Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bra försök till udda annons: "Hjälp mig."
Jag vet en som bygger turbohojar ganska frekvent och sedan säljer dem efter en tid. De som jag sett är mycket fina och välbyggda, i utställningsskick.....Eftersom jag själv har varit intresserad av att köpa en färdigbyggd turbohoj så har jag haft lite bevakning på Blocket, men det är ju extremt ovanligt att det dyker upp någon som är besiktigad med turbo......
Peter pain ska inte nämna nåt annat namn , och även Andersson turbo på östsidan bygger ju reggat med snurra .Anderssons busa/gixxer1000 turbo var ju snurrande på blocket för inte så länge sen och en av pains busabyggen också i samma vevaJag vet en som bygger turbohojar ganska frekvent och sedan säljer dem efter en tid. De som jag sett är mycket fina och välbyggda, i utställningsskick.
Jag är nästan helt hundra på att han är med här på SH men jag minns inte vilket nick. Du kan få hans "civila" namn i PM om du vill ha kontakt. Dock så finns han på Västkusten och inte i Norrbotten. Några (få) mil från dig med andra ord.
Det fanns väl nån Yamaha med turbo också i samma tidsålder? Har för mig jag sett nån enstaka på Blocket.
Edit: XJ 650 turbo
Ja, det jag är ute efter är en hoj som jag kan köra med gott samvete.Tror vi skjuter bredvid varandra när det gäller definitioner här.
Färdigbyggd turbohoj kan ju betyda ganska många saker.
-En fungerande, körbar tubohoj som inte behöver modifieras för att köras brukar det ju dyka upp flertal av på Blocket under året. Du behöver dock fixa lite inför besiktningen vartannat år. Typ på med original avgassystem.
-En turbohoj registrerad med turbo dyker det upp mera sällan.
-En turbohoj med korrekt registrerad effekt och turbo sker väldigt väldigt sällan. De flesta skruvar väl ned effekten när den reggas eller trimmar vidare när den väl är reggad och när effekten ändras är den ju lika olaglig som de andra. Förvisso är det ju svårare att upptäcka olagligheten.
Gamla turbohojar är ju klassiker och bör väl så förbli. Ingen skäl till att trimma iväg en sån då en vanlig gixxer ger mera omph för pengarna.
Duger det med överladdning i form av kompressor så finns ju Kawasakis H2-serie.
Ingen som knipit den här?
För högt pris? (jag tycker att det är för mycket pengar, men...)
Cross/enduro säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin cross/enduro säljes i hela sverige med över 2852 annonserwww.blocket.se
View attachment 462946
Ingen som knipit den här?
För högt pris? (jag tycker att det är för mycket pengar, men...)
Cross/enduro säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin cross/enduro säljes i hela sverige med över 2852 annonserwww.blocket.se
View attachment 462946
Vad hände mellan tanken och sadeln?Inte blocket, men väl marketplace:
"Kawasaki 1500cc chopper custom"
Prissänkt från 50000:- till 39000:-, skynda att fynda.
Edit: finns på blocket mä, https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_1500_cc_custom/96853183
Där ser man lite mer av det sköna linjespelet.
Absolut ingenting.Vad hände mellan tanken och sadeln?
Fult OCH ambitiöst är ju roligast att mobba, och Mattias, jag tror kanske du hittat ett unikt mobboffer vars like ej skådats här på åratal.Inte blocket, men väl marketplace:
"Kawasaki 1500cc chopper custom"
Prissänkt från 50000:- till 39000:-, skynda att fynda.
Edit: finns på blocket mä, https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_1500_cc_custom/96853183
Där ser man lite mer av det sköna linjespelet.
Fult OCH ambitiöst är ju roligast att mobba, och Mattias, jag tror kanske du hittat ett unikt mobboffer vars like ej skådats här på åratal.
Får jag börja? 1# ingenmanslandet mellan gas & ass, så att säga
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |