Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är ju därför man kör i nedförsbacke ju...Det låter lite drygt med en hoj som kräver 30 mil för att nå toppfart
Det är ju därför man kör i nedförsbacke ju...Det låter lite drygt med en hoj som kräver 30 mil för att nå toppfart
Så är det nog. Man känner att man vill "köra mc", men man vet inte riktigt hur eller var eller varför. Då hamnar valet lätt på en Virago535, cb500 eller er5. Sånt som finns att köpa på Blocket i överflöd och till vettiga priser.Jag har en kompis som haft sin Virago 535 i 24 år. Totalt har den gått drygt 3000 mil. Det är nog nära svenskt rekord.
Folk köper dem och tycker inte om att köra mc. Det är samma fel som när jag var ung och inte tyckte om öl. Det kunde inte jag veta att felet var Pripps Blå och inte öl.
Jag visste inte att jag ville veta detta förrän du skrev det. Så tack! ??Mercan däremot:
Den har en skyltram i rostfritt som sålde som smör under de två skyltbytaråren 72 och 73.
Skrämselsäljet var att de nya skyltarna i flimsig aluminium skulle vibrera sönder och ramla av direCkt. Därför bara måste man ha en skyltram.
(Kom ihåg att importören Philipsons kostade på sina vagnar emaljerade stålskyltar bak innan omskyltningsreformen, så MB-ägarna var verkligen minst sagt oroliga.
För att de nya skyltarna skulle trilla av?
Nej nej - dom var oroliga för att inte stå ut i trafiken som privilegierade med sina emaljerade regskyltar.
Nu skulle alla plebejiskt dela på samma skyltutseende - Gaaaah!!!
DDR-Sverige i blixtbelysning.
Tur att man kunde köpa sig lite exklusivitet med en rostfri skyltram.
Sprakareds Emaljverk, Kinnahult var en av leverantörerna till Philipsons.
Fortfarande i drift.)
Knappast något någon ville veta...
Jag fattade inte alltihop, men Virago535 för 15000kr och under säljs direkt på Blocket. Mycket eftertraktade, både av nybörjare, återfallsgubbar och kvinnor. Precis den som hoj som många verkar leta efter, alla vill ju inte ha 150hk och 280km/t i toppfart.
Den hojen blev sämre på alla sätt med det motorbytet.Ha ha!
Själva motorcykeldelen i posten blir begripligare om man har denna klar för sig:
View attachment 470400
Virago535 + Husky = Sant
Fick en liten ide' en dag när jag var ute och spankulerade om att kombinera en sur v-twin custom med lite svenskt 80-tals nostalgi kryddat med några high-tech prylar. Kollade runt i vanlig ordning på diverse annonssidor efter ett lämpligt objekt. Bestämde mig rätt omgående för att en virago 535...www.sporthoj.com
Skyltramsredogörelsen går dock inte att försvara.
Den hojen blev sämre på alla sätt med det motorbytet.
Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???Det låter lite drygt med en hoj som kräver 30 mil för att nå toppfart
Den har ju stått i garage i många år. Byggt upp trycket.Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???
Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???
Det är väl lika bra att köpa på sig en tio-femton ex, eftersom tillgången verkar vara begränsad. Sen kan man lägga ut dem på Blocket och tjäna en hacka.På tal om vettiga priser...
Det börjar kosta att ligga på topp, och det här är väl bara grundpriset, sedan tillkommer dödskallar, malteserkors mm?
View attachment 470406
Mc med släpvagn...varför inte köpa en Mazda Miata roadster istället?Inte blocket men en "kostymväska"... ?
Svart, så ser ju mer ut som en likbil, har ju till och med en kista på släp....Jösses både utrustning och vikt som en husbil varför ? Hade hellre haft en sån än släp och kylskåp stereo o kostymväska till en hoj men alla är vi ju olika
Glöm inte fransar i styrändarna och läderklädda broms/kopplingsgrepp!Det börjar kosta att ligga på topp, och det här är väl bara grundpriset, sedan tillkommer dödskallar, malteserkors mm?
Mc med släpvagn...varför inte köpa en Mazda Miata roadster istället?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|