft någon engelsk hoj.Tiger T400 står på listan. Den borde närma sig sin botten nu.
Det var jäkligt nära att det blev affär på en Sunbeam S7a där kring 79-80 någon gång.
Säljaren ville ha 1000, jag bjöd 500 och han kom ner till 750.
Meeen, jag skulle ju så klart tvinga ner honom till mina 500 - och då sket sig den affären.
Sådant kan man ångra idag. Lite grann, typ.
Men, jag haft italienare!
Från tillverkare som all varit illa skadeskjutna av sin egna, självförvållat usla ekonomi.
Massa ambition och idéer, massa kärlek och hjärta. Noll förmåga att knyta ihop säcken.
Tänk en hoper med bokstavsbarn, 10 stycken i varje stad som går samman - alla dead set på att var och en bygga världens bästa motorcykel. ...i en kubikklass som ger noll poäng på aallllaa exportmarknader.
Wikisidan "Italienska motorcykeltillverkare" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Motorcycle_manufacturers_of_Italy
listar ett femtiotal namn, och den är långt ifrån komplett.
Gemensamt?
Dom finns inte längre.
Dom var allihopa byggda med kärlek och känsla.
Problemet var att dom krävde kärlek och känsla också, för att brukas.
Så mycket kärlek finns helt enkelt inte i världen, tyvärr.
Jag älskade min Laverda. Jag älskade ljudet, jag älskade gången.
Det finns INGEN hoj som kan kombinera insugsljud, avgasvrål och avslagssnork som Laverdas 180*-trippel.
Stenhård att köra, inget funkade under 160 km/h - inte fjädring, inte körställning, inte kåpan.
Men plötsligt: "ton up", så lirade allt. En sådan dröm!
Finns ingen hoj jag okynnesväxlat som Laverdan.
"Ja, konstapeln - visserligen, men nu är det såhär va..."
Men var det en bra motorcykel? Nope.
Eller, jo - förstod man hur grovt byggd den var och vad den tålde och inte tålde så var det för sin tid en utmärkt hoj.
Men dom akterseglades. Av utvecklingen, av japanerna, av sin egen brist på vidareutveckling.
RGS-kostymen var ett utmärkt sätt att transformera den ultimata caféracern till en GT-tourer, för att krama ur några få bra år ur plattformen innan avlösaren kom.
Som aldrig kom.
Istället vart det familjestrid om var de få stålar man hade skulle investeras, och tröskor är ju sååå mycket ballare än motorcyklar.
Det finns många italienska bilar och motorcyklar som jag skulle vilja ha, men jag kommer förmodligen aldrig att köpa en...
kan du beskriva vad känslan är? jag har med enduro och landsvägshojar haft svenskt,österikiskt,engelskt,japanskt och italienskt men aldrig förstått vad det är med den där känslan
som du skriver om
ska tillägga att jag har varit i stort sett nöjd med samtliga hojar jag haft/har oavsett var dom kommer ifrån
Skönt att gå in I helgen med känslan att man är inkompetent, viljelös och saknar känslomössig förmåga.
Kram, kram
Jag tror att en del helt enkelt hänger på att (halva) Italien de facto varit ett utvecklingsland långt in i EU-medlemskapet.
Yta har alltid varit viktigt, dvs design och stil. Alltså snygga grejor. Under ytan inte riktigt lika viktigt. Lägg till underutvecklad industri, oklara spelregler, låg utbildningsnivå, hög korruption och en mycket svag stat.
Man skall fördenskull inte underskatta italienska fordon. Många är lysande konstruerade och helt OK tillverkade också - de flesta mycket fint formgivna. (Att det sålts en enda Volvo i Italien är helt otroligt.)
Det finns många italienska bilar och motorcyklar som jag skulle vilja ha, men jag kommer förmodligen aldrig att köpa en...
Öh, vah?
Ja, jag säger inget!
My läpps är sealed.
Det är Gundjs drag nu.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |