Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att vissa bygger sina projekt i alldeles för trånga utrymmen eller att de är väldigt närsynta. Det är den bästa förklaringen jag ser till att resultatet inte riktigt har linjer i harmoni.

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Återväxten av café-racer-byggare ser ljus ut.....
Såg denna på FB marketplace precis ?

View attachment 470742

View attachment 470743

Tja, framdäcket sitter ju som små barn och fånar brukar montera det. :huvet

Moppen är helt olaglig att köra på.

Hur är det med de ingående komponenterna? Ramlat av en lastbil eller upphittade i ett förråd?

Vad för slags föräldrar tillåter sådant här?
Vem köper ett hembyggt as till sin barn för 20 papp - som inte få köras en meter?

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Moppen är helt olaglig att köra på.

Hur är det med de ingående komponenterna? Ramlat av en lastbil eller upphittade i ett förråd?

Vad för slags föräldrar tillåter sådant här?
Vem köper ett hembyggt as till sin barn för 20 papp - som inte få köras en meter?
Det fanns inga lagliga moppar på 70-talet heller :7peta ?

notrightrider

Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det fanns inga lagliga moppar på 70-talet heller :7peta ?

Håll med om att det är skillnad på trimma sin befintliga moppe och att bygga ihop en HPD av väsensskilda delar på 88cc och att sälja den för 20 papp?

Jag tänker vidare skämma ut mig och cementera mig själv som jobbit redig typ genom att berätta att mina moppar var lagliga. :fakta

Jag hade redan sedan långt innan moppeåldern siktet inställt på MC och var jääävligt noga med att inte hamna i trubbel med polisen.

Jag hann avverka 4 moppar på ett år.
Raketarsle, Monarped, K50 M och flakmoppe för att transportera det gipsade benet.

Ingen av dem trimmad.
Så det gick att upptäcka...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Håll med om att det är skillnad på trimma sin befintliga moppe och att bygga ihop en HPD av väsensskilda delar på 88cc och att sälja den för 20 papp?
Ja..jo....lite skillnad är det ju ?
Men snart är han vuxen och då kommer de stora café/brat/bobber-byggen igång ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är jag den enda människan i världen som inte har någon sexuell dragning till "durkaluminium"

Var och varannan som ska "customisera" något ska ju ha en bit sådant någonstans i bygget, och eftersom det är ett svårjobbat skitmaterial så brukar det bara bli kantigt och fult, med sprickor i bockarna och dåliga svetsar.

Så alltså uppfinner man durkaluminium-dekal, så att man får det erektionsframkallande utseendet, helt utan besväret med att arbeta med materialet ÖHT.
Med bonuseffekten att man kan få både bubblor och rynkor i materialet.

Fy fan...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så alltså uppfinner man durkaluminium-dekal, så att man får det erektionsframkallande utseendet, helt utan besväret med att arbeta med materialet ÖHT.
Finns redan att köpa durkaluminiumklisterark på Hornbach och Bauhaus ?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Samma säljare försöker också sälja en Sci-Fi XS 650.

View attachment 470748

View attachment 470749

Ännu en gång står jag mållös.
XS 650 är en trevlig hoj med högt värde, och som kan masseras försiktigt till att bli en härlig sommarhoj.

Men detta...?
Ja, va ska man säga.....! Men får dock ge "byggaren" att han har skaparglädje och lagt ner en och annan krona, ganska många faktiskt. Men nej tack! (XS650 trevlig hoj med högt värde, där tycker vi olika! Men det är som baken.)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Är jag den enda människan i världen som inte har någon sexuell dragning till "durkaluminium"

Var och varannan som ska "customisera" något ska ju ha en bit sådant någonstans i bygget, och eftersom det är ett svårjobbat skitmaterial så brukar det bara bli kantigt och fult, med sprickor i bockarna och dåliga svetsar.

Fy fan...
Passar bäst på ett flak, det är där det hör hemma!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Passar bäst på ett flak, det är där det hör hemma!

Ja, fast även där föredrar jag en plyfa, durkalu är ju sämre i alla förhållanden jämfört med en flakplyfa.
Lite snö/olja/vatten på durkalu och det är som nyspolad is.

Folk gör hasplåtar av det, totalt värdelöst om man inte vill att man ska hänga sig.
Hasplåt med halkskyddsmönster?
Som inte fjädrar utan spricker om man dunkar i en sten?
Man kan ju vända mönstret inåt, då har man bara nackdelarna att det spricker lätt och är mjuksegt om man försöker glida över en sten.

Dessutom är det fult som fan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda Transalp XL 700 med ABS https://www.blocket.se/annons/jonkoping/honda_transalp_xl_700_med_abs/100418237

Höjden av vår pris?
Man undrar ju varför han säljer en så perfekt motorcykel, den är ju bättre än alla andra motorcyklar han har prövat, och man ser ju till och med att motorn är som ny.

Hans kompis som körde 50.000 mil med sin kanske behöver en lite nyare, den är ju knappt inkörd med sina 6000 mil

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Man undrar ju varför han säljer en så perfekt motorcykel, den är ju bättre än alla andra motorcyklar han har prövat, och man ser ju till och med att motorn är som ny.

Hans kompis som körde 50.000 mil med sin kanske behöver en lite nyare, den är ju knappt inkörd med sina 6000 mil
”Har tyvärr inte hunnit köra alls många mil i min ägo och säljer den nu pga av köp av vattenskoter. ”

Vilken lirare. Säljer världens bästa hoj, som han knappt kört, för en vattenskoter. Snart kommer nog världens bästa vattenskoter ut på blocket. Knappt körd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den är såld, så någon ville ju ha den. :näsblod
Som sagt enda egentliga felet med den var ju texten på tanken, och det är ju inte så jävla svårt att åtgärda, är dekalen klarlackad så får man väl slipa ner och lacka om, lacka över, eller i värsta fall dekala över den.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka