Dagens Blocket! (mc-relaterat)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu är den borta iaf, men var den renoverad eller bara oanvänd?
Renoverad. Enklast att se det på är om tanken har kvar gjutskarven på tanken. Ofta vill renoveraren ha bort det grön-gula i plasten som blir av bensinen = innebär mycket våtslipning och då försvinner skarven.
Min IT 250 (15).JPG

På just den hojen hade också dynklädseln bytts ut och då mot en som hade liite för stora bokstäver. Men säljaren får en klapp på axeln för att han ändå kör veteranenduro med hojen. :tummenupp
 
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Han vill ju få betalt för renoveringen, men en viss prutmån finns nog. Jag (som i detta fallet är väldigt partisk) hoppas ju såklart att den säljs svindyrt! :hihi


Men så bra var dom inte.

Per Grönberg och några få andra som körde IT på hög nivå i dåtidens enduroskogar fick jobba mycket med dem för att få dem konkurrenskraftiga.
Till slut var det mest bara blåa YZor - och sedan kom det ju en WR-drevsats till YZan samt ljusspolar och då dog IT-serien i Sverige.

Även Peter Hansson körde Yamaha en period. Antar han var sur på Husqvarna.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Men så bra var dom inte.

Per Grönberg och några få andra som körde IT på hög nivå i dåtidens enduroskogar fick jobba mycket med dem för att få dem konkurrenskraftiga.
Till slut var det mest bara blåa YZor - och sedan kom det ju en WR-drevsats till YZan samt ljusspolar och då dog IT-serien i Sverige.

Även Peter Hansson körde Yamaha en period. Antar han var sur på Husqvarna.
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
b3 - kopia.jpg
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
Inte en oljefläck i sikte! Inte ens depåmattor/kartongbit. Vilken jävla ordning:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
Nu spräckte Tammer ett par blodkärl....
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ok, då har jag en PC 5 kvar på min postit-lapp....och behöver ännu mer hjälp med vad jag har missat :va
Det kanske är 5 PC han menar?
Nej han menar förstås att sin annons och sura BMW är CP ggr 5..??
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på den
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på den
Aha, en riktig kännare! :tummenupp Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?
Men TTR måste väl va en bättre hoj än TTE? I Bike fick TTE:n kritik för bristande terrängegenskaper, utseendet till trots. Jag hade tur och hittade en fin -96:a med bara 1600 (gat?)mil, så det lilla stycket kunde jag inte låta slippa undan. Då får den va hur kass den vill! :hihi
TTn på klubben (1).JPG
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Aha, en riktig kännare! :tummenupp Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?
Men TTR måste väl va en bättre hoj än TTE? I Bike fick TTE:n kritik för bristande terrängegenskaper, utseendet till trots. Jag hade tur och hittade en fin -96:a med bara 1600 (gat?)mil, så det lilla stycket kunde jag inte låta slippa undan. Då får den va hur kass den vill! :hihi
View attachment 480465
Ja TTR har ju bättre fjädring framför allt samt små skillnader i motorn med lite mer effekt. Jag köpte ttr ny 1998 när jag jobbade på Motorhuset Nyköping
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja TTR har ju bättre fjädring framför allt samt små skillnader i motorn med lite mer effekt. Jag köpte ttr ny 1998 när jag jobbade på Motorhuset Nyköping
What, på Motorhuset?! Känner vi varann?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kanske det beror på Jobbade där mellan 96-99 med Micke Jansson samt Micke Holmqvist . Mattias heter jag
...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.

Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.

Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
Pm
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top