andersbrink
hasenfrasen
Tydligen kallades GSR600 för "Baby B-King" och "Baby King".
Tydligen kallades GSR600 för "Baby B-King" och "Baby King".
Den har väl aldrig i något officiellt sammanhang kallats det..?Tydligen kallades GSR600 för "Baby B-King" och "Baby King".
Ungefär som att GSF1200 blev kallad tjejhoj i Sverige och i övriga världen huliganhoj.Den har väl aldrig i något officiellt sammanhang kallats det..?
Inte hört någon utöver mäster Brink själv kalla banditen för tjejhoj. Jag gör förvisso samma sak med min italienska primadonna. Är det färgen, (också röd)? Nej, i mitt fall är det knussligheten, måste bli "pampered", jämte alla pippinetta lösningar som vore det en målsättning att den ska vara svårmekad, opraktisk och underhållskrävande. En paradox mtp namnet och den vilseledande avskalade uppenbarelsen.Ungefär som att GSF1200 blev kallad tjejhoj i Sverige och i övriga världen huliganhoj.
Helsjuka priser. Brukar kolla på Tradera ibland, där handlas det mycket med lite speciella moppar. Zündapp har ju fantasipriser, men även moppar som Puch Florida liggger stadigt på över 30000kr om det är välvårdade ex. Puch Dakota, Yamaha FS1, Kreidler, Casal, Crescent E-type har blivit eftertraktade samlarobjekt. Då är ju iofs skicket avgörande.Ja, en gång i tiden var värdet på en gammal motorcykel på något sätt förankrat i verkligheten, men det är länge sedan.
Nu säljs en fin Suzuki K 50 för tretti loppor
Prinskorv-hoj.Tydligen kallades GSR600 för "Baby B-King" och "Baby King".
Dagens fynd!
https://www.blocket.se/annons/uppsala/veteran_enduro/100236521
View attachment 470369
Jag är inte rätt person
Klockan är 10:53 och den har inte gått iväg ännu ?Dagens fynd!
https://www.blocket.se/annons/uppsala/veteran_enduro/100236521
View attachment 470369
Jag är inte rätt person
Nu är den bortaKlockan är 10:53 och den har inte gått iväg ännu ?
Men de där öppningarna i kåpan? Och sen ändrar den form baktill och bullar ut i en konstig del som inte harmonierar med resten. Hela hojen ser ut som om den hänger tungt över framhjulet. Men smak ska man kanske inte diskutera.Klassiker, jag gillar den
Instämmer med dig. Min dam sålde sin förra helgen. 17K gick den för med 3K mil på mätaren. Den är ganska kvick men utseendet är "bulligt"...Den här var väl inte vacker, mycket märklig design. Det ser ut som att den som skapat den inte riktigt visste vad han ville. Är det nån som tycker den är snygg..?
Vilket råttbo.Dagens tips för den som vill ha en billig brukshoj med gammal design. Gäller nog att passa på, med det priset lär den inte ligga kvar länge.
"Kawasaki LTD 440, 8 000 kr"
Ja, om man är ite efter det senaste och häftigaste. Men det finns alltid en kategori som bara vill ha en fungerande hoj av äldre datum och till rätt pris. Jag t ex, men jag har redan en nästan likadan så det får vara den här gången.Vilket råttbo.
Men den ser faktiske bättre ut än den röda i annonsen på något sätt.Instämmer med dig. Min dam sålde sin förra helgen. 17K gick den för med 3K mil på mätaren. Den är ganska kvick men utseendet är "bulligt"...
Den här var väl inte vacker, mycket märklig design. Det ser ut som att den som skapat den inte riktigt visste vad han ville. Är det nån som tycker den är snygg..?
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|