L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag är ju lite sugen på en kinesisk mc, nämligen CF Moto 800MT, men även med lågt pris tror jag att kinaskitstämpeln skulle göra stora hål i plånboken.
Jag är ju lite sugen på en kinesisk mc, nämligen CF Moto 800MT, men även med lågt pris tror jag att kinaskitstämpeln skulle göra stora hål i plånboken.
En norrman vill köpa av mig på Blocket och säger sig behöva min IBAN-kod och adress.
1. Var hittar jag min IBAN-kod (Har Swedbank)?
2. Varför behöver han min adress?
Har aldrig sålt nåt utomlands och blir helt villrådig.
Kolla under kontodetaljer på internetbanken, där har du IBAN. Troligen behöver säljaren fylla i din adress när han gör en betalning, har för mig att det kallas europabetalning eller liknande. Tänk på att det kan ta någon dag innan du ser pengarna på ditt konto.En norrman vill köpa av mig på Blocket och säger sig behöva min IBAN-kod och adress.
1. Var hittar jag min IBAN-kod (Har Swedbank)?
2. Varför behöver han min adress?
Har aldrig sålt nåt utomlands och blir helt villrådig.
Ah, hittade!Kolla under kontodetaljer på internetbanken, där har du IBAN. Troligen behöver säljaren fylla i din adress när han gör en betalning, har för mig att det kallas europabetalning eller liknande. Tänk på att det kan ta någon dag innan du ser pengarna på ditt konto.
Skickat från min SM-T870 via Tapatalk
Vi är alltså överens om att det har att göra med att vi som kunder förväntar oss en viss kvalitet och ställer krav på detta.Absolut, men vi har en högre gräns för anständighet, och har genom århundraden av kapitalism lärt oss att det är "bättre att inte bränna sina broar i båda ändar när man kommer till dom"
Företag som underleverar allt för kraftigt förlorar kund efter kund tills dom inte har någon marknad kvar.
Kineserna är nya på Kapitalism och tror att det finns nya kunder i oändlighet (vilket det NÄSTAN gör), men dom räknar inte med trådar på MC forum där alla sågar deras skit offentligt så att ingen vill köpa den till något pris.
Kineserna räknade inte heller med att allt som tillverkas i landet börjar stämplas som "Kinaskit" redan innan folk har provat själva.
Kineserna räknade inte heller att hela länder/grupper av länder skulle hindra/försvåra handeln av deras varor för att skydda slutkonsumenterna från dom värsta skitprodukterna.
(Det finns nog inget ord för Konsumentskydd på Kinesiska ens)
Case in point, Kina tillverkar elbilar, många sågar MG för att den är kinesisk, men det har ändå sålts många och dom som har en verkar nöjda.
Kina tillverkar även "Wuling Hongguang Mini EV" för 40 000Kr, den sågar även jag utan att ha sett den.
Sen tillverkar ju Kineserna bilar som säljs under andra märken, som Volvo, Tesla och en hel bunt andra, och dom bilarna håller (nästan) dom märkenas kvalitet.
Den delar ju en del med Suzuki SV har jag förstått.Jag tror 650GT är en trevlig nybörjar/bruksmotorcykel
Nja, jo, kanske.Den delar ju en del med Suzuki SV har jag förstått.
Jag köpte en sån för typ 3 år sen, med rasad främre topp. Jag gav 2.500:- och skulle fixa den, började leta delar. Jag rundade den i garaget en vecka och hatade den mer varje dag. Den har liksom siluetten av en rätt modern hoj men finishen är vidrig och detaljarbetet yxigt. Till slut insåg jag att mitt förakt skulle hindra mig i arbetet och sålde den efter max 10 dagar. Orörd. Den dök upp igen på blocket fungerande, efter väldigt kort tid, men fortfarande så billigt att det aldrig varit värt det för mig.Den delar ju en del med Suzuki SV har jag förstått.
Jag köpte en sån för typ 3 år sen, med rasad främre topp. Jag gav 2.500:- och skulle fixa den, började leta delar. Jag rundade den i garaget en vecka och hatade den mer varje dag. Den har liksom siluetten av en rätt modern hoj men finishen är vidrig och detaljarbetet yxigt. Till slut insåg jag att mitt förakt skulle hindra mig i arbetet och sålde den efter max 10 dagar. Orörd. Den dök upp igen på blocket fungerande, efter väldigt kort tid, men fortfarande så billigt att det aldrig varit värt det för mig.
Nästan alltid värt att laga en japansk motorcykel, sällan en Koreansk, aldrig en Kinesisk.
Var jag otydlig?Vad är ditt omdöme, är det en Suzukimotor i ett Koreachassie?
Eller är det en korea-klon utan Suzukidelar?
Nejdå, du var tydlig med att det inte var prima utställningsskick på hojen, men jag tänkte att det kanske bara var allt annat än motorn som gav det intrycket.Var jag otydlig?
Hyosung har tydligen, kanske tillverkat mindre motorer åt Suzuki, inget som märktes i detta fall. Chassimässigt var det i klass med en Kinesisk minicross. En Japansk 60 tals motorcykel har bättre detaljarbete. Dock var den här ganska gammal, kanske 2005?
Fast, jag vet inte. Här har vi en japansk kvalitetsprodukt som skär efter dryga 3000mil.Jag köpte en sån för typ 3 år sen, med rasad främre topp. Jag gav 2.500:- och skulle fixa den, började leta delar. Jag rundade den i garaget en vecka och hatade den mer varje dag. Den har liksom siluetten av en rätt modern hoj men finishen är vidrig och detaljarbetet yxigt. Till slut insåg jag att mitt förakt skulle hindra mig i arbetet och sålde den efter max 10 dagar. Orörd. Den dök upp igen på blocket fungerande, efter väldigt kort tid, men fortfarande så billigt att det aldrig varit värt det för mig.
Nästan alltid värt att laga en japansk motorcykel, sällan en Koreansk, aldrig en Kinesisk.
Ditt förslag säger lika lite som mitt. Alla vet skillnaden i kvalite, vad vill du säga egentligen?Fast, jag vet inte. Här har vi en japansk kvalitetsprodukt som skär efter dryga 3000mil.
Hög smäll och rök från förgasare - startar inte (2001, Kawasaki Vulcan 800)
Hej! Jag har haft min Vulcan 800 i snart tre månader och den har gått hur bra som helst. Killen jag köpte den av var mekaniker och den tredje ägaren på den, den hade gått 3300 mil och all service på den var gjordd Allting ser ut och går perfekt. Varken jag eller föregående ägarna har plågat den...www.sporthoj.com
Kan det bli sämre?
Fast, jag vet inte. Här har vi en japansk kvalitetsprodukt som skär efter dryga 3000mil.
Hög smäll och rök från förgasare - startar inte (2001, Kawasaki Vulcan 800)
Hej! Jag har haft min Vulcan 800 i snart tre månader och den har gått hur bra som helst. Killen jag köpte den av var mekaniker och den tredje ägaren på den, den hade gått 3300 mil och all service på den var gjordd Allting ser ut och går perfekt. Varken jag eller föregående ägarna har plågat den...www.sporthoj.com
Kan det bli sämre?
Det är en ktm. Cfmoto bygger alla ktm/husqwarna från 390cc till 990ccJag är ju lite sugen på en kinesisk mc, nämligen CF Moto 800MT, men även med lågt pris tror jag att kinaskitstämpeln skulle göra stora hål i plånboken.
Att allt kan hända, oavsett vem som ät tillverkaren. Halva Asien och Afrika kör omkring på "Kina-moppar", så dåliga kan de inte vara.Ditt förslag säger lika lite som mitt. Alla vet skillnaden i kvalite, vad vill du säga egentligen?
Är det positivt eller negativt att det är KTM-kvalitet på dem?Det är en ktm. Cfmoto bygger alla ktm/husqwarna från 390cc till 990cc
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |