Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Det börjar bli ett mönster i det där, kan det vara original ändå?
Jag visste inte att Yamaha hade en period med denna design på bakdel, även på R6:an?
Den här har varit uppe här förut, men gått ner via 24kkr och nu rena reapriset!

R6.jpg

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Inte Blocket, men va tycks? ?

View attachment 477656
Men det är ju lyxversionen. Här är det inte skärbräda i plast från IKEA som sadel. Utan en mer high end produkt i trä. Fint ska det va.

Med en allvarligare ton, vad är sadeln gjord av?

Och en annan fundering. Det är ju många sådana här byggen som passerat under denna grupps kritiska öga. Tänk i framtiden när det inte är poppis med skägg, IPA och brattlerscramblercafe. Kommer det en tid när man original renoverar alla dessa missfoster? De kommer ju vara gratis att köpa och dyra att få fina.
Och min affärsidé blir då: Köp varenda okapad bakram du hittar. De kommer vara guld värda i framtiden även om de är av stål.

Man har ju börjat se den trenden på 90-tals plastraketer lite tycker jag. Man originalrenoverar. Där är flaskhalsen att hitta en okapad plastbakskärm med tillhörande meterlånga plastflärp med reflex. Vi hade ju sådana om ni minns. Skruvades av så fort man kom utanför porten på besiktningen. Tänk om någon i hojkollektivet såg dig med den monterad...eller om någon tjej såg den. Herregud celibat for life och utseendemässig toppfart sänkt med 50 km/h.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Kolla här då!

Åt samma håll - det är ju two for one av dina eftertraktade samlarhojar!
Åk och hyr ett släp nu. Du kan vara hemma till midnatt.
Klipp båda, bestäm dig för vilken du vill behålla och sälj den andra dyrt till en av dina samlare i Människobyn som är van att betala för mycket. Alla nöjda, och du har en gratis hoj - vilken du nu väljer att behålla.
Jag som har mindre än 10km. Vad har jag för ursäkt att inte köpa?

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Man har ju börjat se den trenden på 90-tals plastraketer lite tycker jag. Man originalrenoverar. Där är flaskhalsen att hitta en okapad plastbakskärm med tillhörande meterlånga plastflärp med reflex. Vi hade ju sådana om ni minns. Skruvades av så fort man kom utanför porten på besiktningen. Tänk om någon i hojkollektivet såg dig med den monterad...eller om någon tjej såg den. Herregud celibat for life och utseendemässig toppfart sänkt med 50 km/h.

Ha ha. Ja det där känner man igen. Fick till och med höra av besiktningsgubben för många år sedan. När besiktningen var klar så säger han : Skynda dig hem och byt ljuddämparen nu innan polarna ser dig, det kan ju bli pinsamt. ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja det är väldigt mycket villinteha känsla över den....
Jag har i något tidigare inlägg försvarat modellen. En förstahoj för en dam som förhållandevis sent ger sig i kast med att ta kortet och sen köra lite mysrundor, upp till stugan och liknande.

Men, vi är många som ratar den för att den passar inte ens smak, prestandakrav eller nånting som gör mckörandet till vad t ex jag vill ha ut av det.

Bike skrev någon gång om hojar som blivit eller kommer att bli klassiker/samlarobjekt. Då kom virago 1000/1100 med, med motiveringen:

"Någon kommer älska också det som är fult."

Någon slags charm har den där 535:an ändå, inte tillräckligt för köp, trots lågt pris. Maken/handledaren i mitt exempel tyckte den var en go' citymoppe, därtill med väskor för småhandling och liknande. Soft, lite puttrigt.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Tyvärr har jag inte kunskap om dessa, mycket åtråvärda, men vad jag förstått finns det personer som samlar på motorcyklar av detta märke.
Där finns nog kunskap! :crash
Nu har priset gått upp på denna uppenbarligen attraktiva cykel, från 10' till 17'. Köp snabbt nu innan priser stiger ännu mer.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nu har priset gått upp på denna uppenbarligen attraktiva cykel, från 10' till 17'. Köp snabbt nu innan priser stiger ännu mer.
Jag är känslomänniska, inte kapitalist, så jag avstår faktiskt från en "säker vinst" på 70% ! :hejNu köper, och kör, jag bara motorcyklar jag gillar.
Och "denna uppenbarligen attraktiva cykel" väcker inga positiva känslor hos mig. :fakta

Här hittar man inte något attraktivt men, för mig, är det attraktiva SportHojar som inte är lika dyra. Det beror på att vi är så få som uppskattar dessa... ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...