Värre i verkligheten men det ändrar inget. Jag vill ha en. Det man inte ser är hur nätt hojen är i övrigt. Det coola var vad denne aussie fick ur hojarna. Ett tidsdokument.
Är det rimligt att lämna in en hoj värd 9000kr på service för 9000kr? För övrigt var väl linjerna ok, fast arrangemanget med luftfiltren ser lite oskönt ut.
Är det rimligt att lämna in en hoj värd 9000kr på service för 9000kr? För övrigt var väl linjerna ok, fast arrangemanget med luftfiltren ser lite oskönt ut.
Det kvittar vilken färg den skulle kunna ha. Tycker den ser fruktansvärd ut.
Rätt om han tog bort en nolla på slutet av priset skulle jag aldrig i livet villa rulla in den och gömma den längst in i pannrummet ännu mindre vilja riskera att någon såg mig köra på den
Finns förvånande stort antal med lite kunskap och gott om pengar som vill ha en café moppe.
Så man ska aldrig säga aldrig. Chockerande nog säljs fler än man tror ...
Finns förvånande stort antal med lite kunskap och gott om pengar som vill ha en café moppe.
Så man ska aldrig säga aldrig. Chockerande nog säljs fler än man tror ...
Precis. Tycker alla körbara fulchoppers/bobber för under 20000 går relativt snabbt på blocket.
Men som sagt, med denna färgsättning till ett redan för högt pris blir detta en långliggare på blocket.
Synd att man aldrig kommer få veta hur det går med dessa projekt. Är det verkligen någon som betalar begärt pris, eller kommer den besvikne säljaren tvingas låta bygget tyna bort i ert hörn av garaget?
Synd att man aldrig kommer få veta hur det går med dessa projekt. Är det verkligen någon som betalar begärt pris, eller kommer den besvikne säljaren tvingas låta bygget tyna bort i ert hörn av garaget?
Ju mera "unikt" byggaren bygger, ju större är nog risken att det tynar bort.
Bygger dom i någon erkänd stil så finns det alltit spekulanter.
En långafflad CB med likkistetank och lila flakelack hittar nog en köpare, det är ju ändå en erkänd stil, medans en lila bobberwannabe kanske bara tilltalar byggaren själv, om ens det.
Om man har byggt en hoj och tycker om den, då säljer man den ju inte billigt på blocket tycker jag
Ju mera "unikt" byggaren bygger, ju större är nog risken att det tynar bort.
Bygger dom i någon erkänd stil så finns det alltit spekulanter.
En långafflad CB med likkistetank och lila flakelack hittar nog en köpare, det är ju ändå en erkänd stil, medans en lila bobberwannabe kanske bara tilltalar byggaren själv, om ens det.
Om man har byggt en hoj och tycker om den, då säljer man den ju inte billigt på blocket tycker jag
Jag förstår vad du menar med "erkänd stil" men vill ändå, för protokollet, påpeka att beslutet inte är enhälligt...
För övrigt tror jag att vi behöver tillsätta en eller två exponenter för att kunna gissa oss till dessa hojars kommande öde.
1. Dom skapas i en ekokammare, av folk som
A. Inte har hållt på med MC tidigare
B. Inte kommer fortsätta med MC
C. Egentligen inte är intresserade av MC, eller kanske snarare den större sfären motorcyklism.
Plötsligt skall det byggas motorcykeln, och man bygger med inspiration av andra.
Man har inte några egna referenser eller visioner utan gör som andra gör.
Monkey see, monkey do. Ja, eller do-do i alltför många fall.
Ekokammaren vrids upp till 11 i diverse umgängesrum på nätet - och där delas också länkar till en handfull webbutiker som säljer ungefär samma grejer allihopa.
Det hela mynnar ut i en sorts "Roffechopper 2.0" där betraktaren kanske inte längre kan recitera artikelnummer och katalogsida som just den aktuella sissybaren är hämtad från - utan istället får gissa slutleveratör:
"Ah! Klickade du hem den från kososhop.com, kososareus eller cafessentials.biz?"
1. Ekokammaren, där alla applåderar varandra och stöttar sin kompis har en egen dynamik.
Varje efterapning och plagierande som går runt runt runt i cirkel är själva verket något som bekräftar ens egna göranden och låtanden.
Du hade inte behövt klicka...
Man tror alltså att man är rätt på det och har hittills bara fått medhåll från sin filtrerarde omgivning.
...tills den överprisade skiten möter den relativa verkligheten ute på Blocket.
2. Generation Z och deras tillkortakommanden.
Lugn. Generation Z har säkert fördelar också.
Jag har visserligen inte sett några än, men det kommer.
Hoppas jag. Innerligt! Det är ju dom som skall betala min pension.
En tydlig brist hos Gen Z är deras oförmåga att hantera motgångar.
Det är ett resultat av deras uppfostran, där varje steg - framåt eller bakåt, har applåderas hej vilt av deras föräldrar.
Förstår ni vad jag menar om jag skapar uttrycket "skoningslös positiv förstärkning" för just detta ändamål...?
När personer som genomlidit denna typ av uppfostran och bibringats sådan livsåskådan tillåts ligga och fermentera i en ekokammare av liktyckande så blir uppvaknadet till sist brutalt.
Alltså - man får inte ut det man begär. Man får inte ens "igen sina pengar".
För många är Blocketannonseringen uppväxtens första realitycheck, och resultatet kan bli överväldigande.
Somliga går åtminstone halv Unge Werther och kommer aldrig ur livskrisen det innebär att veta att man har rätt men att ingen förstår en. Dessa brukar gömma sitt alster i källaren och kommer sällan vidare i livet. Inte hojen heller.
Andra biter ihop och leder ner sin osålda scrambler till återvinningstationen i skydd av mörkret.
Det är bland dessa individer som man brukar hitta bitterheten och omvärldshatet många år senare, något som manifesterar sig i ambitionen att ta sig in i styrelser hos bostadsrättsföreningar, vägföreningar eller i grava fall - SVEMO. Där kan man finna utlopp för sitt hat mot mänskligheten.
Den tredje och minsta gruppen av desillusionerade bobberscramblercafébyggare är dom som tar omvärldens feedback på rätt sätt. Dom kammar sig, biter i det sura äpplet det innebär att vända framhjulet rätt och somliga går till och med vidare med att ta MC-kort och börjar köra hoj på allvar.
Sådana vill se fler av. Motorcyklister där inte skägget skymmer sikten.
...och slutligen - för att ingen annan skall få chansen att säga det, så skriver jag själv;