Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Om man tittar på den här https://www.blocket.se/vi/93906273.htm
Hur ser det ut med delar till den? Jag hittar cylinder för 10 kkr och topp för något liknande.
Då är det knappast vettigt längre.

Det finns ju RG150 och RG200 också så om jag köpte den där skulle jag kolla om det inte går att konvertera.

DT200 cylinder passar rakt på RD/DT blocket och även vevaxeln tror jag passar rakt på, men angående vevaxeln är jag inte 100% säker på.
 
Last edited:
De senaste 10-15 åren av 4-takt 125 finns det massor av billiga cylinderkit till, värre med grejer till 80-90 tal tyvärr. Många försvann nog redan på nittiotalet då de kostade Max 5.000:-
 
Jupp, finns ju lite andra fora för att sälja prylar, den Sukan för 9K på Marketplace tex. En som försöker konkurrera med Blocket om MC-annonser och blivit hyfsat stora (mcparken) :-)

Den jag hittar på Marketplace är en äldre modell. Nåja, jag misstänker att jag skulle köra en sväng och sen sätta ut den på Blocket igen.
 
Jag tycker generellt att det som nästan alla misslyckas med designmässigt på dessa ombyggda scramblers och framförallt streetfighters är att framlyktan alltid kommer för högt.
Hojen får ett "bakåtlutat" utseende som inte ser bra ut. I min värld ska designen vara lite aggressiv och då är den låga framdelen viktig. Ducati Streetfighter är en bra kandidat här. Även de gamla glosögontrajjorna hade relativt lågt monterade lysen vilket gjorde att designen fungerade...:)

Jag byggde om en GSXR 750 för några år sen med crosstyre och den klassiska enkla framlyktan. Det var riktigt svårt att få den där jag ville ha den och den var ändå för hög så hojen såg inte riktigt klok ut...det är tydligen inte så enkelt det där med design... :)
 
Jag tycker generellt att det som nästan alla misslyckas med designmässigt på dessa ombyggda scramblers och framförallt streetfighters är att framlyktan alltid kommer för högt.
Hojen får ett "bakåtlutat" utseende som inte ser bra ut. I min värld ska designen vara lite aggressiv och då är den låga framdelen viktig. Ducati Streetfighter är en bra kandidat här. Även de gamla glosögontrajjorna hade relativt lågt monterade lysen vilket gjorde att designen fungerade...:)

Jag byggde om en GSXR 750 för några år sen med crosstyre och den klassiska enkla framlyktan. Det var riktigt svårt att få den där jag ville ha den och den var ändå för hög så hojen såg inte riktigt klok ut...det är tydligen inte så enkelt det där med design... :)

Hå¨ller med att lamporna generellt är på tok för högt upp. Förstår att folk gör det för att de tycker att intrumenteringen måste döljas osv. Men hellre lampa längre ned även om intrumenten hamnar högt.

Påbörjade en snabb photoshop, men kom bara halvvägs och kunde fan inte hålla mig för skratt. Så här vore f*n unikt om något :rofl
R6_1.jpg

Den med lampan längre ned.
R6_2.jpg
 
Jag brukar sänka lykta och instrument ordentligt, brukar se lite bättre ut på alla hojar. Speciellt 80 tals offroader har grejerna sittandes så jävla högt. Det är så lätt så det är verkligen konstigt att så många XJ osv scramblers har kvar klustret högt över styrkronan..
 
Framlysen ska sitta mitt emellan övre och undre gaffelkrona, inget annat. (Pungt)

Jag tycker det ser förjävligt ut när man klämmer på ett crosslyse med plastkåpa under främre gaffelkronan, men jag har förstått and andra lägger en lite klick i kalsongerna när dom ser sånt...

Sen dubbla runda med skärm på och gult glas? :zpy
 
Hå¨ller med att lamporna generellt är på tok för högt upp. Förstår att folk gör det för att de tycker att intrumenteringen måste döljas osv. Men hellre lampa längre ned även om intrumenten hamnar högt.

Påbörjade en snabb photoshop, men kom bara halvvägs och kunde fan inte hålla mig för skratt. Så här vore f*n unikt om något :rofl
View attachment 457975

Den ser ut som nån läskig insekt...
 
Hå¨ller med att lamporna generellt är på tok för högt upp. Förstår att folk gör det för att de tycker att intrumenteringen måste döljas osv. Men hellre lampa längre ned även om intrumenten hamnar högt.

Påbörjade en snabb photoshop, men kom bara halvvägs och kunde fan inte hålla mig för skratt. Så här vore f*n unikt om något :rofl
View attachment 457975

Den med lampan längre ned.
View attachment 457976

Den blev ju riktigt tuff med fyra lysen! :D

Nä, klart bättre med lysena längre ner. Nu är det bara sadeln som lutar bakåt som behöver komma upp.. :)

Den här är rikirgt snygg om man vill bygga modern caféracer! :)

cb900f.jpg
 
Den blev ju riktigt tuff med fyra lysen! :D

Nä, klart bättre med lysena längre ner. Nu är det bara sadeln som lutar bakåt som behöver komma upp.. :)

Den här är rikirgt snygg om man vill bygga modern caféracer! :)

View attachment 457978

När bakhjulet blir sådär ´´ensamt´´ så ser det ut som att det bogseras av framdelen på hojen.
Har svårt för den designen:huvet
 
Jösses, fått två svar på en vecka av en lirare om en hoj jag lagt ut med bra pris med tanke på vintern för 45K. Nån jäkla måtta får det väl vara på att pruta va? Funderar på att få han att åka till Karesuando och hämta den... :hihi

"Gott Nytt År!
Skulle passa bra
Är det intressant att få den såld till ett mer anpassat vinterpris!
Vänligen återkom om ett privatpersonspris på 20.000kr är ok.
Kanske en smidig affär redan idag eller nu till helgen?
Med vänlig hälsning,
Lars Anders med familj"

Jag svarade: "Självklart Lars Anders! Du kan få den för 15K då jag så gärna vill sälja den redan idag"
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top