Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den hade varit fet med riktiga ballongdäck
Den hade varit fet med riktiga ballongdäck
Rätt säker att det finns en byggtråd för den där här på forumet.Får väl säga att det är visuellt bland dom mer lyckade byggena man sett på blocket.
Med tanke på hur den går att köra i originalutförande så lär den ju inte ha blivit sämre.
View attachment 470607
Jo, den där såg jag flera gånger under förra året. Verkar svår att bli av med, särskilt om man vill ha premiumpris.Den här har jag sett tidigare, kanske förra året?
Men ett bra utgångsämne för att skapa någonting med industriell look.
Jag skulle kalla det för norrländsk kafferäcer:
Scooter säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin scooter säljes i hela sverige med över 798 annonserwww.blocket.se
View attachment 470627
Hur tänker de med prissättningen där? En "vanlig" Beluga 125 lär väl vara värd ungefär hälften, och är den där bättre? Vem är beredd att betala ett rejält överpris för nåt som ser ut som....ja, som vad då?Jo, den där såg jag flera gånger under förra året. Verkar svår att bli av med, särskilt om man vill ha premiumpris.
Här har förmodligen en Buell varit det som ägaren ville kopiera, om man kollar hjulbasen på hojen.
Det är väl som med dom flesta påbörjade byggen på Blocket.Hur tänker de med prissättningen där? En "vanlig" Beluga 125 lär väl vara värd ungefär hälften, och är den där bättre? Vem är beredd att betala ett rejält överpris för nåt som ser ut som....ja, som vad då?
Menar du att han inte har original hjulbas?Här har förmodligen en Buell varit det som ägaren ville kopiera, om man kollar hjulbasen på hojen.
Gaffelkronorna har säkerligen fått smaka på hela hans verktygsarsenal, plus det lämpligaste som grannen slängde i skrotbingen.
En bra programidé, tipsa kanal 4 om den. Det där viruset som får folk att vilja bygga om en hoj är mer smittsamt än Corona, och det vore bra om anhöriga kunde känna igen symptomen i tid innan det bryter ut på allvar.Det är väl som med dom flesta påbörjade byggen på Blocket.
Känns lite "redneck" över dom alla, och med det tänker jag på den frenetiska iver allting startar med, förmodligen under en kort period, för att sedan bli stående...inte ens halvfärdigt.
Skulle kanske behövas en programserie, likt "arga snickaren" fast "arga hojbyggaren" som får ställa folk mot väggen, och reda ut hur dom tänkte, det skulle vara intressant.
Här är du något riktigt bra på spåren ? och det skulle finnas hojar till många säsonger ?Skulle kanske behövas en programserie, likt "arga snickaren" fast "arga hojbyggaren" som får ställa folk mot väggen, och reda ut hur dom tänkte, det skulle vara intressant.
Vem skulle vilja vara den stackaren som färdigställer hojarna åt dom då?Här är du något riktigt bra på spåren ? och det skulle finnas hojar till många säsonger ?
Vem skulle vilja vara den stackaren som färdigställer hojarna åt dom då?
Ede inte en sådan Bosse behöver grenrör från?Det här måste väl vara ett fynd? Om inte annat att ta delar från.
Egentligen inte jätteful om man gillar det chopperstuket.Till och med jag ser att den är ombyggd
View attachment 470633
Egentligen inte jätteful om man gillar det chopperstuket.
Men det känns som att man kanske sabbat användbarheten hos den hojen något.
Den TV-serien skulle jag faktiskt kunna betala för att se!Det är väl som med dom flesta påbörjade byggen på Blocket.
Känns lite "redneck" över dom alla, och med det tänker jag på den frenetiska iver allting startar med, förmodligen under en kort period, för att sedan bli stående...inte ens halvfärdigt.
Skulle kanske behövas en programserie, likt "arga snickaren" fast "arga hojbyggaren" som får ställa folk mot väggen, och reda ut hur dom tänkte, det skulle vara intressant.
Den där Belugan skulle man ju kunna göra en industrialiserad "Mad Max" variant av, men det kräver en hel del jobb.
Som sagt var....inte ens halvfärdig.
Den TV-serien skulle jag faktiskt kunna betala för att se!
Precis, den ser jäkligt komprimerad ut där bak.Menar du att han inte har original hjulbas?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|