Många som gillar tjusningen med att komplicera saker
Samma sak med suicide shift...raka sig med rakkniv...köra gamla slöa jänkebilar som dricker litervis med bensin. Finns galet många saker som utförs trots moderna enklare lösningar.
O det är en miljardmarknad non the less.
För en del handlar det om utseende..en del gillar hur man brukar tinget "old school" etc
För mig själv älskar jag bobberstucket samt utseendet av en hardtail (aldrig kört dock)
Så det är mer utseende för mig än något annat. Så vill man ha det, så får prestandan och komforten lida lite.
Vad det gäller den där hojen så håller jag med...tror till o med den var ute för hundringen innan.
Faller på att det inte är twin och för liten motorvolym. Hade den dock varit i 800-1600 klassen, vtwin, och med den kvaliten den ser ut att ha på bilderna så hade den nog kunna säljas för dom pengarna, trots att det vore en japansk tillverkning.
Men när det gäller frågan om man skulle vilja ha en masstillverkad HD ala:
Eller en zero engineering bobber:
Så hade jag valt de 2 senare...
View attachment 401542
Bilden ovan är bobbern som byggts med Calles dyra grejor.
Säkert kul att bygga.
Men att köra? Hojen verkar körd 32 mil sen den blev klar. Ledsnade ägaren sen eller vad hände. Fick han ont i ryggen. Tufft med stelben men en gång i tiden hade man njurbäten eftersom dessa organ flyttade sig i kroppen när man körde på bumpig väg utan bakfjädreing. Och ingen framskärm, smutsdroppar i ögat eller på glasögonen?
Vad är bobbers bra till? Montera på väggen, det köper jag, snyggt i vardagsrummet! Men att köra med - någon som gillar det?