Dagens Blocket! (mc-relaterat)

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är ju en KTM handlare som kanske måste låta kunder provköra ibland, så kallad demohoj


Tror mer på att det är ägaren som testat den på lite grusväg och fantiserat om att han körde dakar rally. En sådan ovanlig cykel låter dom nog inte vara allmän demo.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tror mer på att det är ägaren som testat den på lite grusväg och fantiserat om att han körde dakar rally. En sådan ovanlig cykel låter dom nog inte vara allmän demo.

Annonstexten är lite ute i det blå:

Värsta hojen man kan ha, besiktad och klar för svenska rally vägar. Eller varför inte kasta in en anmälan till Dakar 2023.

Vilka svenska ”rally vägar” finns det egentligen?

Det närmaste arrangemanget där den cykeln kommer till sin rätt är väl typ Rally Albania.

Menar man hederligt grusbus i grupp här hemma så gör en 690/701 med rätt tillbehör ett mycket bättre jobb.

Kanske det säljaren kommit på...?
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Redan såld? Någon måste ha tjänat bra på börsen i år.

De flesta tjänade väl bra på börsen i fjol?
I år? Not so much.


Annonsen känns som en sådan där när någon försöker plantera en prisnivå inför framtida försäljning.

Snäppet mer oseriöst än "intressekoll" alltså.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om man tror att det är rimligt med närmare 800 000:- så borde man lägga ut den på en seriös auktionsfirma, i UK eller US.
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
1643292287287.png
hellre lägga sina pengar på denna -83 Ducati 900. Rekordlång lista över allt godis.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
View attachment 468160
hellre lägga sina pengar på denna -83 Ducati 900. Rekordlång lista över allt godis.
Den är klart frän.
Men, man ska veta att det inte är en original klassiker på något sätt, det är ett bygge med förstklassiga delar, men den kommer inte att kosta som en "riktig" 750SS om några år.
Men jag skulle hellre köpa den än en Panigale :)
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Om man tror att det är rimligt med närmare 800 000:- så borde man lägga ut den på en seriös auktionsfirma, i UK eller US.
Cykeln blev nog såld direkt. Priset var rimligt och cykeln fin. Jag såg den med egna ögon för ett par veckor sedan då jag var där och handlade en annan cykel. Frågade inte vad Indianen kostade, kändes som att det kvittade för mig även om han som ägde den försökte få mig intresserad. Visst vill jag ha en sån men det finns annat som lockar mer och för en valfri fyra från Amerika får en försaka mycket. Om det skulle hittas en under halvmiljonen är det ett bra pris.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hoppas att det här annonserna inte är representativa för prisnivån på Blocket säsongen 2022. Hojar för 265000 kr, 777.000 kr, 450.000 kr ligger lite över vad man är beredd att betala.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hoppas att det här annonserna inte är representativa för prisnivån på Blocket säsongen 2022. Hojar för 265000 kr, 777.000 kr, 450.000 kr ligger lite över vad man är beredd att betala.
Men om du ser över din elförbrukning och tecknar ett längre fast avtal så kan du ju lätt spara ihop den summan på ett år ?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Jävligt mycket jobb att byta ram och ändå dyr. Sen har man en tio år äldre hoj när man är klar….

elen kapad?

Stackars kille, vilken jävla soppa alltså
Soppa?
Helt hemlagad i så fall.

Han har köpt en hoj utan giltlig titel och hoppats att Transportstyrelsen skulle kolla...?

Åsso försöka reda av denna soppan med en ram från en gammal 1100...?

Troligen har dessa två ramar mer olikheter än likheter - speciellt vad gäller fästen till kåpor, utrustning och framförallt den mycket speciella väsklösningen.

...och sedan strösslar han persilja över anrättningen genom att berätta hur han tänkt fuska ”hojen” genom besiktningen?

Okay.
”Soppa” räcker inte. Jag skulle vilja lägga ”sopa” till beskrivningen.


30.000 begärt pris?

Jag bjuder 3.000 spänn.
Men, då är jag lite schysst och hämtar grejerna hemma hos honom. Han behöver inte leverera.


Edit:

Nu ser jag sista bilden i annonsen.
Han har ju strippat ner 1300an redan?!

Upptäckt jobbiga skillnader, kanske?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Honda ST1300 hade väl samma ram 2002-2013.
Osäker om de ändrat något fäste, men jag tror inte det.

Sant.
Det var jag som läste något som inte fanns i annonsen. Jag var bombis på att det stod att han handlat en ST 1100-ram från Holland, och den ramen är något helt annat.

Oh well - tar tillbaka epitet "sopa" och sätter det på mig själv istället, tillsammans med en stjärngossestrut dessutom.

Nå, då är ju allt bra ju..?
Den nya hojen kommer att bli besiktningsbefriad 10 år tidigare, och somliga gillar att lägga klart andras pussel.

Men det är fortfarande för dyrt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
10 mil på mätaren. Tröttnade man snabbt eller var det bara en testkörning innan försäljning?

Mera info om hojen:
Det var nog en Fredde.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top