Hmmmm, den är lite för glansig för det liksom... och så får ägaren jobba lite med elen för att nå MOZZ-standard!Tänk att måla motorblocket rött, ta på sig en "Crazyfrog" hjälm och bar vara lite "MOZZ"!
Får ställa den längst ut i hamnen så saltvattnet får bita lite på den då, sen gå loss med avbitartång, sockerbitar, eltejp och Biltemas klämmhylsor på elsystemet, har en kompis som heter Lucas som kan hjälpa mig. Men det kommer nog ändå bara vara en blek kopia. MEN, det är inte det sämsta!Hmmmm, den är lite för glansig för det liksom... och så får ägaren jobba lite med elen för att nå MOZZ-standard!
Hade den varit nybesiktigad så hade den lätt varit värd 5000kr mer. Konstigt att en veteran i branschen som "bbb" inte fixat detta innan försäljning. Absolut lockande ändå, lite fel årstid bara.Dagens klipp!
https://www.blocket.se/annons/stockholm/yamaha_xt600e/98985285
Synd att jag har så ont i ryggen att jag inte orkar korsa stan.
Det är ju i fel årstid man SKA köpaHade den varit nybesiktigad så hade den lätt varit värd 5000kr mer. Konstigt att en veteran i branschen som "bbb" inte fixat detta innan försäljning. Absolut lockande ändå, lite fel årstid bara.
Lite pyssel...
"Ombyggd till stelbent och körd två år efter detta. Vid sista besiktningen så ansågs att den behöver sfro:as och regas om. Alltså lite pyssel innan. Alla ramdelar är åter använda och man behöver bara slipa bort färgen på svetsarna."
Handla!!!! Faktiskt funderar jag på ett brytarlöst tändsystem... Är det mesigt? Och tändhattar som "klickar fast" och inte bara ligger på tändstiften... OK?Får ställa den längst ut i hamnen så saltvattnet får bita lite på den då, sen gå loss med avbitartång, sockerbitar, eltejp och Biltemas klämmhylsor på elsystemet, har en kompis som heter Lucas som kan hjälpa mig. Men det kommer nog ändå bara vara en blek kopia. MEN, det är inte det sämsta!
Tack. Det är förstås helt riktigt att man ska köpa vid fel årstid, men det krävs lite extra ansträngning att köpa hoj nu. För min del har jag inga kläder för hojåkande på vintern, och släpet står vid sommarstugan och har inte vinterdäck. Men i mars-april, då j....r.Det är ju i fel årstid man SKA köpa
handlar sommarprylar den här årstiden själv om nåt saknas beställde kajakprylar senast igår och sommarfiskeprylar för runt halva priset så chockera oss o handla Tammer
nu känner jag att jag faktisk hackat på dig en del i år så gott nytt år ?
6oo var unik för Sverige och gjordes i tusen exemplar. Andra foder i cylindrarna för att hamna i rätt försäkringsklass. I alla andra länder var det en 650 Nighthawk.CBX600E fanns även som 650 i en lite snyggare färg.
Kardan, 6-växlad och, för den som inte vill mäta ventilspel, lyfta ur bägge kammarna beställa nya shims och ventilkåpspackning, montera, mäta igen, ja så har denna latmanshoj hydrauliska ventillyftare.
En del "hojbyggare" borde ha en God man.View attachment 467086
Fick ont i ögonen nu
Det här är väl ändå unikt? Ett bygge som inte bara verkar fungera utan även har en rimlig prislapp.
Kanske inte är så saftigt byggt, men...
View attachment 467124
Tänker tillbaka på den fine röde kompisen hade. Jag fick förmånen att dra ur den då han inte hade nerver. Harrissystem, Raaskpinnar, kortad sadel/bakdel mm. Hade slimmat den ordentligt. Ursnyggt gjort av någon talang i Karlshamn. Såg fabriksgjort ut, en komplimang på den tiden.
Det här är väl ändå unikt? Ett bygge som inte bara verkar fungera utan även har en rimlig prislapp.
Kanske inte är så saftigt byggt, men...
View attachment 467124
Såna där är ju perfekta objekt för dom som kan bygga.
Det här är väl ändå unikt? Ett bygge som inte bara verkar fungera utan även har en rimlig prislapp.
Kanske inte är så saftigt byggt, men...
View attachment 467124
Någon borde i alla fall kontakta honom, och fråga varför han perforerade framskärmen?I någon av de amerikanska tidningarna visades den ombyggda USA-modellen med bikini faring. I Sverige fick vi ES med halvkåpa och EF med kåpunderdelar, annars samma. Inte så snygga med idag har nästan alla hojar den typen av halvkåpa. T ex TDM900, Honda Varadero, Suzuki V-strom mfl mfl. Katana var ju ännu tidigare och den designern hade väl liknande kåpor på sitt samvete redan på 70-talet.
Påkostade hjul, ser ut som Dymag,View attachment 467140View attachment 467141 men fortfarande 16" fram. Modernt då alltså bäst. Sen kom 17" ännu modernare och bästare. Själv gillar jag 18" fram. Iofs bara ballast när alla japanska hade 19" fram.
Undrar vad grejen med Blocket-Suzukin är. Hoppas att han bara rullat ut den för att sopa garaget. Att kåpglaset saknades när han köpte den och att Kina-sadeln bar ligger där medan han städar.
Tanken är fruktansvärt ful. Jag har sett flera likadana hojar som sålts(?) med tanken så och en liknande sadel.
Tror att hojbyggarna tänkt -Ja vad ska jag göra då. Som alla CB759/900 med originaltank utan sidokåpor. Huh?
Jag såg en ryss som lyckades bra med sadel/tank på en Suzuki VX800. Några lyckas med sadelbyggen där främre delen täcks av glasfiber i sadelstommen. Men på gsx750es har jag inte sett någon försöka ens. Man kan utgå ifrån originalsadeln och lyckas bättre än att visa hur ful tanken är.
Att förstärka svingen är ballt. Hur det fungerar med högre ofjädrad vikt är oklart men kanske inte så viktigt. Hojbyggare jämför sällan varvtider under byggets gång. Jänkarn kunde ha gjort svingen lite snyggare. Fyrkantsrör var ju rätt nytt på serieproducerade hojar 1983.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |