Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har hört det ryktas om (här på sporthoj) att det är en streetfighter med kåpor ?
Jag har hört (här på SportHoj) att den mest attraktiva motorcykeln är en SR 250... :hej

Sedan om man inte tycker att den, en SR250, platsar på SportHoj som SportHoj eller om det är en Gatukämpe utan kåpor kan jag inte avgöra... ;)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har hört (här på SportHoj) att den mest attraktiva motorcykeln är en SR 250... :hej

Sedan om man inte tycker att den, en SR250, platsar på SportHoj som SportHoj eller om det är en Gatukämpe utan kåpor kan jag inte avgöra... ;)
Det lär finnas en scooter-tråd nånstans här på Sporthoj, och en SR250 är mer mc än vad en scooter någonsin kan bli. Så den hör absolut hemma här. Kan det bli manligare än en encylindrig customhoj? Scootrar däremot körs mest som bruksfordon av såna som inte har råd med bil.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det lär finnas en scooter-tråd nånstans här på Sporthoj, och en SR250 är mer mc än vad en scooter någonsin kan bli. Så den hör absolut hemma här. Kan det bli manligare än en encylindrig customhoj? Scootrar däremot körs mest som bruksfordon av såna som inte har råd med bil.

I en alternativ verklighet kanske saker uppfattas som du tydligen gör.

Jorden anropar!

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Och SR 250 körs inte som bruksfordon, men som...????
Jag letar fortfarande efter någon som har en bandsåg, och som vill hjälpa mig att klyva min.
Den kommer att bli en jäkligt cool tavla tror jag, och då har jag andra halvan till salu :tummenupp

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Och SR 250 körs inte som bruksfordon, men som...????
Jag letar fortfarande efter någon som har en bandsåg, och som vill hjälpa mig att klyva min.
Den kommer att bli en jäkligt cool tavla tror jag, och då har jag andra halvan till salu :tummenupp
Ok, jag köper den halvan. En halv SR250 är ändå mer hoj än vilken annan hoj som helst. Även om den inte går att köra så kan man njuta av de sköna linjerna och den kraftfulla utstrålningen.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ok, jag köper den halvan. En halv SR250 är ändå mer hoj än vilken annan hoj som helst. Även om den inte går att köra så kan man njuta av de sköna linjerna och den kraftfulla utstrålningen.
Det tror jag inte även om den bara kostar en halv Tammer!
Dessutom kommer Hannuses halva att vara alldeles för många Tammer bort, dubbelt så långt som till Skåne.
Men dessa attraktiva motorcyklar köps ju upp av samlare så det finns en möjlighet för någon som förstår sig på och samlar på detta fabrikat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ni som gillar SR. Fast en 500 kanske inte är ok ?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha SR500E https://www.blocket.se/annons/jonkoping/yamaha_sr500e/104554715

Enligt experterna på forumet så är den alldelens för mycket att köra med, kommer förmodligen att kasta av och döda sin förare omedelbart i utgången på en kurva, då väldigt få experter kan hantera det enorma kraftpaketet.

Det var ju därför man förbjöd 500cc MotoGP, alldelens för ystra hojar....

Dessutom leder den till osäkra omkörningar då den till skillnad från 250'in tar sig förbi en Pusch Dakota....

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inte Blocket men skulle inte förvåna mig om några av dessa letar sig ut där i vår -till helt andra priser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte Blocket men skulle inte förvåna mig om några av dessa letar sig ut där i vår -till helt andra priser.

Jag tror dom hamnar på vad dom är värda*, oavsett årstid, redan på auktionen.

Det verkar finnas utländska budgivare där redan, för så många samlare av unika Amerikanska motorcyklar att ställa på hyllan finns det nog inte i Sverige, men någon budade 700kkr för en av dom...

*Värda i andras ögon, inte mina.

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z

Det verkar finnas utländska budgivare där redan, för så många samlare av unika Amerikanska motorcyklar att ställa på hyllan finns det nog inte i Sverige, men någon budade 700kkr för en av dom...

Tammer?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj

Mm så kan det vara. En jävla fin samling är det iaf.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Helt klart dollarbud med där, ja
Måste kännas som att hitta en kruka guld för engagerade samlare som kan den egna kontinentens utbud och plötsligt får en hel katalog med hittils okända objekt att slåss om.

Blev lite snopen att XLCRn (utrop 47) låg så lågt i bud ännu så länge, men det lär väl ändra sig.

Ännu så länge överkomlig, dock.

Även Wankel-Herkulesen känns som den ännu inte fått luft under vingarna.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Helt klart dollarbud med där, ja
Måste kännas som att hitta en kruka guld för engagerade samlare som kan den egna kontinentens utbud och plötsligt får en hel katalog med hittils okända objekt att slåss om.

Blev lite snopen att XLCRn (utrop 47) låg så lågt i bud ännu så länge, men det lär väl ändra sig.

Ännu så länge överkomlig, dock.

Även Wankel-Herkulesen känns som den ännu inte fått luft under vingarna.
XLCRn var väl en jätteflopp?

XR 1000 däremot, den har jag faktiskt haft span på men nu börjar den dra iväg. Sett auktioner i USA där mint cond ex går för runt 18000 dollar. Men denna ser ut att behöva den del kärlek.

Eller Norton Manxen -57...den är ju skitball

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...