Jag har hört det ryktas om (här på sporthoj) att det är en streetfighter med kåpor ?Det där är väl sporttourer och inte sporthojar?
Än så länge har vi åsiktsfrihet så du får kalla dem precis vad du vill för min del!
View attachment 477684
Jag har hört (här på SportHoj) att den mest attraktiva motorcykeln är en SR 250...Jag har hört det ryktas om (här på sporthoj) att det är en streetfighter med kåpor ?
Jag har hört (här på SportHoj) att den mest attraktiva motorcykeln är en SR 250...
Det lär finnas en scooter-tråd nånstans här på Sporthoj, och en SR250 är mer mc än vad en scooter någonsin kan bli. Så den hör absolut hemma här. Kan det bli manligare än en encylindrig customhoj? Scootrar däremot körs mest som bruksfordon av såna som inte har råd med bil.Jag har hört (här på SportHoj) att den mest attraktiva motorcykeln är en SR 250...
Sedan om man inte tycker att den, en SR250, platsar på SportHoj som SportHoj eller om det är en Gatukämpe utan kåpor kan jag inte avgöra...
Det lär finnas en scooter-tråd nånstans här på Sporthoj, och en SR250 är mer mc än vad en scooter någonsin kan bli. Så den hör absolut hemma här. Kan det bli manligare än en encylindrig customhoj? Scootrar däremot körs mest som bruksfordon av såna som inte har råd med bil.
Och SR 250 körs inte som bruksfordon, men som...????Det lär finnas en scooter-tråd nånstans här på Sporthoj, och en SR250 är mer mc än vad en scooter någonsin kan bli. Så den hör absolut hemma här. Kan det bli manligare än en encylindrig customhoj? Scootrar däremot körs mest som bruksfordon av såna som inte har råd med bil.
Ok, jag köper den halvan. En halv SR250 är ändå mer hoj än vilken annan hoj som helst. Även om den inte går att köra så kan man njuta av de sköna linjerna och den kraftfulla utstrålningen.Och SR 250 körs inte som bruksfordon, men som...????
Jag letar fortfarande efter någon som har en bandsåg, och som vill hjälpa mig att klyva min.
Den kommer att bli en jäkligt cool tavla tror jag, och då har jag andra halvan till salu
Det tror jag inte även om den bara kostar en halv Tammer!Ok, jag köper den halvan. En halv SR250 är ändå mer hoj än vilken annan hoj som helst. Även om den inte går att köra så kan man njuta av de sköna linjerna och den kraftfulla utstrålningen.
Ni som gillar SR. Fast en 500 kanske inte är ok ?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha SR500E https://www.blocket.se/annons/jonkoping/yamaha_sr500e/104554715
Inte Blocket men skulle inte förvåna mig om några av dessa letar sig ut där i vår -till helt andra priser.
Folke och Rune Hjalmarssons motorcykelsamling | Sajab Auktioner
Motorcykelsamling säljs via auktion. 84 st motorcyklar och hundratals reservdelar och kuriosa. Folke och Rune Hjalmarsson. En av Sveriges största motorcykelsamlingar. Harley Davidson, Indian m.m.www.sajab.se
Tammer?Jag tror dom hamnar på vad dom är värda*, oavsett årstid, redan på auktionen.
Det verkar finnas utländska budgivare där redan, för så många samlare av unika Amerikanska motorcyklar att ställa på hyllan finns det nog inte i Sverige, men någon budade 700kkr för en av dom...
*Värda i andras ögon, inte mina.
Mm så kan det vara. En jävla fin samling är det iaf.Jag tror dom hamnar på vad dom är värda*, oavsett årstid, redan på auktionen.
Det verkar finnas utländska budgivare där redan, för så många samlare av unika Amerikanska motorcyklar att ställa på hyllan finns det nog inte i Sverige, men någon budade 700kkr för en av dom...
Jag tror dom hamnar på vad dom är värda*, oavsett årstid, redan på auktionen.
XLCRn var väl en jätteflopp?Helt klart dollarbud med där, ja
Måste kännas som att hitta en kruka guld för engagerade samlare som kan den egna kontinentens utbud och plötsligt får en hel katalog med hittils okända objekt att slåss om.
Blev lite snopen att XLCRn (utrop 47) låg så lågt i bud ännu så länge, men det lär väl ändra sig.
Ännu så länge överkomlig, dock.
Även Wankel-Herkulesen känns som den ännu inte fått luft under vingarna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|