Visst är det väl så att även MC får köras med dubbdäck på sommaren ( och sommardäck på vintern )be dom slå upp var det står att traktorer inte får köras med dubbdäck året om.
Visst är det väl så att även MC får köras med dubbdäck på sommaren ( och sommardäck på vintern )be dom slå upp var det står att traktorer inte får köras med dubbdäck året om.
Stoppar du upp trafiken med låg hastighet o detta skapar farliga situationer så är det helt korrekt att utfärda böter för långsam körning. Var för några år sedan en dam blev av med körkortet på E6 vid Strömstad hon ansåg att 60 km var en perfekt hastighet på en 110 väg.Flygande besiktningar är ungefär lika vanliga som hönständer.
Det är väldigt få poliser som får utföra dom, då dom ska ha speciell utbildning för det.
Den vanliga trafikpolisen får fövisso också skicka dig på ombesiktning för uppenbara fel, men dom får inte utföra en fullständig flygande besiktnin.
Den vanliga trafikpolisen är dock så inkompetent att dom har bötfällt förare som har kört UNDER hastighetsgränsen https://www.expressen.se/nyheter/polisen-kunde-inte-vagmarken-gav-felaktiga-boter-9/
Eller som när dom för många år sen stoppade min son på väg till sommarjobbet på en däckverkstad i epatraktor och skulle bötfälla honom för att han körde med dubbdäck.
Varpå sonen ringde upp mig (väckte mig) och det första jag sa var be dom slå upp var det står att traktorer inte får köras med dubbdäck året om.
45minuter senare fick han åka till jobbet, polisen var dock anständiga nog att ringa dit och be om ursäkt för att dom hade hållit honom.
Det blev inga böter.
Jag har inte kollat upp det då det inte har varit aktuellt för mig, men det låter troligtVisst är det väl så att även MC får köras med dubbdäck på sommaren ( och sommardäck på vintern )
Läste du länken?Stoppar du upp trafiken med låg hastighet o detta skapar farliga situationer så är det helt korrekt att utfärda böter för långsam körning. Var för några år sedan en dam blev av med körkortet på E6 vid Strömstad hon ansåg att 60 km var en perfekt hastighet på en 110 väg.
Lappen drogs på platsen.
Nej jag läste inte men är det som du beskriver lär bötrarna rivas i en rättegång.Läste du länken?
Folk körde alltså 2-5km/h under skyltad hastighet, men Polisen trodde att det var en lägre hastighet som gällde på platsen då det var skyltat med "Påbjuden hastighet" alltså blå skyltar.
Dom blå skyltarna är inte lagligt bindande, utan mera ett förslag, det är fortfarande vägens skyltade hastighet som gäller.
Flygande besiktningar är ungefär lika vanliga som hönständer.
Det är väldigt få poliser som får utföra dom, då dom ska ha speciell utbildning för det.
Den vanliga trafikpolisen får fövisso också skicka dig på ombesiktning för uppenbara fel, men dom får inte utföra en fullständig flygande besiktnin.
Den vanliga trafikpolisen är dock så inkompetent att dom har bötfällt förare som har kört UNDER hastighetsgränsen https://www.expressen.se/nyheter/polisen-kunde-inte-vagmarken-gav-felaktiga-boter-9/
Eller som när dom för många år sen stoppade min son på väg till sommarjobbet på en däckverkstad i epatraktor och skulle bötfälla honom för att han körde med dubbdäck.
Varpå sonen ringde upp mig (väckte mig) och det första jag sa var be dom slå upp var det står att traktorer inte får köras med dubbdäck året om.
45minuter senare fick han åka till jobbet, polisen var dock anständiga nog att ringa dit och be om ursäkt för att dom hade hållit honom.
Det blev inga böter.
Gick den igenom?En bekant till mig var inne på besiktning med sin hoj. Allt blev godkänt med blanka papper, men när besiktningsmannen tog den sedvanliga testrundan så blev han stoppad av polisen som skrev ut böter för buller och beordrade en ombesiktning.
Det är fortfarande en av de bästa exemplen på ironi i verkliga livet som jag hört talas om.
Det var i Eskilstuna, så det var eventuellt någon släkting till Hamrén.Gick den igenom?
Och det var Hamrén va..?
Så gjorde polisen i trollhättan för ca 10 år sedan. Dom ställde upp ett gäng polisbussar o våg bilen o ett 20 tal poliser utanför svenskbilprovning.En bekant till mig var inne på besiktning med sin hoj. Allt blev godkänt med blanka papper, men när besiktningsmannen tog den sedvanliga testrundan så blev han stoppad av polisen som skrev ut böter för buller och beordrade en ombesiktning.
Det är fortfarande en av de bästa exemplen på ironi i verkliga livet som jag hört talas om.
Hehe inte min faktiskt, min blir kvar ett tag men kikar alltid på en 2020-uppåt.Vad ska du köpa när du har sålt den?
För många år sedan blev jag stoppad i gammelbilen på vintern och skulle få bot för att jag körde på sommardäck. Tog en stund medan han kollade upp att det verkligen stämde att bilar som är mer än 30 år gamla är undantagna från krav på vinterdäck. Barmark i centrala Malmö dessutom, visst, det låg lite "snö" i vägkanten, typ 2 centimeter, men halt var det inte.Flygande besiktningar är ungefär lika vanliga som hönständer.
Det blev inga böter.
Hmm jag har åkt på en hel del genom åren både med bil och mc. Minns inte exakt när det hände mig senast men då mättes 104 dB upp (103 var gränsen) vilket resulterade i ombes och 500 kr böter. Mindre än 10 år sen var det och några år senare flög kompisen på detsamma med en HD.Flygande besiktningar är ungefär lika vanliga som hönständer.
Måste vara ren otur. Det har inte hänt mig under 45 års bil- och mc-åkande. Men det beror väl på om man kör fordon som drar uppmärksamheten till sig...har mest kört "Svenssonbilar" och gathojar.Hmm jag har åkt på en hel del genom åren både med bil och mc. Minns inte exakt när det hände mig senast men då mättes 104 dB upp (103 var gränsen) vilket resulterade i ombes och 500 kr böter. Mindre än 10 år sen var det och några år senare flög kompisen på detsamma med en HD.
Kör man alltid fordon som är i oklanderligt skick så kan det så klart aldrig hända. Kör man mindre ofta så minskar risken också. Skulle tro 90% av mina inträffade förra seklet och som jag minns det ägnade Polisen mer tid åt trafiken då.Måste vara ren otur. Det har inte hänt mig under 45 års bil- och mc-åkande. Men det beror väl på om man kör fordon som drar uppmärksamheten till sig...har mest kört "Svenssonbilar" och gathojar.
Kör man alltid fordon som är i oklanderligt skick så kan det så klart aldrig hända. Kör man mindre ofta så minskar risken också. Skulle tro 90% av mina inträffade förra seklet och som jag minns det ägnade Polisen mer tid åt trafiken då.
Sin rätt i samhället till att fixa elen på en Engelsk mc?Jo, så att...
Men svår prisdumpning.
Märkligt att den inte är såld, alla som vill försvara sin rätt i samhället borde sukta efter en liknande
View attachment 473707
Han har ju gjort grovjobbet, och felsökt.Sin rätt i samhället till att fixa elen på en Engelsk mc?
Hans felsökning verkar begränsad, citat ”Har tyvärr inget garage längre så jag kan inte pilla själv.”Han har ju gjort grovjobbet, och felsökt.
Det är ju bara ”svag ström” till stiften, så enkelt fixat för den som vill göra ett kap!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|