Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det var kul att du berättade om din tur med z400r:en. Jag åker med min nästan dagligen sedan jag köpte den och är helnöjd ?
Kul att höra!

Vilken årsmodell har du, är det den lätt "customifierade" eller den på bilden du lade in?
Och apropå de tidigare inläggen; Vad är den rimliga marschfarten, 80-90? Och den där artikeln från Kawakuriren jag lade upp om resan de hade gjort:
Är det nåt man skulle kunna göra med dagens bekväma liv? Skulle kunna tänka gig en längre resa med Kawan?
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Många märkligheter här.
Priset är smått världsfrånvänt, det vore högt även för en svensksåld, nya främreupphängningsrör, samt så är den fransk-polsk registrerad. ? Jag blir ju nyfiken!

Vad är det förresten med Honda CB från 00-talet och att de ska vara värda 50-75 % av nypris för 22 till 12 år gamla hojar, har sett flera, både 1300 och 900. De var väl inte ens attraktiva när de var nya?
Screenshot_20220617-213653.jpgScreenshot_20220617-162616.jpg
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Kul att höra!

Vilken årsmodell har du, är det den lätt "customifierade" eller den på bilden du lade in?
Och apropå de tidigare inläggen; Vad är den rimliga marschfarten, 80-90? Och den där artikeln från Kawakuriren jag lade upp om resan de hade gjort:
Är det nåt man skulle kunna göra med dagens bekväma liv? Skulle kunna tänka gig en längre resa med Kawan?
Jag har den lätt customifierade z400r som den tydligen heter. Min är den blåa på bilden nedan. Det är en 82a. Har inte åkt mer än 10 mil på en dag ännu. Men jag sitter jättebra och det känns som att jag skulle kunna åka längre på den. 90 km/h är helt okej. Men kanske inte så mycket mer. Den trivs bäst på kurviga småvägar.
För resor inom Sverige skulle jag inte tveka en sekund att åka på den. Jag tycker den går bra och är pigg, faktiskt rolig att köra
 

Bifogat

  • 175869.jpg
    175869.jpg
    150.5 KB · Visningar: 17
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Många märkligheter här.
Priset är smått världsfrånvänt, det vore högt även för en svensksåld, nya främreupphängningsrör, samt så är den fransk-polsk registrerad. ? Jag blir ju nyfiken!

Vad är det förresten med Honda CB från 00-talet och att de ska vara värda 50-75 % av nypris för 22 till 12 år gamla hojar, har sett flera, både 1300 och 900. De var väl inte ens attraktiva när de var nya?
View attachment 473071View attachment 473072



Ex Chopin.

Proveniens kostar, så är det bara.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi är alla olika.
Kan väl hålla med att dekalerna på tanken är snyggare, i övrigt tänker jag bra.....hur kunde det gå så snett??? :va
Märk väl skillnaden mellan att "den är snygg" och "Den är ju klart snyggare än originalet". Bara ett av de påståendena förekommer och de betyder inte samma sak ?
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Många märkligheter här.
Priset är smått världsfrånvänt, det vore högt även för en svensksåld, nya främreupphängningsrör, samt så är den fransk-polsk registrerad. ? Jag blir ju nyfiken!

Vad är det förresten med Honda CB från 00-talet och att de ska vara värda 50-75 % av nypris för 22 till 12 år gamla hojar, har sett flera, både 1300 och 900. De var väl inte ens attraktiva när de var nya?
View attachment 473071View attachment 473072
Den har ju troligen varit krockad och nu fulfixad i Polen.
Det har dykt upp en hel del hojar nu som "bara" ska reggas i Sverige och det är så "enkelt att göra" MEN GÖR DET DÅ FÖR FAN! och lägg ut annonsen sedan.
Jag kan absolut tänka mi att ha en CB900F eller någon av de efterföljande varianterna, CB1100 t ex.
Men, när jag köpte min 900F kostade de nya 18000:- och ytterligare 2-3000 för en F2.
Idag kan jag tänka mig att betala max 15 000:- om det är ett hyfsat välvårdat ex och kanske ytterligare 5000 om det är en pärla. Så de är ju tillbaka på nypris.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Men är det så illa? En av mina få hojar just nu är en cb250, en tung jävla klump på 185 kg och 27 hk. Och ändå väldigt skön att glida fram genom landskapet som jag vill. Jag kan inte märka in någon kraftbrist gentemot min förra cb400, inte heller den något kraftpaket. Kör mest på 80-vägar och håller 90-00km/t utan vibrationer eller andra problem.

Z200 skulle jag kunna bara ha i "arkivet" bara för att äga och titta på, oavsett vad den presterar på vägen. Nog är den piggare än de moppar man åkte på som 15 åring i alla fall?
Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.
Z200 säger du, var inte den 1-cyl?

Småhojar är intressant, kanske särskilt just för långresor. Jag drog t.ex. till Alperna fyra år på raken med mina båda R6or, gick jättebra. Just det minimalistiska gillar jag.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nä okej, en 250 kanske orkar mer än man (jag) tror, det kan du bättre än jag. Jag bara föreställer mig att man har mer reserver med en 400 i uppförsbackar och motvind.
Z200 säger du, var inte den 1-cyl?

Småhojar är intressant, kanske särskilt just för långresor. Jag drog t.ex. till Alperna fyra år på raken med mina båda R6or, gick jättebra. Just det minimalistiska gillar jag.
Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt. Sen kör jag även tvåtaktare på 15hk, och jämfört med den är allt annat kraftpaket med motorstyrka i överflöd.
Vi har ju en tjomme på forumet som kört EU-touring på moped.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Det finns en viss tjusning i att få ett begränsat antal hästkrafter att räcka till. Man måste planera körningen med tanke på backar och sånt.
Det ligger något i det. Jag har i år gått från en Z800 till en gammal Z400 och det gav definitivt mig en nytändning.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
11900 är bra för en Freewind.
Förutom... "Startar inte!! Motor går runt men startmotorn chorrar"
"ut på blocket för ett sjukt lågt pris( uppskattat värde ca 24000 kr)"


Om vi kollar var en Freewind kostar på Blocket just nu.
Den dyraste är en för 21500 och den billigaste 15500.
Slår vi samman alla priserna och delar dem med antalet så får vi fram ett medelpris på 18 250 SEK. Vilket får ses som ett realtivt högt riktvärde då vissa av annonserna är vårpriser fortfarande.


 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, Jo. Jag vill gilla moppe, men det är ju så oändligt trist. 30km/t på landsväg - det är en plåga. En 125cc gör ju lätt 70-80-90, en helt annan sak.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top