Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Med tanke på att den inte kan provstartas skulle jag inte bjuda mer än vad den är värd som organdonator så halva priset kompis.
Jag vill inte ha trajjan, men på bild 2 står vad som ser ut att vara en Honda CB750 F1 i bakgrunden. Den är mer intressant.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Den var ju riktigt ball, Trike med HD-motor är ju inget nytt men att ha den tvärställd på det sättet har jag nog aldrig sett förut :va Lite kul och udda :tummenupp
Du har väl sett en Morgan three-wheeler? Fast den har två hjul fram istället :) och JAP alt S&S motorer (och numera en bilmotor, men vet inte riktigt vilken)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du har väl sett en Morgan three-wheeler? Fast den har två hjul fram istället :) och JAP alt S&S motorer (och numera en bilmotor, men vet inte riktigt vilken)
Jodå, fast de är ju något helt annat. Men när jag tänker mig en amatörbyggd HD-trike så tycker jag att de flesta jag sett ser ut typ som denna:
harley trike.jpg
Tror det finns (fanns) färdiga kit att köpa där du helt enkelt byter ut bakvagnen mot en tvåhjulig historia, så dessa är ju i princip en standardhoj från svingfästena och framåt.

Sen har vi ju HD-s fabriksbyggda Tri Glide, även den med konventionellt orienterad motor:
tri glide.jpg

Så en tvärsmonterad shovel tyckte jag var lite speciellt :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så en tvärsmonterad shovel tyckte jag var lite speciellt :)

just-because-you-are-unique-doesnt-mean-you-are-useful-quote-1.jpg


Det hade kunnat vara kul, men nu tyckte jag att resten av hojen var ful också, så det blev den bilden.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jodå, fast de är ju något helt annat. Men när jag tänker mig en amatörbyggd HD-trike så tycker jag att de flesta jag sett ser ut typ som denna:
View attachment 475167
Tror det finns (fanns) färdiga kit att köpa där du helt enkelt byter ut bakvagnen mot en tvåhjulig historia, så dessa är ju i princip en standardhoj från svingfästena och framåt.

Sen har vi ju HD-s fabriksbyggda Tri Glide, även den med konventionellt orienterad motor:
View attachment 475168

Så en tvärsmonterad shovel tyckte jag var lite speciellt :)
Du har helt rätt, jag var bara tvungen att spela besserwisser
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du har helt rätt, jag var bara tvungen att spela besserwisser
Du har inte fel :)

just-because-you-are-unique-doesnt-mean-you-are-useful-quote-1.jpg


Det hade kunnat vara kul, men nu tyckte jag att resten av hojen var ful också, så det blev den bilden.
:hihi

Jag vet inte, jag tyckte det var lite kul och udda med någon som skapat något lite mer eget än att bara smaska på ett trike-kit på en fabrikshoj. På nåt sätt tycker jag att just motorn på tvären ser rätt ballt ut... Får mig att tänka på forna tiders stjärnmotorer i fronten på flygplan, som påpekats lite som stuket på Morgan 3-wheeler men med omvänd hjuldistribution. Finns såklart detaljer jag hade ändrat om jag ägt hojen, men ändå. Nåt att funta på när man blir för gammal för att köra tvåhjuligt :)
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
95.

95.000kr för en Suzuki GS med nästan 6000mil på mätaren?
Hade man bara orkat så hade det varit intressant att följa dessa objekt med fantasipriser för att se vad som händer.
Sålda?? Någon måste ha prutat bra
Sänkt pris??? Hur långt ner och hur många månader ligger annonsen kvar??
Eller får den stå? "Jag vet att den är värd pengarna......." eller "den kostar inget där den står" eller "till våren får man bättre betalt"
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Hade man bara orkat så hade det varit intressant att följa dessa objekt med fantasipriser för att se vad som händer.
Sålda?? Någon måste ha prutat bra
Sänkt pris??? Hur långt ner och hur många månader ligger annonsen kvar??
Eller får den stå? "Jag vet att den är värd pengarna......." eller "den kostar inget där den står" eller "till våren får man bättre betalt"
Inget fantasipris. Finns inte många kvar.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
GS1000S har väl lite halvkultig status. Egentligen är det väl bara kåpan, instrumentpanelen och lacken som skiljer den från en E? Finns en röd/vit också. Inte 95000 kr kult i min bok.

En kompis till mig hade en sådan blå/vit runt 1984.
V&H och kopplingskorgsskrammel.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top