Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Om det hade stått typ "Gullan" i annonsen hade jag fattat att det är säljarens namn på hojen när man läser lite vidare. Intressant detta med folk som har "lånad" mejl. Vem lånar ut det och kanske finns en marknad för det som "målvakter" i olika sammanhang. Sen lär personen aldrig sälja en reggad hoj. Fattar man inte SMS så lär man aldrig greja teoriprovet.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Under tiden vi andra har lärt oss hur SMS fungerar så har Bengt svarvat, fräst, gjutit och konstruerat motorcyklar. Och när han inte gjorde det drev han vad jag förstår världens största Husqvarnaåterförsäljnare på den tiden det var ett stort märke. Fast SMS hade varit bättre kunskap att ha då hade han inte blivit hånad på Sporthoj av alla riktiga och fräna motorcyklister. Det lilla Karlström har glömt är mer än vad de flesta av oss någonsin komma lära oss.
Fast vad vet jag, jag skriver också inga SMS i mina annonser och nutidens unga använder Snap, SMS är så medelålders.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Under tiden vi andra har lärt oss hur SMS fungerar så har Bengt svarvat, fräst, gjutit och konstruerat motorcyklar. Och när han inte gjorde det drev han vad jag förstår världens största Husqvarnaåterförsäljnare på den tiden det var ett stort märke. Fast SMS hade varit bättre kunskap att ha då hade han inte blivit hånad på Sporthoj av alla riktiga och fräna motorcyklister. Det lilla Karlström har glömt är mer än vad de flesta av oss någonsin komma lära oss.
Fast vad vet jag, jag skriver också inga SMS i mina annonser och nutidens unga använder Snap, SMS är så medelålders.
:hihi:bow:bow
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Under tiden vi andra har lärt oss hur SMS fungerar så har Bengt svarvat, fräst, gjutit och konstruerat motorcyklar. Och när han inte gjorde det drev han vad jag förstår världens största Husqvarnaåterförsäljnare på den tiden det var ett stort märke. Fast SMS hade varit bättre kunskap att ha då hade han inte blivit hånad på Sporthoj av alla riktiga och fräna motorcyklister. Det lilla Karlström har glömt är mer än vad de flesta av oss någonsin komma lära oss.
Fast vad vet jag, jag skriver också inga SMS i mina annonser och nutidens unga använder Snap, SMS är så medelålders.
Hånad?
Cry me a river.

Det är väl snarare ett konstaterande att det är en 86åring som inte kan hantera SMS. Det är snarare normen för folk över 80, så det är inget att hänga upp sig på.

Kul att gubben vill omsätta lite av sina skatter ut i samhället, hoppas någon känner för att plocka upp den och fixa till det sista så den kan användas.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
De där annonserna från Karlström hade jag velat diskutera med min mammas "pojkvän", men det är för sent. Han begravs idag och jag kan inte vara där. Hans stora samling av pokaler efter enduro-tävlingar runt Europa på 60-talet vittnar om att det var rimligt med en hoj i dödsannonsen.
mcie.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den här var faktiskt snygg. Linjerna stämmer och inte en tendens till "tyskröv" eller vad man kallar det. Man blir lite sugen faktisk, det är bara fel årstid, - 15 grader minus och rejält med snö. Hojfunderingarna ligger begravda under en snödriva för närvarande.
1612105021625.png

 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top