Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Vet inte hur folk gör affärer.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Lagt ut en hoj nu där jag också får sms med sista pris frågor.
”Vad är ditt sista pris?”
Frågar man så utan att sett objektet?
Eller är det bara jag som inte hänger med?
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
Känner igen det.

Blev dock förvånad när jag sålde gixxern, killen öppnade ju med att fråga efter sista pris. (... :dummer)
Men jag förklarade helt kallt vad liknande hojar låg annonserade för och skicket på min cykel, och därmed mitt utgångspris, och sedan var det slutsnackat.
Snubben kom på båten, pyntade vad jag begärde, skrev papper och pallrade sig hem. :tummenupp

Borde nog begärt mer.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Vet inte hur folk gör affärer.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Lagt ut en hoj nu där jag också får sms med sista pris frågor.
”Vad är ditt sista pris?”
Frågar man så utan att sett objektet?
Eller är det bara jag som inte hänger med?
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
Det är därför Blocket inte har telenummer längre....
Eller det kanske var för alla bedrägeri sms, men reslutatet blev ju bra ändå.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Känner igen det.

Blev dock förvånad när jag sålde gixxern, killen öppnade ju med att fråga efter sista pris. (... :dummer)
Men jag förklarade helt kallt vad liknande hojar låg annonserade för och skicket på min cykel, och därmed mitt utgångspris, och sedan var det slutsnackat.
Snubben kom på båten, pyntade vad jag begärde, skrev papper och pallrade sig hem. :tummenupp

Borde nog begärt mer.

Låter som en ok affär ändå.
Jag tycker att både säljare och köpare skall vara nöjda med affären.
Att hålla på att bråka sig fram till en affär känns bara skit. Men det känns också som det har blivit normalt.
Jag är alltid sjukt ärlig, talar om allt som är fel osv. För att slippa problem.
Det tycker jag skall vara värt lite respekt. Men det utnyttjas istället och då ger man ett lillfinger så köpare kan pruta ytterligare.
Men men folk är olika
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Inte så mycket att rapportera här nu, Blocket är ganska dött så här års. Det får bli lite off topic för att hålla tråden vid liv. De första 5-6 annonserna är som vanligt crossar, lite intresse för sådant...
Min stående sökning ger 100 fler cyklar nu än för en vecka sen. 9234 st just nu. :yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Känner igen det.

Blev dock förvånad när jag sålde gixxern, killen öppnade ju med att fråga efter sista pris. (... :dummer)
Men jag förklarade helt kallt vad liknande hojar låg annonserade för och skicket på min cykel, och därmed mitt utgångspris, och sedan var det slutsnackat.
Snubben kom på båten, pyntade vad jag begärde, skrev papper och pallrade sig hem. :tummenupp

Borde nog begärt mer.
Inledningsfras: "Vad är sista pris?"
Svar - Senaste budet ligger på X tusen över utgångspris, först till kvarn dock så vill du bjuda över och är snabb hit så är den din för X+1 tusen över utgångspris...

Är vederbörande seriöst intresserad och icke strulig så får du sålt den för mer än du initialt begärt, om inte så har du sparat dig bekymmer. Så resonerar jag iallafall, men så är jag också så jävla less på idiotköparna på blocket att jag har två gamla bilar stående som jag inte ids sälja för jag vet exakt vilka idioter de kommer locka till sig och jag värderar min sinnesro och mentala hälsa högre än pengarna jag kan få för bilarna... De får hellre stå här tills jag hittar ett användningsområde för dem, eller tills de gått åter till jorden.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det är därför Blocket inte har telenummer längre....
Eller det kanske var för alla bedrägeri sms, men reslutatet blev ju bra ändå.
Det kanske blev bra ur bedrägeri synpunkt. Men kontakten med annonsörer blev jävligt segt. Man skriver till personen som lagt ut något sen får man vänta timmar/dagar på att hen ska svara. Sen om man har någon följdfråga så är det bara att vänta igen osv. Istället för att ringa och prata med personen direkt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det kanske blev bra ur bedrägeri synpunkt. Men kontakten med annonsörer blev jävligt segt. Man skriver till personen som lagt ut något sen får man vänta timmar/dagar på att hen ska svara. Sen om man har någon följdfråga så är det bara att vänta igen osv. Istället för att ringa och prata med personen direkt.
"Hej, jag är intresserad av det du har att sälja, jag ger vad du har begärt, jag bor i närheten, ring mig på 07xxxetc så kan vi göra affär idag! Vänliga hälsningar Namn Efternamn"
Har säljaren inte redan fått napp så bör du rimligtvis få ett samtal hyfsat omgående, om inte så vill du troligen inte ha med personen i fråga att göra.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min stående sökning ger 100 fler cyklar nu än för en vecka sen. 9234 st just nu. :yoparty
"Motorcyklar" i "Hela Sverige" samt "Visa ej fyrhjuling/ATV" ger för mig 9231 resultat just nu. Du är inte kräsen i ditt sökande antar jag, inte mycket du har filtrerat bort :hihi

Mitt bidrag: "SRP helsystem för rätta ljudet", synd bara att dämparen sticker ut i en jävla vinkel som inte över huvud taget lirar med resten av hojen... Seriöst, ska det se ut sådär? :va De har till och med dedikerat en bild till att zooma in på styggelsen för att få den att se lite mindre iögonfallande ut i helheten...
MT07 avgas.jpg
 
Last edited:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
"Hej, jag är intresserad av det du har att sälja, jag ger vad du har begärt, jag bor i närheten, ring mig på 07xxxetc så kan vi göra affär idag! Vänliga hälsningar Namn Efternamn"
Har säljaren inte redan fått napp så bör du rimligtvis få ett samtal hyfsat omgående, om inte så vill du troligen inte ha med personen i fråga att göra.
Det låter ju bra. Jag brukar alltid skriva med mitt nummer direkt. Men dom flesta fortsätter att skriva blocketmeddelande och bryr sig inte om numret. Blocketappen varnar ju till och med för att flytta samtalet från deras meddelandetjänst.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Usch för blocket, eller usch för folk ska man väl säga.
Vet inte hur folk gör affärer.
Sålde frugans passat för ett par veckor sedan och blev helt bombad med sms och samtal med sista pris och konstiga tyck och tänk.
Lagt ut en hoj nu där jag också får sms med sista pris frågor.
”Vad är ditt sista pris?”
Frågar man så utan att sett objektet?
Eller är det bara jag som inte hänger med?
Förstår att om man har långt att åka för att komma och kika och vill veta om det finns något att göra på priset, men att pruta först på telefon och sen förvänta sig en omgång på plats igen.
Off topic kanske.
Förr kom folk och tittade först och prutade sen.

Nu för tiden vill folk diskutera priset innan dom kommer och tittar på hojen. När dom väl kommer så är det för att handla.

Bara min erfarenhet.
 

JerryS

Sporthojsnörd
Gick med
17 Dec 2017
Ort
Avesta
Hoj
Nu: Ducati Monster 1200S Då: T7 Rally, MT10SP , XL600V, MT09SP, GL500 SilverWing, R Nine T
En annan grej jag och några kompisar märkt de senaste åren är velande "spekulanter" som tror de har all tid i världen på sig att fundera. Åker hem och tror de har första tjing och sen blir sura som f.n när nån annan hinner före fast det är sagt att det är först till kvarn. :va
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Motorcyklar" i "Hela Sverige" samt "Visa ej fyrhjuling/ATV" ger för mig 9231 resultat just nu. Du är inte kräsen i ditt sökande antar jag, inte mycket du har filtrerat bort :hihi

Mitt bidrag: "SRP helsystem för rätta ljudet", synd bara att dämparen sticker ut i en jävla vinkel som inte över huvud taget lirar med resten av hojen... Seriöst, ska det se ut sådär? :va De har till och med dedikerat en bild till att zooma in på styggelsen för att få den att se lite mindre iögonfallande ut i helheten...
View attachment 468484


Det är lugnt.
Liten skylt fram och bak så är det bara att tJöra.


3d881428092debf21c1f1976f9b43785e894aef8_800x800.jpg



Edit:


Går cykeln ens att köra?

Nedsticket ligger betydligt under både fotpinne och skvallersticka, och längre ut dessutom.
Därtill längre bak, så det lär bara lyfta på ett ställe med brutala släpp och återhugg som resultat.

Är det så viktigt att väsnas rakt fram att man måste hasa fram i moppefart nör det svänger?
 
Last edited:

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Sålde lite inredning till arbetsbil och lite verktyg nu.
Köpare ställer frågor via sms,nämner inget om pris.
Köpare dyker upp kikar på grejerna prutar lite, småpratar lite.
Jag hjälper han lasta och vi skiljs åt glada och nöjda.
Så skall det gå till tycker jag.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top