Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Men den har ju mört visir i alla fall! Bra där, jag avskyr när de är sega.
Kul att höra!Det var kul att du berättade om din tur med z400r:en. Jag åker med min nästan dagligen sedan jag köpte den och är helnöjd ?
Jag har den lätt customifierade z400r som den tydligen heter. Min är den blåa på bilden nedan. Det är en 82a. Har inte åkt mer än 10 mil på en dag ännu. Men jag sitter jättebra och det känns som att jag skulle kunna åka längre på den. 90 km/h är helt okej. Men kanske inte så mycket mer. Den trivs bäst på kurviga småvägar.Kul att höra!
Vilken årsmodell har du, är det den lätt "customifierade" eller den på bilden du lade in?
Och apropå de tidigare inläggen; Vad är den rimliga marschfarten, 80-90? Och den där artikeln från Kawakuriren jag lade upp om resan de hade gjort:
Är det nåt man skulle kunna göra med dagens bekväma liv? Skulle kunna tänka gig en längre resa med Kawan?Gamla enstånkor
Nope inget felvänt framdäck ? Jag tror faktiskt att den ska se ut så där ☝️ Jag googlade lite, men jag vet inte om det var på rätt årsmodell. Kawa brukar ju kalla en del hojar för LTD och göra lite kalleankachopper stuk på dom, men då hade dom även en annan tank. Jag hittade ingen som hade så...www.sporthoj.com
Många märkligheter här.
Priset är smått världsfrånvänt, det vore högt även för en svensksåld, nya främreupphängningsrör, samt så är den fransk-polsk registrerad. ? Jag blir ju nyfiken!
Vad är det förresten med Honda CB från 00-talet och att de ska vara värda 50-75 % av nypris för 22 till 12 år gamla hojar, har sett flera, både 1300 och 900. De var väl inte ens attraktiva när de var nya?
View attachment 473071View attachment 473072
Vi är alla olika.
Märk väl skillnaden mellan att "den är snygg" och "Den är ju klart snyggare än originalet". Bara ett av de påståendena förekommer och de betyder inte samma sak ?Vi är alla olika.
Kan väl hålla med att dekalerna på tanken är snyggare, i övrigt tänker jag bra.....hur kunde det gå så snett???
Den har ju troligen varit krockad och nu fulfixad i Polen.Många märkligheter här.
Priset är smått världsfrånvänt, det vore högt även för en svensksåld, nya främreupphängningsrör, samt så är den fransk-polsk registrerad. ? Jag blir ju nyfiken!
Vad är det förresten med Honda CB från 00-talet och att de ska vara värda 50-75 % av nypris för 22 till 12 år gamla hojar, har sett flera, både 1300 och 900. De var väl inte ens attraktiva när de var nya?
View attachment 473071View attachment 473072
Det var ju precis det jag påtaladeMärk väl skillnaden mellan att "den är snygg" och "Den är ju klart snyggare än originalet". Bara ett av de påståendena förekommer och de betyder inte samma sak ?
Nu är det rea på 400cc från tidigt 80-tal. Inte lika charmig som Kawan men mindre än halva priset. 8500kr för en nybes hoj.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki z440 c2 https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_z440_c2/101563665
Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.Men är det så illa? En av mina få hojar just nu är en cb250, en tung jävla klump på 185 kg och 27 hk. Och ändå väldigt skön att glida fram genom landskapet som jag vill. Jag kan inte märka in någon kraftbrist gentemot min förra cb400, inte heller den något kraftpaket. Kör mest på 80-vägar och håller 90-00km/t utan vibrationer eller andra problem.
Z200 skulle jag kunna bara ha i "arkivet" bara för att äga och titta på, oavsett vad den presterar på vägen. Nog är den piggare än de moppar man åkte på som 15 åring i alla fall?
Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.
Z200 säger du, var inte den 1-cyl?
Småhojar är intressant, kanske särskilt just för långresor. Jag drog t.ex. till Alperna fyra år på raken med mina båda R6or, gick jättebra. Just det minimalistiska gillar jag.
Bobber på modernt material?
Vi har ju en tjomme på forumet som kört EU-touring på moped.Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.
Ja, Jo. Jag vill gilla moppe, men det är ju så oändligt trist. 30km/t på landsväg - det är en plåga. En 125cc gör ju lätt 70-80-90, en helt annan sak.Vi har ju en tjomme på forumet som kört EU-touring på moped.
Det ligger något i det. Jag har i år gått från en Z800 till en gammal Z400 och det gav definitivt mig en nytändning.Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt.
Ja, Jo. Jag vill gilla moppe, men det är ju så oändligt trist. 30km/t på landsväg - det är en plåga. En 125cc gör ju lätt 70-80-90, en helt annan sak.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |