Dagens Blocket! (mc-relaterat)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänk att måla motorblocket rött, ta på sig en "Crazyfrog" hjälm och bar vara lite "MOZZ"!
Hmmmm, den är lite för glansig för det liksom... och så får ägaren jobba lite med elen för att nå MOZZ-standard!
 

Bifogat

  • IMG_6136.jpeg
    IMG_6136.jpeg
    624.6 KB · Visningar: 54
  • IMG_3420.jpeg
    IMG_3420.jpeg
    3.9 MB · Visningar: 54

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Hmmmm, den är lite för glansig för det liksom... och så får ägaren jobba lite med elen för att nå MOZZ-standard!
Får ställa den längst ut i hamnen så saltvattnet får bita lite på den då:), sen gå loss med avbitartång, sockerbitar, eltejp och Biltemas klämmhylsor på elsystemet, har en kompis som heter Lucas som kan hjälpa mig. Men det kommer nog ändå bara vara en blek kopia:lol. MEN, det är inte det sämsta!
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Hade den varit nybesiktigad så hade den lätt varit värd 5000kr mer. Konstigt att en veteran i branschen som "bbb" inte fixat detta innan försäljning. Absolut lockande ändå, lite fel årstid bara.
:)Det är ju i fel årstid man SKA köpa :7peta
handlar sommarprylar den här årstiden själv om nåt saknas beställde kajakprylar senast igår och sommarfiskeprylar för runt halva priset så chockera oss o handla Tammer :fyllisar

nu känner jag att jag faktisk hackat på dig en del i år så gott nytt år ?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Får ställa den längst ut i hamnen så saltvattnet får bita lite på den då:), sen gå loss med avbitartång, sockerbitar, eltejp och Biltemas klämmhylsor på elsystemet, har en kompis som heter Lucas som kan hjälpa mig. Men det kommer nog ändå bara vara en blek kopia:lol. MEN, det är inte det sämsta!
Handla!!!! Faktiskt funderar jag på ett brytarlöst tändsystem... Är det mesigt? Och tändhattar som "klickar fast" och inte bara ligger på tändstiften... OK?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
CBX600E fanns även som 650 i en lite snyggare färg.
Kardan, 6-växlad och, för den som inte vill mäta ventilspel, lyfta ur bägge kammarna beställa nya shims och ventilkåpspackning, montera, mäta igen, ja så har denna latmanshoj hydrauliska ventillyftare.

En del "hojbyggare" borde ha en God man.image.jpeg
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
:)Det är ju i fel årstid man SKA köpa :7peta
handlar sommarprylar den här årstiden själv om nåt saknas beställde kajakprylar senast igår och sommarfiskeprylar för runt halva priset så chockera oss o handla Tammer :fyllisar

nu känner jag att jag faktisk hackat på dig en del i år så gott nytt år ?
Tack. Det är förstås helt riktigt att man ska köpa vid fel årstid, men det krävs lite extra ansträngning att köpa hoj nu. För min del har jag inga kläder för hojåkande på vintern, och släpet står vid sommarstugan och har inte vinterdäck. Men i mars-april, då j....r.
Gott nytt!
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
CBX600E fanns även som 650 i en lite snyggare färg.
Kardan, 6-växlad och, för den som inte vill mäta ventilspel, lyfta ur bägge kammarna beställa nya shims och ventilkåpspackning, montera, mäta igen, ja så har denna latmanshoj hydrauliska ventillyftare.

En del "hojbyggare" borde ha en God man.View attachment 467086
6oo var unik för Sverige och gjordes i tusen exemplar. Andra foder i cylindrarna för att hamna i rätt försäkringsklass. I alla andra länder var det en 650 Nighthawk.

Min farsa hade en vit 600 -83. Har för mig att de bara såldes 83 i Sverige men kan ha fel. Hydrauliska ventillyftare, kardan, växelindikator, skiva fram och trumma bak. Lätt och ganska mycket pulver. Hade någon typ av självjusterande förgasare har jag för mig men är osäker på exakta funktionen. Fanns en fet kåpa att köpa till också.

Ett mästerverk.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Det här är väl ändå unikt? Ett bygge som inte bara verkar fungera utan även har en rimlig prislapp.
Kanske inte är så saftigt byggt, men...
View attachment 467124
Tänker tillbaka på den fine röde kompisen hade. Jag fick förmånen att dra ur den då han inte hade nerver. Harrissystem, Raaskpinnar, kortad sadel/bakdel mm. Hade slimmat den ordentligt. Ursnyggt gjort av någon talang i Karlshamn. Såg fabriksgjort ut, en komplimang på den tiden.
Vissa (bränsle-)tankar är inte gjorda för att exponeras... Den här behöver definitivt sina kläder.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Åttiotalet ringde. De har hittat din hoj.
Just en sådan svart 83a skulle jag köpa när min Kawa 750 blev stulen. Nu fick jag tillbaka den efter drygt tre veckor så det blev inget köp.
Gillar forfarande modellen. Alla måste uppgraderingar som Öhlinare, 4-1 och koniska luftfilter.
Vance & Hines var klart godkänt på Sveavägen. Alpha41 och Marving t ex var det inte. K&N stod det i annonserna. Alla fattade. Idag heter det sportluftfilter. Töntigt låneord från moppefuckon som köpt bil. Nåja. Separata koniska luftfilter var ett måste. Original luftburk var för gubbar. Dessutom var det ett helvete att få på luftburksgummina när man bytt munstycken. Att det är svårt eller omöjligt att få CV-förgasare att fungera lika bra som med original luftburk är en sanning som ingen brydde sig om då eller idag heller för den delen. Men som gärna påpekas så ofta det går. Precis som bult och skruv.
Det var rätt sällsynt med bakåtflytt på dessa 1100:eek:r. Laverda-styre ja men hojarna i den amerikanska superbike-serien var ju förebilder för många så låga styren funkade lika bra. Även den svenska superbike-serien var ju stor även om reglementet inte var lika fritt som det amerikanska.
Det var väl bara den skramlande kopplingskorgen som var ett problem på 1100orna 80-83 men det kanske forfarande går att hitta en billet-korg.
Ett smalt 19"-hjul fram och anti-dive är inget plus men det var ju så då. Jag är inget fan av helsvarta motorer men 83an är läcker.
-Pappa den är ju från din tid.
-Käft! Det är hojarnas hoj. Asfrän och jättesnabb.image.jpeg
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
I någon av de amerikanska tidningarna visades den ombyggda USA-modellen med bikini faring. I Sverige fick vi ES med halvkåpa och EF med kåpunderdelar, annars samma. Inte så snygga med idag har nästan alla hojar den typen av halvkåpa. T ex TDM900, Honda Varadero, Suzuki V-strom mfl mfl. Katana var ju ännu tidigare och den designern hade väl liknande kåpor på sitt samvete redan på 70-talet.
Påkostade hjul, ser ut som Dymag,image.jpegimage.jpeg men fortfarande 16" fram. Modernt då alltså bäst. Sen kom 17" ännu modernare och bästare. Själv gillar jag 18" fram. Iofs bara ballast när alla japanska hade 19" fram.
Undrar vad grejen med Blocket-Suzukin är. Hoppas att han bara rullat ut den för att sopa garaget. Att kåpglaset saknades när han köpte den och att Kina-sadeln bar ligger där medan han städar.
Tanken är fruktansvärt ful. Jag har sett flera likadana hojar som sålts(?) med tanken så och en liknande sadel.
Tror att hojbyggarna tänkt -Ja vad ska jag göra då. Som alla CB759/900 med originaltank utan sidokåpor. Huh?
Jag såg en ryss som lyckades bra med sadel/tank på en Suzuki VX800. Några lyckas med sadelbyggen där främre delen täcks av glasfiber i sadelstommen. Men på gsx750es har jag inte sett någon försöka ens. Man kan utgå ifrån originalsadeln och lyckas bättre än att visa hur ful tanken är.
Att förstärka svingen är ballt. Hur det fungerar med högre ofjädrad vikt är oklart men kanske inte så viktigt. Hojbyggare jämför sällan varvtider under byggets gång. Jänkarn kunde ha gjort svingen lite snyggare. Fyrkantsrör var ju rätt nytt på serieproducerade hojar 1983.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
I någon av de amerikanska tidningarna visades den ombyggda USA-modellen med bikini faring. I Sverige fick vi ES med halvkåpa och EF med kåpunderdelar, annars samma. Inte så snygga med idag har nästan alla hojar den typen av halvkåpa. T ex TDM900, Honda Varadero, Suzuki V-strom mfl mfl. Katana var ju ännu tidigare och den designern hade väl liknande kåpor på sitt samvete redan på 70-talet.
Påkostade hjul, ser ut som Dymag,View attachment 467140View attachment 467141 men fortfarande 16" fram. Modernt då alltså bäst. Sen kom 17" ännu modernare och bästare. Själv gillar jag 18" fram. Iofs bara ballast när alla japanska hade 19" fram.
Undrar vad grejen med Blocket-Suzukin är. Hoppas att han bara rullat ut den för att sopa garaget. Att kåpglaset saknades när han köpte den och att Kina-sadeln bar ligger där medan han städar.
Tanken är fruktansvärt ful. Jag har sett flera likadana hojar som sålts(?) med tanken så och en liknande sadel.
Tror att hojbyggarna tänkt -Ja vad ska jag göra då. Som alla CB759/900 med originaltank utan sidokåpor. Huh?
Jag såg en ryss som lyckades bra med sadel/tank på en Suzuki VX800. Några lyckas med sadelbyggen där främre delen täcks av glasfiber i sadelstommen. Men på gsx750es har jag inte sett någon försöka ens. Man kan utgå ifrån originalsadeln och lyckas bättre än att visa hur ful tanken är.
Att förstärka svingen är ballt. Hur det fungerar med högre ofjädrad vikt är oklart men kanske inte så viktigt. Hojbyggare jämför sällan varvtider under byggets gång. Jänkarn kunde ha gjort svingen lite snyggare. Fyrkantsrör var ju rätt nytt på serieproducerade hojar 1983.
Någon borde i alla fall kontakta honom, och fråga varför han perforerade framskärmen? :va
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top