Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki 250cc 1975 https://www.blocket.se/annons/varmland/kawasaki_250cc_1975/104758295
Ingen annan som tyckte den här var lite cool?
Ingen annan som tyckte den här var lite cool?
Den ÄR cool. Ett billigare alternativ till storebror, klassikern 750cc som knappt går att få tag på.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki 250cc 1975 https://www.blocket.se/annons/varmland/kawasaki_250cc_1975/104758295
Ingen annan som tyckte den här var lite cool?
View attachment 478029
Hade en i originalskick på gång för ett par år sen. Tyvärr så ångrade han sig i sista minuten….. ?En klassiker som väl va king just -78. I alla fall bland de fyrcylindriga
Hela 80-talskitet. Det typiska 80-talet var ju sent -78 till 1986.
Fel tank, stora GSX1100 från -80?
Sadeln borde slimmas ner några cm på höjd och bredd.
Ball hoj!
View attachment 478018View attachment 478020View attachment 478019
Dina Kawor duger fint.Hade en i originalskick på gång för ett par år sen. Tyvärr så ångrade han sig i sista minuten….. ?
Vilken svada till annonstext! Inte helt kristallklart vad han menar här dock!En till hoj som säljs av ELON ?
"obs. Denna MC är företagsägd, Enl. blockets regler måste jag lägga upp den som privatannons då företaget inte handlar med fordon."
Sen undrar jag om konsumentköplagen gäller om man köper en motorcykel av en radiohandlare?Kardandrift = Säkert "servicefritt", det sitter en ny kardan nu (15000kr Service)
Vilken svada till annonstext! Inte helt kristallklart vad han menar här dock!
Sen undrar jag om konsumentköplagen gäller om man köper en motorcykel av en radiohandlare?
Jag tolkar det som att hojen är skriven på firman idag och att det är därför han inte säljer den privat.Konsumentköplagen är i bästa fall trasslig i det här fallet.
Men alldelens oavsett, varför vill han så gärna sälj den genom firman
Det är väl bara dumt att riskera trassel för att man säljer en begagnad sak genom firman, om det inte uppenbart är firmans.... typ skåpbil?
Jag känner en radiohandlare, förut bytte dom in TV apparater när folk köpte ny, men dom sista 10 åren dom gjorde det gick inbytena till 95% direkt i container, det enda dom sparade var fjärrkontrollerna
Man kunde alltid få en gammal TV av honom om man kände honom, men sälja begagnat ville han inte, för det var bara trassel...
Jag tolkar det som att hojen är skriven på firman idag och att det är därför han inte säljer den privat.
Det borde väl iofs gå att lösa med ett snabbt ägarbyte om han nu skulle vilja slippa blanda in firman, men nu verkar det väl som att säljaren kanske inte har så bra koll på något över huvud taget med tanke på uttryck som "sportmonster på ca 100 hk" och "låter som en Formel1 bil".
Firman är ju uppenbarligen redan inblandad.
Att sälja saker som firman äger till sig själv skulle jag starkt avråda ifrån om du vill slippa bråk med skatteverket.
Dom godkänner aldrig aluminiumramar i amatörbyggen oavsett hur bra det är svetsat.Eehhhhhmmm...... ?
Tror ni den skulle passera en SFRO inspektion?
"en påbörjad ombyggnad till cafehoj"
View attachment 478025
View attachment 478026
Inte ens om jag lagt godkännd svetsarprövning på just aluminium och har koll på material och tillsatser?Dom godkänner aldrig aluminiumramar i amatörbyggen oavsett hur bra det är svetsat.
Jag antar att om du gör en Komplett hålfasthet/belastnings beräkning så godkänner dom ramen, jag byggde ett par cabbar med fullt öppningsbara dörrar o onsynlig förstärkning.Inte ens om jag lagt godkännd svetsarprövning på just aluminium och har koll på material och tillsatser?
Ja just ja, det är den biten att ta i betänkande också.Firman är ju uppenbarligen redan inblandad.
Att sälja saker som firman äger till sig själv skulle jag starkt avråda ifrån om du vill slippa bråk med skatteverket.
Han har väl kanske tagit hojen i inbyte mot något som ägts av firman och då ska hojen naturligtvis även stå skriven på firman. Och man kan kanske heller inte förvänta sig att han då ska veta mer om hojar än en bilfirma som tagit en hoj i inbyte.
Jag känner en som ville köpa loss skåpbilen (som firman egentligen inte behövde längre) för att han hade användning för den privat, men avråddes från det av revisorn, så firman fortsatte att äga en bil dom inte behövde och ta alla kostnader för det...
Sedan hur privatmilen redovisades vet jag inte, men i firman kördes den väldigt lite efter det.
Jag känner en som ville köpa loss skåpbilen (som firman egentligen inte behövde längre) för att han hade användning för den privat, men avråddes från det av revisorn, så firman fortsatte att äga en bil dom inte behövde och ta alla kostnader för det...
Sedan hur privatmilen redovisades vet jag inte, men i firman kördes den väldigt lite efter det.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |