Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Satte Kerker megaphone på min ZRX. : hejtomteblossfrånkollektorn


Ja, Kerker var bara ett av alla eftermarknadssystem som verkligen försämrade vägegenskaperna.
Marshall var ett annat.
Sådana system har suttit på flera hojar jag haft - utan att jag monterat dem själv, och jag har hatat dem på alla sätt.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ni som är intresserade av såna häringa gamla ”as” vad gör ni med dem i er ägo? Åker 1 mil per år fram och tillbaka till glasskiosken? Kör längre sträckor? Mekar med ? Tittar på? Renoverar o säljer med vinst? Nota bene, detta är inget påhopp, bara en genuin undran vad som är intresserant med 40+ år gamla motorcyklar ?
Jag hör till den kategorin, äger hellre än kör. Det är bara 70- och 80-talare som ser ut som en MC ska se ut, inga kåpor och sånt. Äger, pysslar, byter till miniblinkers, klär om sadel och köper nya gummidetaljer, nytt drivpaket, tar en tur på några mil, tvättar och vaxat. Letar nya delar på Ebay och byter ut gamla trasiga. Funderar på nästa steg. Nya ljuddämpare kanske..?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ni som är intresserade av såna häringa gamla ”as” vad gör ni med dem i er ägo? Åker 1 mil per år fram och tillbaka till glasskiosken? Kör längre sträckor? Mekar med ? Tittar på? Renoverar o säljer med vinst? Nota bene, detta är inget påhopp, bara en genuin undran vad som är intresserant med 40+ år gamla motorcyklar ?
Nöjet för mig är att försöka att få dem att gå som när de var nya, samt att de skall få se så vackra ut som möjligt utan att behöva helrenovera dem. Viss patina är ju ganska charmigt, tycker jag. Men de får inte se sunkiga ut!
Mycket skruva och leta delar på ebay blir det. Men jag kör väldigt mycket med dem också. ?
It’s a love affair! ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Helt sjuka priser på begagnat nu.

Satte ut annons på en 21 år gammal bil, begärde lika mycket som jag själv gav för 12 år sedan. Fyra stycken i kö, ingen nämner priset, de köper den rakt av.

Första gången jag missar marknaden så jäkligt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Satte ut annons på en 21 år gammal bil, begärde lika mycket som jag själv gav för 12 år sedan. Fyra stycken i kö, ingen nämner priset, de köper den rakt av.
Morsan behöver inte ens sätta ut annons på sin gamla Toyota Corolla 2005 bensinare. Det ringer folk nästan varje vecka och frågar om den är till salu. Lågmilad.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Kollade på alla mina bilar och ta mig fan alla har gått upp i värde jämfört med den billigaste på Blocket. ?
Intressant fenomen. Å ena sida verka många ha sjukt mycket pengar, bilar i miljonklassen säljer som aldrig förr. Tesla, Range Rover, Volvo V90 Cross Country och liknande. Å andra sidan verkar det vara brist på nya bilar p g a brist på komponenter, så då letar folk begagnat istället. Vilket driver upp priserna där. Sen är det alltid sug efter fordon den här tiden på året, folk börja fundera på semesterresor och sånt och vill kanske byta upp sig.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Brist på både nya och begagnade bilar/hojar drar upp värdet.

Sedan är det nog bara Range Rovern som kostar miljonen, övriga kanske hälften. Och köper man en Range Rover idag är inte pengar en trång sektor över huvudtaget.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kollade på alla mina bilar och ta mig fan alla har gått upp i värde jämfört med den billigaste på Blocket. ?
Jag har haft företag som ringt och frågat om jag vill sälja mina fordon. De måste anta att jag inte har koll på marknaden, så de kan tjäna en hacka. Mest intresse har det varit för rejsbussen. Besiktad och skattad, och stor och jävlig skåpbil som dessutom är avställd.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni som är intresserade av såna häringa gamla ”as” vad gör ni med dem i er ägo? Åker 1 mil per år fram och tillbaka till glasskiosken? Kör längre sträckor? Mekar med ? Tittar på? Renoverar o säljer med vinst? Nota bene, detta är inget påhopp, bara en genuin undran vad som är intresserant med 40+ år gamla motorcyklar ?
De är charmiga med sina ramar av kokt spaghetti och astmatiska effektleverans. Det känns som om det går *skitfort* i nästan lagliga hastigheter.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Den här kan vara kul att ha, såvida den inte är supertrasig:
Målbild: View attachment 470056


Det är inte alltid som spälltjecken hjälper till...


Beskrivning
Äldre sportlov säljes.

Har inte använts på flera år. Behöver meckar med. Nya däck behövs. Elektronik till tutan behöver åtgärdas. Säljes i befintligt skick. Hämtas av köpare, transportmedel behövs. Instruktionsbok finns. Finns nära Nynäshamn
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Kul att se hur olika folk bedömer värdet på sina hojar de lägger ut på Blocket. Är en Kawasaki z650 -80/-82 värd 12000kr eller 34000kr? Visserligen inte exakt samma hoj, men ändå. Besiktigade, hyggligt skick osv. Den ena borde ju bli något svårsåld.

12000kr

34000kr
Båda hojarna har snittat på runt 50 mil per år. Man kan undra varför? Dessa hojar har väl aldrig varit några premiumhojar utan mer dagliga beaters. Varför köper man en alldaglig hoj och bara låter den stå?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Båda hojarna har snittat på runt 50 mil per år. Man kan undra varför? Dessa hojar har väl aldrig varit några premiumhojar utan mer dagliga beaters. Varför köper man en alldaglig hoj och bara låter den stå?
Livet kommer emellan ibland men hoppet lever kvar ändå och åren bara springer förbi.
Sedan är ju snittsträckan för en mc per år 200 mil, någon måste ju väga upp tokarna som snittar över 2000 mil om året.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Livet kommer emellan ibland men hoppet lever kvar ändå och åren bara springer förbi.
Sedan är ju snittsträckan för en mc per år 200 mil, någon måste ju väga upp tokarna som snittar över 2000 mil om året.
Du har högst sannolikt rätt.

Fan jag blir irriterad när folk inte använder sina saker och de bara tynar bort. Själv säljer, ger bort eller slänger jag allt som inte används. Har hellre färre saker som används än fler som samlar damm. Att ha massa grejer som inte används är för mig som att inte äta upp maten på tallriken, helt otänkbart.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top