Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

Hoppet stiger och sjunker när man läser denna annons, en hel del fina grejer faktiskt men sen ”startar den inte för att nålen sitter fel” känns som en halvstökig hoj att ta över…

Visst, jag har gjort det några gånger såklart men priset och beskrivningen lär ju inte leda till snabba affärer? Sånt här får man fan fixa innan eller så får man nöja sig med åtta papp och ett HubbaBubba
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Hoppet stiger och sjunker när man läser denna annons, en hel del fina grejer faktiskt men sen ”startar den inte för att nålen sitter fel” känns som en halvstökig hoj att ta över…

Visst, jag har gjort det några gånger såklart men priset och beskrivningen lär ju inte leda till snabba affärer? Sånt här får man fan fixa innan eller så får man nöja sig med åtta papp och ett HubbaBubba
Hade det inte varit för just den detaljen så hade den varit riktigt nice även för det priset.
Men är man lite hemma på förgasarpill så är den ju ett klipp.
 

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Ort
Falun
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Hade det inte varit för just den detaljen så hade den varit riktigt nice även för det priset.
Men är man lite hemma på förgasarpill så är den ju ett klipp.

Han har troligen släck tändstiftet, vanligt förekommande på XTZ. I med nytt Iridium och kör.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Förvånas återigen över utbudet av hojar. Om man kollar på Blocket i kategorin "under 20.000kr" är det nästan bara crossar. De 5 första annonserna är

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250


Crossåkande måste var Sverige största sport.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Förvånas återigen över utbudet av hojar. Om man kollar på Blocket i kategorin "under 20.000kr" är det nästan bara crossar. De 5 första annonserna är

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250


Crossåkande måste var Sverige största sport.
Minsta, därför säljs hojarna :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Förvånas återigen över utbudet av hojar. Om man kollar på Blocket i kategorin "under 20.000kr" är det nästan bara crossar. De 5 första annonserna är

Yamaha PW50,
Husqvarna wr250,
Yamaha yz 450f,
Husqvarna te 250 4t,
Husqvarna TE250


Crossåkande måste var Sverige största sport.
Pisstråkigt utbud just nu…..
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vid det där första hastiga ögonkastet, var det två annonser idag som fick mig att hoppa högt:



Men så visar det sig att BÅDA var rena vrak. Känner mig lurad... :död
Det är ju inget man blir sugen på att börja skruva med, utan det är ju bara om man redan har en fungerande och vill plocka delar från. Rena reservdelshojar alltså. Men som du säger, först såg annonserna intressanta ut. Luring...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är ju inget man blir sugen på att börja skruva med, utan det är ju bara om man redan har en fungerande och vill plocka delar från. Rena reservdelshojar alltså. Men som du säger, först såg annonserna intressanta ut. Luring...
På XT:n har åtm motorn suttit ihop = borde finnas delar att plocka av. Modellens kännetecken är annars tanken/sadeln och de ser ju ganska (nåja) intakta ut.

RD:n däremot...
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
På XT:n har åtm motorn suttit ihop = borde finnas delar att plocka av. Modellens kännetecken är annars tanken/sadeln och de ser ju ganska (nåja) intakta ut.

RD:n däremot...


Det är märkligt och lite oroande att det flyter upp så mycket hojar utan papper.

En 34L för 5.500.- var vettlöst billigt.

TLen jag drog hem hade en rimlig förklaring och en transaktionskedja som gick att spåra åtminstone några led bakåt.
Jag tror inte att den är varken stöldgods eller resultatet av ett försäkringsbedrägeri - isf hade den fått stå.

Ändå skaver det att ha en hoj hemma med oklar identitet. Jag är en bit på vägen, men inte framme.
Jag blev faktiskt kontaktad direkt efter hemsläpet av en som kunde sälja papper på en tidig XL 125a till mig.
1000 spänn vore en billig genväg jämfört med den tiden jag redan lagt på att leta syskon till min TL.
Jag erbjöd mig att köpa hela XLen, så klart - men då vart det bara mummel mummel.

Den stod väl som stugmoppe någonstans.

Jag har fått en hoj stulen från mig. Fyrtio år sedan nu, men det sved tillräckligt mycket för att jag aldrig skulle vilja befatta mig med någon annans besvikelse, krossade drömmar och oro.
...eller allas våra höjda försäkringspremier.
 
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top