Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Den jag lånade var samma modell som din, de ser lite kramiga ut! I vilket syfte köpte du din, var det bara för mysturer?
Det började med att jag tänkte köpa en andra hoj för att locka med min far ut och åka nu när han gått i pension.
Sen tyckte jag direkt om den när jag såg annonsen. (Ja den ser lite kramig ut ?) Men den används både till jobbet, till affären, till mysturer. Så fort jag inte behöver bilen.

Bifogat

• 175871.jpg
    175871.jpg
    84.9 KB · Visningar: 21
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det började med att jag tänkte köpa en andra hoj för att locka med min far ut och åka nu när han gått i pension.
Sen tyckte jag direkt om den när jag såg annonsen. (Ja den ser lite kramig ut ?) Men den används både till jobbet, till affären, till mysturer. Så fort jag inte behöver bilen.
Okej, fattar. Den verkar vara en sån hoj man inte måste klä på sig fullständig rymddräkt för att ta en tur. Lättillgänglig! :)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tycker att det är helskönt, varva ner lite, och njuta av färden.
Dessutom går det ju bra mycket fortare än 30km/h, jag skulle säga ca 50km/h.
Så....dagens fynd, bara för att visa att jag kan "släppa sargen" och tänka mig någonting annat än Yamaha (dock utan att avvika från kvalitetskravet).
Så nu känns det som att en tur runt Lofoten är säkrad :tummenupp
Ser kul ut...men vad är det? En scooter?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har tittat noggrant på detaljerna i förhållande till helheten och min samlade bedömning är att den är jätteful.

Där är våra samlade bedömningar eniga.

Frågan är om en polerad hundskit är bättre än en opolerad, det är ju fortfarande hundskit.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För min del har det ingenting med priset att göra.
Man kan ju få en schysst bil för 30kkr, och åka säkrare och komfortablare,så varför åka hoj? ?
Nu vet jag att du inte upplever detta fenomen där du bor, men.....trängsel och köer är skälet till allt på 2 hjul är bättre än 4 hjul :fakta

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nu vet jag att du inte upplever detta fenomen där du bor, men.....trängsel och köer är skälet till allt på 2 hjul är bättre än 4 hjul :fakta
Trängsel och köer är pest även på två hjul. För min del är mc bara nöje och avkoppling, avnjuts bara på nästan bilfria landsvägar på tider när ingen annan åker. Som transportmedel är det uselt, men för nöje och rekreation finns det inget som är bättre.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fattar vad du menar men 250n såg finare ut och har bara gått 2000 mil.
Vissa verkar helt ha missat vilka prisnivåer som gäller: Få se nu: ska jag köpa en cb400 för 8500kr, eller en cb250 för 15000kr? Hmm...svårt val!
400an hade försvunnit snabbt om det hade varit pandemi, de har ju legat högt hela ett par år. Men rimligt pris för en sådan om den är fin, trevlig söndagshoj hehe

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Ja, moppar, och Zyndap 125or är det helt sanslösa priser på.
Jag känner en som renoverade Zyndap moppar på löpande band, och några 125or också.
Delar verkar vara hyfsat lätta att få tag på nya (han köpte en del av mig, men beställde annat)

Han hade även en moppe som han registrerade in som lätt MC för att ha som provbänk för olika trim.

Jag tror han besiktade den i "Tysklandsutförande" dvs utan Svenska strypningar med en topphastighet runt 50-60-70, sedan trimmade han vidare.
(det var svårt nog att få bilprovningen att godkänna att den hade tillräcklig broms redan för 60km/h)

Sedan har vi ju en Puschsamlare i stan, han köpte också lite grejor av mig, helt plötsligt skulle han sälja hela moppesamlingen och ägna sig åt annat, men jag tror inte den blev såld.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, moppar, och Zyndap 125or är det helt sanslösa priser på.
Jag känner en som renoverade Zyndap moppar på löpande band, och några 125or också.
Delar verkar vara hyfsat lätta att få tag på nya (han köpte en del av mig, men beställde annat)

Han hade även en moppe som han registrerade in som lätt MC för att ha som provbänk för olika trim.

Jag tror han besiktade den i "Tysklandsutförande" dvs utan Svenska strypningar med en topphastighet runt 50-60-70, sedan trimmade han vidare.
(det var svårt nog att få bilprovningen att godkänna att den hade tillräcklig broms redan för 60km/h)

Sedan har vi ju en Puschsamlare i stan, han köpte också lite grejor av mig, helt plötsligt skulle han sälja hela moppesamlingen och ägna sig åt annat, men jag tror inte den blev såld.
Priserna på moppar har spårat ut för länge sedan. Ingen köper väl en av dessa för att använda, utan det är väl som investering. Puch Florida, Dakota, Crescent, Zündapp m fl. Priserna börjar på 30000kr och uppåt. Många MC verkar gå samma väg, särskilt mindre hojar och offroadhojar.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250

Bifogat

• Screenshot_20220619_220737.jpg
    Screenshot_20220619_220737.jpg
    287.7 KB · Visningar: 46
Nyheter