Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Fast hur många tester finns det med en Kinesisk luftkyld V-Twin.... nä just det.... :crash

Näe, det förstås, men det är ju inte motorsidan som är fel, det är generatorsidan...

Men en kinesisk V-twin på 6000 varv med lämpligt avstämda resonanskammare (ljudförstärkare) kopplat till en Generator garanterar ju att man får hela naturcampingen själv.

Det finns ju ingentin som slår det sköna ljudet av elverk på en naturcamping när man ska sova, man kan drömma att man står i en depå någonstans...
 
Hej på er.
Eftersom vi ädå diskuterar politik, med elbilar mm i tråden, så kan jag besudla den med en annan tanke.
Känns ju märkligt allt detta sågande och byggande.
Om man börjar att bygga om någonting så tänker jag att man har en tanke om hur det färdiga resultatet ska se ut, och även varför man gör det.:va
Det kan ju bli ett konstverk, eller någonting som förbättrar körbarheten.
Själv är jag helt befriad från fördomar, för jag har ingen aning om vilka viktiga parametrar som gör att en hoj är en cafe racer, eller en flat track, eller vad tusan nu dom kan benämnas som.
Alla byggen som defineras som detta i min korta karriär, är helt oanvändbara där jag bor.
Utan stänkskärmar, fotpinnar som gör att man tar bort handlingsfriheten, noll fjädringsväg, och en körställning som känns…..obekväm.
En del kan jag tycka är snygga, men lite regn, eller bara tanken på hur vägarna ser ut, gör att dom inte känns så tilltalande.
Därför ser jag alla dessa mer som konstverk än bruksföremål.
Men det kanske är annorlunda för många andra, så ingen fördömning i det, men som sagt var ser jag det mer som konst.
Och då funderar jag på varför man säljer någonting som man inte slutfört, som att sälja tavlan som man inte målade klart?
Det är ju sällan ett bruksföremål som jag ser det, mer en konstart.
Nåja…mest filosoferande från jultomten. :)
 
Hej på er.
Eftersom vi ädå diskuterar politik, med elbilar mm i tråden, så kan jag besudla den med en annan tanke.
Känns ju märkligt allt detta sågande och byggande.
Om man börjar att bygga om någonting så tänker jag att man har en tanke om hur det färdiga resultatet ska se ut, och även varför man gör det.:va
Det kan ju bli ett konstverk, eller någonting som förbättrar körbarheten.
Själv är jag helt befriad från fördomar, för jag har ingen aning om vilka viktiga parametrar som gör att en hoj är en cafe racer, eller en flat track, eller vad tusan nu dom kan benämnas som.
Alla byggen som defineras som detta i min korta karriär, är helt oanvändbara där jag bor.
Utan stänkskärmar, fotpinnar som gör att man tar bort handlingsfriheten, noll fjädringsväg, och en körställning som känns…..obekväm.
En del kan jag tycka är snygga, men lite regn, eller bara tanken på hur vägarna ser ut, gör att dom inte känns så tilltalande.
Därför ser jag alla dessa mer som konstverk än bruksföremål.
Men det kanske är annorlunda för många andra, så ingen fördömning i det, men som sagt var ser jag det mer som konst.
Och då funderar jag på varför man säljer någonting som man inte slutfört, som att sälja tavlan som man inte målade klart?
Det är ju sällan ett bruksföremål som jag ser det, mer en konstart.
Nåja…mest filosoferande från jultomten. :)

Caféracers är i allra högsta grad körbara bruksobjekt, eller var, nuförtiden är det allt sönderkapat gammalt skräp man hittar på blocket i okörbart skick.

Jag vet inte vad du menar med fotpinnar som tar bort handlingsfriheten, det är högst normala fotpinnar, möjligen tillbakaflyttade, men det är ju inte ovanligt på andra hojtyper heller.
Visst, det är inte fotpinnar man kan ståköra på, men det är det många hojar som har.
Fjädringsvägen är fullt tillräckligt för vad hojtypen är tänkt till, körställning är objektivt, men det var ju tänkt att vara sportigt, och många sportiga hojar är ju smått obekväma i stadstrafik.

Skärmar må vara, men jag känner jättemånga som aldrig tar ut sina motorcyklar ur garaget om det regnar, själv kör jag i alla väder, även om jag föredrar solsken framför snöfall och 1dm slask, mest för att förgasarna fryser ihop så lätt och man får stå och vänta på att motorvärmen ska tina dom, men jag har gjort det med, och då är det ju så klart bra med skärmar...

Det finns massor med Caféracers med skärmar dessutom, det är helt enkelt en smaksak.
 
Näe, det förstås, men det är ju inte motorsidan som är fel, det är generatorsidan...

Men en kinesisk V-twin på 6000 varv med lämpligt avstämda resonanskammare (ljudförstärkare) kopplat till en Generator garanterar ju att man får hela naturcampingen själv.

Det finns ju ingentin som slår det sköna ljudet av elverk på en naturcamping när man ska sova, man kan drömma att man står i en depå någonstans...

https://youtu.be/qqsdSJXuwp4
Påtal om att dra med sig en generator, kolla från 16.30 in i detta klipp om nu inte orkar se hela
 

Det kan ju inte vara raketforskning att få liv i en encylindrig tvåtaktare. Lite grejer på Ebay för ett par tusen så kommer den rulla. Borde gå åt rätt snabbt.

Den här däremot lär ligga kvar ett tag. Lite fel prissatt, om man säger...
29.000kr för en Suzuki GT 125 X4 1983


https://www.tradera.com/item/302243/438132634/suzuki-gt-125-x4-1983
 
Last edited:
Tyckte den såg bra ut, men hade nog inte betalat det. Fast vem vem om det dyker upp någon som tycker den är värd priset.

Fast varför har man så många kulleder på alla ställen?
Blir inte det risk för onödig flex i svingen så?
View attachment 457873

Tack att du bemödade dig lägga in en bild :)

Jag får tankarna med dom där "stagen" till polarens Vincent Black Shadow...
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top