Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den här var faktiskt snygg. Linjerna stämmer och inte en tendens till "tyskröv" eller vad man kallar det. Man blir lite sugen faktisk, det är bara fel årstid, - 15 grader minus och rejält med snö. Hojfunderingarna ligger begravda under en snödriva för närvarande.
View attachment 458511

Fast har inte priset en 1:a för mycket?
Speciellt med tanke på att den "gått ca 50 000 mil"
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bara kontakt per mail och meddela när du kommer och tittar och varför du vill köpa.

Man ska nog inte övertolka sånt där. För många år sedan när jag sålde en gammal 70-tals BMW skrev jag nåt liknande om försäljning till entusiast. Följden blev ju att folk nästan skrev meritförteckningar om varför just dom skulle få äran att köpa bilen.

Mitt syfte var ju bara att slippa de där personerna som bara såg en blank lack och egentligen borde köpa en avsevärt nyare och pålitligare bil för pengarna. Jag sket väl egentligen i vad som hände med bilen sen, jag ville bara slippa jidder med folk som inte förstått att dom köpt en veteranbil med allt vad det innebär.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Man ska nog inte övertolka sånt där. För många år sedan när jag sålde en gammal 70-tals BMW skrev jag nåt liknande om försäljning till entusiast. Följden blev ju att folk nästan skrev meritförteckningar om varför just dom skulle få äran att köpa bilen.

Mitt syfte var ju bara att slippa de där personerna som bara såg en blank lack och egentligen borde köpa en avsevärt nyare och pålitligare bil för pengarna. Jag sket väl egentligen i vad som hände med bilen sen, jag ville bara slippa jidder med folk som inte förstått att dom köpt en veteranbil med allt vad det innebär.
Det borde ju vara minimal risk för storprutande däcksparkare på sådana där uddahojar, den som är intresserad av en äldre Guzzi vet nog vad han letar efter och vad den ska kosta.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Sen tar det bara ett par månader innan den ligger ute igen som "avstannat projekt" för halva priset. Bakramen kapad och elsystemet bortrivet.
Det här objektet har ju dessutom redan både krånglande elsystem och förgasare, så halva jobbet är redan gjort för kommande byggherrar.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Bortsprungen gnista är inget problem! Bara att leta rätt på en fungerande CDI-box så sprakar det. Hoppas jag iaf!!! :tummenupp :rock

Halloj, hur går det med din "billiga hoj"? Måste ha kostat en förmögenhet vid det här laget. Inget illa menat utan bara jäkligt nyfiken (i vanlig ordning) ?

Vad är det för hoj vi pratar om?
Jag byggde en egen tändmodul till både min och polarens hoj. Just till den modellen var det rätt enkelt och om det finns en budget att hålla så kostade det ungefär en fjärdedel av vad skroten skulle ha för en begagnad modul.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad är det för hoj vi pratar om?
Detta kommer från denna tråd... där kan du läsa om MMs CDI boxar mm och kanske hjälpa honnom :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Detta kommer från denna tråd... där kan du läsa om MMs CDI boxar mm och kanske hjälpa honnom :)
Okej, utan att läsa på gissar jag att det är lite klurigare och dyrare att få till jämfört med min och polarens 80-talskwack.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top