Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Drömhoj.

Jag säger som expertisen: för mindre än 10 år sedan kunde jag köpt en sådan för 7.500 spänn som utannonserat pris.

Den låg ute i månader, tydligen helt ointressant trots priset.

Under 1000 mil, förvarad inomhus och tillsynes bara just sub-mint.

Jag avstod.
Dels tyckte jag det var lite för mycket pengar att binda upp, och dels var det ett par timmars körning.

Jag minns hur jag tänkte:

”En sådan kan jag köpa närmare pensionen”.

Jo, tjänare.

”På hemmet ångrar man bara sådant man inte gjort.”

XL 250 Motorsport är en av de snyggaste motorcykel som gjorts, och designen är sådan att varenda linje knyts ihop någonstans på hojen.

Den är banne mig ritad med mirakeltusch, och magisk touch.

Ni vet, sådant där bläck som liksom flyter ihop med den mötande linjen och bara Ahh! fulländar det som var tänkt.

5000+ GBP på auktion i UK:

20 papp i Sverige är alltså billigt, och prognosen pekar rakt upp i skyn. EMP-säkrad, dessutom...

View attachment 471602
Tror det är stånka-trenden som lett till detta. Det började med att alla vill ha storstånkor vilket ledde till galna priser på dessa. När de blev ouppnåeliga för många vändes intresset mot mindre hojar, och nu är dessa lika dyra. Småhojar som var närmast osäljbara för tio år sen ligger stadigt på över 20' nu för tiden. Man ser dem sällan ute på vägarna, de innehas förmodligen som samlarobjekt i någons källare.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Samma fenomen tycks gälla med gamla öststatshojar, som MZ, CZ och Jawa. Dessa har helt försvunnit från marknaden. Också samlarobjekt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Norsjö Partner fanns också med Zündapp 3vx. En kompis hade en sådan när vi växte upp, han hade ärvt den av en släkting som hade någon form av handikapp; bland annat så hade den vänstergas och då kopplingen på samma hand som man gasade med. Lite speciell att köra.

Norsjö Shopper hade alla äldre gubbar förr i världen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Norsjö Partner fanns också med Zündapp 3vx. En kompis hade en sådan när vi växte upp, han hade ärvt den av en släkting som hade någon form av handikapp; bland annat så hade den vänstergas och då kopplingen på samma hand som man gasade med. Lite speciell att köra.

En polare hade en norsjö shopper som tonåring. Trimmad som fan såklart, som sig bör på landsbyggden. Han blev lite retad för sin mongomoppe tills han drog ifrån de andra trimmade mopparna. På rakorna iaf. Den var lite läskig i kurvorna. Svårare att köra på två hjul som man gjorde med flakorna för att ha farten uppe. :hihi

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Den här ville jag ha i decennier på något sätt, i början av 2000 talet och blockets intåg samarbetade till att mångla ut ett tiotal på några år, alla kostade 6-8 tusen ifall de var fina, annars 2.500:- i Vallentuna

jävligt tidig med flera features
Det kan jag förstå. Riktigt fet. Jag såg en gammal snygg RG125 i discofärger i helgen som var riktigt fet.

Coolast hade varit en Cagiva Mito i mint condition. Kostar nog en bra slant för ett fint ex. Räcker 50k?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
De tidiga Shopper hette också Partner. Jag hade en sån med vinyltak där någon hade bytt ut styret mot en 13" läderratt, pedaler till gas och koppling och övre delen av en skidstav att bromsa med.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Kan ingen köpa den här hojen så att den försvinner från Blocket. Dem ser ut som ett nytuggat Hubba-Bubba sedan någon gjorde den associationen., jag blir illamående bara av att se den...

✅ 90-talare
✅ Radfyra
✅ 15k
✅ Promenadavstånd
✅ Bra skick
✅ Nyservad
✅ Nya däck
Det här är ju din hoj. Köp!

Batteri och några sprayburkar kan vi på forumet skramla ihop till, eller hur? Vi lägger 20kr var för att slippa gnället. Värt!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin