Nä GuW..gå lägg dig..
Jag skulle förvisso sätta på en limpsadel och ta bort bagageräcket på tanken, men annars hade den inte varit ful i svart eller silver....
Förutom fälgarna som alltid kommer att vara fula
Nä GuW..gå lägg dig..
..så då, är det bara att kasta upp 30 rök..klipp!!Jag skulle förvisso sätta på en limpsadel och ta bort bagageräcket på tanken, men annars hade den inte varit ful i svart eller silver....
Förutom fälgarna som alltid kommer att vara fula
..så då, är det bara att kasta upp 30 rök..klipp!!
Tyvärr, en cb400 kan aldrig bli värd mer än 10000kr. Oavsett ombyggnad.Ta bort klistermärkena, lacka om och den är faktiskt rätt snyggt byggd.
Det är bara den hippa "skejtar-stilen" med klibborna och färgerna som drar ner den.
Ja, och så Hondas fantasiska fälgar dom envisades med, det borde vara obligatoriskt att lacka dom såhär:
Troligen.Eller så gick räntan upp 0,5% o ekonomin inte ihop?
Men då är det jävligt roligt när det går åt dom mängderna soppa.Under snöskotersäsongen träffar man på allehanda jon som alltid ska dra upp det här med bränsleförbrukning och hur fantastiskt billigt deras trötta touringmodell går...Mina sista lössnömaskiner har alla haft en mätare som visar förbrukningen i realtid (uträknat ur varvtal och trottelläge ur ECU'ns bränslemapp). Dessa jon brukar se ut som en fågelholk i ansiktet när man berättar om åtta liter per mil vid full gas i lös snö. Eller att man kan tömma tanken på fyra mil...
Tyvärr, en cb400 kan aldrig bli värd mer än 10000kr. Oavsett ombyggnad.
Tur att ni talar om CB400 och inte CB250N ? ?I det är jag i princip enig.
Om det är en 10 tusen kronors hoj så blir det ju inte en 20 tusen kronors hoj för att man sätter på en obekvämare sadel och lackar om den.
Den positiva förbättringen är ju möjligen estetisk, allt annat lika eller sämre
Om man istället lägger pengarna på att FÖRBÄTTRA en hoj så finns det ju ett litet värde i det.
Men jag vet inte om jag skulle vilja betala för Öhlins bästa fjädringskomponenter på en CB400, eller om jag ens skulle vilja köra en CB400 trimmad till 150hk.
Det är liksom inte värt att ösa pengar på något som ändå aldrig blir bra
Om man skulle bygga en CB400 med Öhlins västa komponenter och 150hk så måste man ju uppgradera precis allt annat också, ram, hjul, bromsar, sittställning, osv, så då är det ju inte mycket CB400 kvar.
Men för en del är det resan som är målet, se hur långt man kan förfina något.
Men ekonomiskt försvarbart är det inte.
Det vet väl alla att det är en fullblodsräcer fast med medvetet astmatisk motor....Tur att ni talar om CB400 och inte CB250N ? ?
Men är det inte twinnarna CB250N/400N man avser när man talar om CB-modellerna? Det finns säkert nån 4-cylindrig modell fast den är ovanlig...Tur att ni talar om CB400 och inte CB250N ? ?
Men är det inte twinnarna CB250N/400N man avser när man talar om CB-modellerna? Det finns säkert nån 4-cylindrig modell fast den är ovanlig...
Jag har faktiskt ett par Öhlinare baktill på min Kwack från -82. Skulle uppskatta att de kostar ungefär hojens halva totalvärde i inköp och renovering.I det är jag i princip enig.
Om det är en 10 tusen kronors hoj så blir det ju inte en 20 tusen kronors hoj för att man sätter på en obekvämare sadel och lackar om den.
Den positiva förbättringen är ju möjligen estetisk, allt annat lika eller sämre
Om man istället lägger pengarna på att FÖRBÄTTRA en hoj så finns det ju ett litet värde i det.
Men jag vet inte om jag skulle vilja betala för Öhlins bästa fjädringskomponenter på en CB400, eller om jag ens skulle vilja köra en CB400 trimmad till 150hk.
Det är liksom inte värt att ösa pengar på något som ändå aldrig blir bra
Om man skulle bygga en CB400 med Öhlins västa komponenter och 150hk så måste man ju uppgradera precis allt annat också, ram, hjul, bromsar, sittställning, osv, så då är det ju inte mycket CB400 kvar.
Men för en del är det resan som är målet, se hur långt man kan förfina något.
Men ekonomiskt försvarbart är det inte.
Jag har faktiskt ett par Öhlinare baktill på min Kwack från -82. Skulle uppskatta att de kostar ungefär hojens halva totalvärde i inköp och renovering.
Värt det rent ekonomiskt? Nja, knappast, men de är jävligt snygga.
Hoppas verkligen att ingen betalar detta fantasipris. Miltal och antal ägare är ointressant för den som ska använda hojen, och kanske även för samlare. Har den dessutom stått i en källare i 30 år lär det behövas nya däck, packningar och annat, allt av gummi är säkert torkat och sprucket.Tyskpriserna verkar ha fått fäste:
Men en en-ägarhoj med bara ~1500 mil höjer sig över mängden.
Den som följt med i annonsflödet vet att flera XT 500 satts ut för 45 lax och uppåt. Vad de såldes för är okänt.Hoppas verkligen att ingen betalar detta fantasipris. Miltal och antal ägare är ointressant för den som ska använda hojen, och kanske även för samlare. Har den dessutom stått i en källare i 30 år lär det behövas nya däck, packningar och annat, allt av gummi är säkert torkat och sprucket.
Inte ett dugg faktiskt. På så gamla hojar är skicket helt avgörande, jag puttrar omkring på en Honda CB250 som haft 14 ägare och gått över 5000mil. Hade den varit bättre om den haft 2 ägare och gått 1000mil? Hur då? Varför då?Den som följt med i annonsflödet vet att flera XT 500 satts ut för 45 lax och uppåt. Vad de såldes för är okänt.
Miltal och antal ägare är definitivt två av uppgifterna med högst rang hos en köpare av en klassiker. Lägg till skick och servicehistorik så behöver du inte veta mer om en hoj. Alltså: En fyrtio år gammal en-ägarhoj med bara 1500 mil är högintressant - oavsett om du ska köra eller titta på den! Men inte för dig tydligen...
Inte ett dugg faktiskt. På så gamla hojar är skicket helt avgörande, jag puttrar omkring på en Honda CB250 som haft 14 ägare och gått över 5000mil. Hade den varit bättre om den haft 2 ägare och gått 1000mil? Hur då? Varför då?
XT500 till fantasipriser köps nog av samma skäl som man köper en tavla eller en antikvitet, en ren investering som man hoppas ska öka i värde.
Ett exempel: Jag ägde min R6 -99 i fyra år och över femtusen mil. Eftersom jag även kände första ägaren så visste jag att motorn alltid körts med bra olja, jag visste att det aldrig var långt mellan bytena, jag visste att motorn alltid varmkördes noga, jag visste att hojen inte var översållad med gängpaj, jag visste att den aldrig riktades nån högtryckstvätt mot lagren, osv... Dessutom fick jag naturligtvis med de första köpekvittona och ägarhandboken vilket ofta försvinner med många ägare. Behöver jag ens nämna att verktygssatsen var komplett? Vill du ha fler argument? Då får vi nog fortsätta via pm.Inte ett dugg faktiskt. På så gamla hojar är skicket helt avgörande, jag puttrar omkring på en Honda CB250 som haft 14 ägare och gått över 5000mil. Hade den varit bättre om den haft 2 ägare och gått 1000mil? Hur då? Varför då?
XT500 till fantasipriser köps nog av samma skäl som man köper en tavla eller en antikvitet, en ren investering som man hoppas ska öka i värde.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |