Hej på er.
Eftersom vi ädå diskuterar politik, med elbilar mm i tråden, så kan jag besudla den med en annan tanke.
Känns ju märkligt allt detta sågande och byggande.
Om man börjar att bygga om någonting så tänker jag att man har en tanke om hur det färdiga resultatet ska se ut, och även varför man gör det.
Det kan ju bli ett konstverk, eller någonting som förbättrar körbarheten.
Själv är jag helt befriad från fördomar, för jag har ingen aning om vilka viktiga parametrar som gör att en hoj är en cafe racer, eller en flat track, eller vad tusan nu dom kan benämnas som.
Alla byggen som defineras som detta i min korta karriär, är helt oanvändbara där jag bor.
Utan stänkskärmar, fotpinnar som gör att man tar bort handlingsfriheten, noll fjädringsväg, och en körställning som känns…..obekväm.
En del kan jag tycka är snygga, men lite regn, eller bara tanken på hur vägarna ser ut, gör att dom inte känns så tilltalande.
Därför ser jag alla dessa mer som konstverk än bruksföremål.
Men det kanske är annorlunda för många andra, så ingen fördömning i det, men som sagt var ser jag det mer som konst.
Och då funderar jag på varför man säljer någonting som man inte slutfört, som att sälja tavlan som man inte målade klart?
Det är ju sällan ett bruksföremål som jag ser det, mer en konstart.
Nåja…mest filosoferande från jultomten.