Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vill man ha körglädje så ska man nog inte titta på NC750XD. Jag tror att en Jazz framstår som sprudlande yster jämfört med en sån.

Gud vad jag har längtat efter en hoj med en halv småbilsmotor och automatlåda.....

Dessutom med mera bagageutrymme än en småbil, även om ena korvlådan var nerslipad och SMC märket hade flagnat bort...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Gud vad jag har längtat efter en hoj med en halv småbilsmotor och automatlåda.....

Dessutom med mera bagageutrymme än en småbil, även om ena korvlådan var nerslipad och SMC märket hade flagnat bort...
Brorsan har en sån där och han brukar prata om bränsleförbrukning när han berättar om sina åkturer. Det är sällan min första tanke när jag tar av hjälmen.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Brorsan har en sån där och han brukar prata om bränsleförbrukning när han berättar om sina åkturer. Det är sällan min första tanke när jag tar av hjälmen.
Jag vet aldrig vad jag ska svara när folk frågar mig om hojen drar mycket bensin. Det är liksom inget som känns särskilt relevant.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag vet aldrig vad jag ska svara när folk frågar mig om hojen drar mycket bensin. Det är liksom inget som känns särskilt relevant.

Under snöskotersäsongen träffar man på allehanda jon som alltid ska dra upp det här med bränsleförbrukning och hur fantastiskt billigt deras trötta touringmodell går...Mina sista lössnömaskiner har alla haft en mätare som visar förbrukningen i realtid (uträknat ur varvtal och trottelläge ur ECU'ns bränslemapp). Dessa jon brukar se ut som en fågelholk i ansiktet när man berättar om åtta liter per mil vid full gas i lös snö. Eller att man kan tömma tanken på fyra mil...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag har aldrig ens mätt förbrukningen på min, som man gör automatiskt med bilar.

"Hmm, jag har kört 52 mil och det gick i 48 liter i tanken, den ligger under litern"
(sen brukar jag räkna ut exakt med miniräknare om det känns som att det avviker mycket)

På hojen brukar jag tänka "Bäst att tanka fullt innan jag åker, man vet aldrig vilka omvägar det blir", inte en tanke på vad den har dragit, det är flytande terapi ändå...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Under snöskotersäsongen träffar man på allehanda jon som alltid ska dra upp det här med bränsleförbrukning och hur fantastiskt billigt deras trötta touringmodell går...Mina sista lössnömaskiner har alla haft en mätare som visar förbrukningen i realtid (uträknat ur varvtal och trottelläge ur ECU'ns bränslemapp). Dessa jon brukar se ut som en fågelholk i ansiktet när man berättar om åtta liter per mil vid full gas i lös snö. Eller att man kan tömma tanken på fyra mil...

Jo, lite som när Topgear presenterade bränsleförbrukning i ett av sina program, Clarkssons Ford GT 40 sörplade väl i sig full tank när the Stig skulle testa den runt banan ett par varv.

Bugatti Veyron på full gas tömmer tanken på en kvart eller hur det var

Snöskotrar går alltid i uppförsbacke, och ofta med en tvåtaktare som spolar ut det som blir över.

Touringskotrar med trötta fyrtaktare drar ju ändå kopiösa mängder soppa.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
För bilarna för jag statistik på förbrukningen av gammal vana. Några bilar har dragit iväg i förbrukning när det varit dags för byte av tändstift. Det är ganska vanligt med diskussioner om vad bilar drar och folk brukar mäta en gång när de snålkör för att ha en skrytsiffra. Efter ett par tusen mil tycker jag att jag har siffror som är värda att nämna.

Motorcyklar brukar jag mest tanka och köra, men Yamahan jag har nu har jag märkt att det går i ungefär hälften så många liter som mängden mil jag kört.
Senaste veckorna har jag kommit väsentligt längre än tidigare mellan besöken på macken. Tack, polisen!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Jamen då blir det ju perfekt med en Taiga för dig…

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jamen då blir det ju perfekt med en Taiga för dig…

Jo, man kan säkert extrapolera fram ett datum i framtiden då även de ska vara lika bra som de nuvarande maskinerna med vanlig förbränningsmotor. Frågan är bara om de hinner fram i tid till det datum då vår politiskt korrekta diktatur förbjuder försäljning av bensin…?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Helt unik faktiskt, även om det inte framgår bokstavligt i annonsen.
Men han har ju gjort färdigt, även elsystemet, och ritat ett kretsschema!
Har inga kommentarer angående själva hojen, det var mest att den verkar klar, och inte bara nästan klar :)

View attachment 473794
Den har det mesta..... lindat grenrör, en sadel som inte passar, tt-styre och orginal fotpinneplacering som får körställningen att likna när du sitter på muggen med svår förstoppning

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Repertoaren utökas.
Någon som är sugen på en cykel?
Den verkar dock vara utan tillbehör, ser varken skärmar, fransar eller döskallar :va

HD_1.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jo, man kan säkert extrapolera fram ett datum i framtiden då även de ska vara lika bra som de nuvarande maskinerna med vanlig förbränningsmotor. Frågan är bara om de hinner fram i tid till det datum då vår politiskt korrekta diktatur förbjuder försäljning av bensin…?

Det kommer en svensk produkt också… ganska långt framme som det lät. Säkert beroende på kapitaltillgången.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Repertoaren utökas.
Någon som är sugen på en cykel?
Den verkar dock vara utan tillbehör, ser varken skärmar, fransar eller döskallar :va

View attachment 473805
Det måste ju köpas extra. Finns i den officiella tillbehörsbutiken!
(Har ingen aning)

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det måste ju köpas extra. Finns i den officiella tillbehörsbutiken!
(Har ingen aning)

Lite konstig annons tycker jag 2 dåliga foton på cykeln och 9 foton på lokalen/trappan/soffgrupp/taket/inredningen/personalen
Hade varit bättre att fotat cykeln redigt istället

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Lite konstig annons tycker jag 2 dåliga foton på cykeln och 9 foton på lokalen/trappan/soffgrupp/taket/inredningen/personalen
Hade varit bättre att fotat cykeln redigt istället
OBS! Du köper inte en elcykel för snormycket pengar utan en LIVSSTIL! :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Kör till beachen!!....eller snarare till vassen..:fyllisar

Ta bort klistermärkena, lacka om och den är faktiskt rätt snyggt byggd.

Det är bara den hippa "skejtar-stilen" med klibborna och färgerna som drar ner den.

Ja, och så Hondas fantasiska fälgar dom envisades med, det borde vara obligatoriskt att lacka dom såhär:
7948d24a6ab586e843fe32c50ea393b9.jpg

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Ta bort klistermärkena, lacka om och den är faktiskt rätt snyggt byggd.

Det är bara den hippa "skejtar-stilen" med klibborna och färgerna som drar ner den.

Ja, och så Hondas fantasiska fälgar dom envisades med, det borde vara obligatoriskt att lacka dom såhär:
7948d24a6ab586e843fe32c50ea393b9.jpg
Nä GuW..gå lägg dig..

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom