Att allt kan hända, oavsett vem som ät tillverkaren. Halva Asien och Afrika kör omkring på "Kina-moppar", så dåliga kan de inte vara.
Du kan ju fundera över hur stor prisskillnaden blir mellan en lokalt producerad enkel motorcykel, och en importerad hoj som byggs till en helt annan spec än den kinesiska - och med höga tullavgifter dessutom.
Vidare skall man ha ytterligare en stor skillnad i minnet;
"Exportkvalitet" betyder två helt olika saker i våra två skilda kulturer.
Vi i västvärlden anstränger oss lite extra med grejer som skall iväg utomlands.
Dels av rent affärsmässiga skäl. Vi vill få igång löpande affärer grundat på vår kvalitet.
Dels av rent krassa ekonomiska skäl:
Det kostar skjortan att avhjälpa fel man levererat på andra sidan jordklotet.
...och dels av känslomässiga skäl: vi är angelägna att visa hur bra vi är och vad vi klarar av. Att vi är bättre än våra konkurrenter i andra länder och att vi är värda vårt pris genom bivärden som finns inbakade i produkten, affären och uppföljningen.
Mr Medel-Yuo tänker inte så. Alls!
Därav följer att man behöver göra helt andra förberedelser och prioriteringar när man gör affärer med Kina.
Det går att få fram nästan hur bra grejer som helst från Kina - men det kräver engagemang, uppföljning och tålamod från beställaren. Det blir inte heller överdrivet billigt.
Problemen i försörjningskedjorna som blivit uppenbara iom Covid-19 har Inneburit ett brutalt uppvaknande för somliga - och givit upphov till ett helt nytt uttryck bland fackfolk.
"Det är inte längre lämpligt att placera alla sina tredimensionellt elliptiskt-sfäriska vita objekt i samma logistikbehållare."
Helt nytt tankesätt.
Vi får se hur denna nya filosofi kommer att påverka varuflödet globalt i framtiden...