Nej Tammer.
View attachment 470387
En Bidrago blir aldrig intressant.
Inte så länge man inte bygger på en alptoppstank och tejpar den XC 535.
Mercan däremot:
Den har en skyltram i rostfritt som sålde som smör under de två skyltbytaråren 72 och 73.
Skrämselsäljet var att de nya skyltarna i flimsig aluminium skulle vibrera sönder och ramla av direCkt. Därför bara måste man ha en skyltram.
Kom ihåg att importören Philipsons kostade på sina vagnar emaljerade stålskyltar bak innan omskyltningsreformen, så MB-ägarna var verkligen minst sagt oroliga.
För att de nya skyltarna skulle trilla av?
Nej nej - dom var oroliga för att inte stå ut i trafiken som privilegierade med sina emaljerade regskyltar.
Nu skulle alla plebejiskt dela på samma skyltutseende - Gaaaah!!!
DDR-Sverige i blixtbelysning.
Tur att man kunde köpa sig lite exklusivitet med en rostfri skyltram.
Sprakareds Emaljverk, Kinnahult var en av leverantörerna till Philipsons.
Fortfarande i drift.)
Knappast något någon ville veta...