Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Bara en nyckel, ingen bok, bild på släp står att det är en Yamaha, sånt som skrämmer.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
A-behörighet togs bort för födda -58 eller senare
Frugan är född 58
Fel. Cornflakes-A fanns på alla körkort som tillverkades 1975, och på den tiden tillverkades körkorten i förväg så att man fick det i handen direkt efter klarad uppkörning. Jag har "folk" i bekantskapskretsen som är födda i Januari -58 och som fick AB-körkort efter uppkörning med personbil!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fel. Cornflakes-A fanns på alla körkort som tillverkades 1975, och på den tiden tillverkades körkorten i förväg så att man fick det i handen direkt efter klarad uppkörning. Jag har "folk" i bekantskapskretsen som är födda i Januari -58 och som fick AB-körkort efter uppkörning med personbil!
Just fick det i handen hängde med ett tag till. Jag tog mina körkort 1985 och 1987 och fick dom i handen direkt efter båda uppkörningarna
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ja, och grannens gräsmatta - är inte den lite slarvigt klippt...?



Tjööööp!
Förra ägaren var en gammal dam som bara körde på söndagar till kyrkan, eller en mc mek som skötte den perfekt.
Jag har sett hur MC-mekars hojar brukar kunna se ut.
Men ärligt talat så är jag sugen men kan inte åka nu tyvärr.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Förra ägaren var en gammal dam som bara körde på söndagar till kyrkan, eller en mc mek som skötte den perfekt.
Jag har sett hur MC-mekars hojar brukar kunna se ut.
Men ärligt talat så är jag sugen men kan inte åka nu tyvärr.

Lysande taktik!

Snacka ner objektet nu, och skapa en lucka där du hinner iväg för att hämta den.

Jag hade gjort likadant. :krama
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Väldigt tidigt 90-tal då eller? Jag tog kortet -92 och fick åka runt med en papperslapp i fickan i ett par veckor innan jag fick riktiga körkortet.
Konstigt nog fick polaren en papperslapp när han tog A kortet -90, det minns jag för jag var med när vi skulle hyra en GoldWing på Hondacenter på Sveavägen och de var lite misstänksamma över lappen.

Och jag minns tydligt mitt B körkort, fastklämt på clip-boarden, som jag INTE fick efter genomförd uppkörning. Köra mot rött var inte poppis tydligen. Det makulerades och en vecka senare satt där ett nytt kort som jag fick ta med hem efter nästa uppkörning.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Konstigt nog fick polaren en papperslapp när han tog A kortet -90, det minns jag för jag var med när vi skulle hyra en GoldWing på Hondacenter på Sveavägen och de var lite misstänksamma över lappen.

Och jag minns tydligt mitt B körkort, fastklämt på clip-boarden, som jag INTE fick efter genomförd uppkörning. Köra mot rött var inte poppis tydligen. Det makulerades och en vecka senare satt där ett nytt kort som jag fick ta med hem efter nästa uppkörning.
Jag blev stoppad av polisen i en rutinkontroll samma dag som jag fått min papperslapp. Då var man inte så stöddig, men polisen var förstående så de var väldigt vänliga.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Fel. Cornflakes-A fanns på alla körkort som tillverkades 1975, och på den tiden tillverkades körkorten i förväg så att man fick det i handen direkt efter klarad uppkörning. Jag har "folk" i bekantskapskretsen som är födda i Januari -58 och som fick AB-körkort efter uppkörning med personbil!
NJa, frugan tog kortet våren 75 och hon fick inget A-kort.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Heter inte Zephyr ju. Rött kedjeskydd är inte original om någon trodde det. Inte luftbromsen på framlyset heller.
Motorn är en lite förfinad z650 från 70-talet via z750 och gpz750 så den har fina anor.

image.jpeg
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Vet inte hur folk gör affärer.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Lagt ut en hoj nu där jag också får sms med sista pris frågor.
”Vad är ditt sista pris?”
Frågar man så utan att sett objektet?
Eller är det bara jag som inte hänger med?
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Ett tillägg.
Vem fan skriver usch?
Lite väl gubbigt inlägg av mig
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top