Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tyckte den såg bra ut, men hade nog inte betalat det. Fast vem vem om det dyker upp någon som tycker den är värd priset.

Fast varför har man så många kulleder på alla ställen?
Blir inte det risk för onödig flex i svingen så?
View attachment 457873

Justerbar ridehight, GP grejjor! :yoparty

Mer troligt kanske han inte är ashet på att svetsa? Man undrar ju också om någon som lagt så pass mycket jobb och kallar den "nyskick" öppnat motorn och gått igenom den också på en hoj som gått 3,5k mil? :va Eller om det är bara lacken som är nyskick.
Iofs spelar det inte så stor roll, snygg hoj, men en halv årslön skulle inte jag bränna på en gammal honda cx oavsett.....

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Får fortfarande för mig att hela delen som är fäst mot dämparen kan röra/vrida sig i sidled :va
Blocket.jpg

Ok, bygeln är fast om muttrarna som håller kullederna är hårt dragna. Den är ju även vinklad utåt nere vid svingen jämfört med fästet mot dämparen och detta ger stöd mot vridning. Men sitter en av kullederna lite snett blir det ju en snebelastning. Det främre staget kommer ju inte hålla emot och det enda som är kvar är dämparen och den är ju inte till för att kontrollera sidobelastningar.
Eller tänker jag fel här?

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Sandviken är väl ändå inte så långt från södra Sverige? :va
Hade jag haft mer tid och mindre corona i samhället så hade jag nog stöpslat en kärra och hämtat den dära.

näe bara ca 85 mil enkel resa. tror inte det aktuellt att dra ditt med släp

om.. så är det inte omöjligt att dom galvade beslagen blir tillsalu :D:D

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Justerbar ridehight, GP grejjor! :yoparty

Mer troligt kanske han inte är ashet på att svetsa?
Eller mer troligt att byggaren(i motsats till vissa i den här tråden)kommit fram till att delbar konstruktion kanske är väldigt smidigt på kardandriven hoj där växelhuset antagligen är av lättmetall också...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ju justerbar vinkel/utväxling till stötdämparen.

Ganska smart gjort om man monterar dämpare från en annan hoj och dessutom flyttar dess placering. Sen skulle jag iofs föredragit att svetsa en ny stum båge efter att jag hittat en bra inställning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
än en gång... fan att Sverige är så stort vill ha
nu det dags ni börjar rea ut lite hojar i södra Sverige :)
https://www.blocket.se/annons/gavleborg/moto_guzzi_1000_sp_ii/93579473

Alltså vad fan hade dom gjort med den stackars motorcykeln?

Nu tycker jag IOFS att alla motorcyklar med V-twin på tvären är fula till att börja med (gäller även Hondan i inlägget före), jag vet att det finns fördelar med att montera motorn så, men estetiskt är det alltid fult.

Men att gå All In på att förstöra en motorcykel sådär...
Hade jag fått den och hemlevererad till gården så kanske jag hade petat omkull den med en lång pinne och skottat över den med kompost...

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
det inte motorn som sitter tvären.. det rammen som sitter på tvären :rofl:rofl:rofl:rofl:rofl
jag gillar guzzi, har ju även tävlat med en guzzi innan jag köpte suzukin
tror jag ska komma o peta lite i din kompost, kanske hittar jag något roligt :hihi
den på blocket kan bli riktigt fin med lite, ok mycket kärlek

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De flesta motorcyklar har ju tvärtställd motor.
Har haft en CX och det där med att ha motorn på längden och kardan är ju inte helt angenämt när man ger gas vid kurvtagning.
Det är helt enkelt en sån hoj som jag eftersträvar konstant gas genom hela kurvan.

Annars är det en väldigt förnuftig hoj, men ingen svensk har väl sedan 50-talet kört motorcykel för att det skulle vara förnuftigt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Kan nog bli en aning svårsåld. Svårt är det också att förstå hur man tänker när man lägger ned en massa tid och pengar på att bygga om en sån hoj så totalt. Är det för att köra eller för att sälja med vinst? Hur som helst - vem betalar 125000kr för en 500cc från 1980? Inte världens snyggaste motor, och sen lite väl luftigt mellan bakhjulet och sadeln. Den spinkiga fjädringen bak förstör en eventuell harmoni i bygget.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kan nog bli en aning svårsåld. Svårt är det också att förstå hur man tänker när man lägger ned en massa tid och pengar på att bygga om en sån hoj så totalt. Är det för att köra eller för att sälja med vinst? Hur som helst - vem betalar 125000kr för en 500cc från 1980? Inte världens snyggaste motor, och sen lite väl luftigt mellan bakhjulet och sadeln. Den spinkiga fjädringen bak förstör en eventuell harmoni i bygget.

Med den prislappen har han väl inkluderat en hel del timpeng?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka