Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker för egen del att ju äldre objektet är, desto viktigare är ägarhistoriken.
Ett samtal till nuvarande ägaren, samt en liten check på historiken, där har du min intresseflagga för objektet.
Många ägarbyten är för mig en varningsflagga för att underhållet kan vara eftersatt.
Få ägare, och speciellt om samtalet med den senaste är förtroendeingivande, ökar min investeringsvilja.
Många täta ägarbyten på ett äldre objekt gör mig mer skeptisk, och det tar jag höjd för i diskussionen bör vi ska försöka att mötas.
Men det är mitt sätt att se på det.

Det kan ju också vara "ägarbyten" för att bryta en försäkring.

Ett tag var det ju enda sättet att få en vettig premie att ta helår och sedan "ägarbyta" när det var dags att ställa av.

Men då brukar ju ägarbytena vara mellan samma 2 personer i familjen

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Det kan ju också vara "ägarbyten" för att bryta en försäkring.

Ett tag var det ju enda sättet att få en vettig premie att ta helår och sedan "ägarbyta" när det var dags att ställa av.

Men då brukar ju ägarbytena vara mellan samma 2 personer i familjen
Sant, det gäller väl kanske lite fortfarande, även om det blivit svårare?
Men blev lite positivt överraskad över att det var ganska enkelt att få ägarhistorik med adresser.
Då kan man plocka lite av det.
Men helt klart en sak att ta i beaktning :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Allt det där jobbet och så har man inte ens kapat bort överflödiga färstöron från tanken, lagt igen det gamla tankemblemsfästet och slutligen tejpat kablarna till ramen med "hockey-tejp".

Sen förstod jag inte hälften av dom häftiga benämningarna på köpe-grejorna, men jag är inte insatt i vilka grejor man måste köpa för att vara cool.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Allt det där jobbet och så har man inte ens kapat bort överflödiga färstöron från tanken, lagt igen det gamla tankemblemsfästet och slutligen tejpat kablarna till ramen med "hockey-tejp".

Sen förstod jag inte hälften av dom häftiga benämningarna på köpe-grejorna, men jag är inte insatt i vilka grejor man måste köpa för att vara cool.
Det där med emblem på vänster sida och borttaget på höger (ersatt med dekal) gör mig väldigt sugen på att köpa...... Bildäcken och det låga priset är bara en bonus:lol

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det där med emblem på vänster sida och borttaget på höger (ersatt med dekal) gör mig väldigt sugen på att köpa...... Bildäcken och det låga priset är bara en bonus:lol

Ahhh, det såg jag inte ens....
Man kunde ju ha hoppats att han använt den gamla loggan istället:

270180827_4631909230196300_1639157694206737494_n.jpg

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Repertoaren utökas.
Någon som är sugen på en cykel?
Den verkar dock vara utan tillbehör, ser varken skärmar, fransar eller döskallar :va

View attachment 473805
Är tanken att man sitter på cykeln vänd mot skärmen och tror att man hänger på polarna på sin custom-harley?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nog för att jag är kär i apor, men en 06 RSV Factory för 99.000! Dessutom med fula guldramen. Vad är det jag missar?

Jadu, det undrar jag också.
Har inget emot den färgsättningen, och hojen ser fräsch ut. Men jag var fan och tittade på en exakt sådan 2010 för 80lök med 1400mil. Nu verkar han vara hemlig med milsättningen, men hojfan är ju liksom 12 år äldre nu.
De verkar ha gått upp i pris gen 2'orna senaste året eller så, men hundra papp är fan dyrt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Under snöskotersäsongen träffar man på allehanda jon som alltid ska dra upp det här med bränsleförbrukning och hur fantastiskt billigt deras trötta touringmodell går...Mina sista lössnömaskiner har alla haft en mätare som visar förbrukningen i realtid (uträknat ur varvtal och trottelläge ur ECU'ns bränslemapp). Dessa jon brukar se ut som en fågelholk i ansiktet när man berättar om åtta liter per mil vid full gas i lös snö. Eller att man kan tömma tanken på fyra mil...

Är det 1 mil på mattan eller 1 mil på GPS?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jadu, det undrar jag också.
Har inget emot den färgsättningen, och hojen ser fräsch ut. Men jag var fan och tittade på en exakt sådan 2010 för 80lök med 1400mil. Nu verkar han vara hemlig med milsättningen, men hojfan är ju liksom 12 år äldre nu.
De verkar ha gått upp i pris gen 2'orna senaste året eller så, men hundra papp är fan dyrt.
Millens mätare är väl inte ovanligt att den nollade sig heller med jämna mellanrum var väl nån sån barnsjukdom ?
kikade på en som den gjort det på och ägaren sa att det inte var ovanligt på dom , märkte nämligen på besiktningspappren att den gått längre fem år innan än då jag kikade på den :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...