Tja.....för att göra en kvartsmilskörning såhär senaste månaden så har han väl transporterat hojen till varmare breddgrader - det kostar.Ok, då har jag en PC 5 kvar på min postit-lapp....och behöver ännu mer hjälp med vad jag har missat
Tja.....för att göra en kvartsmilskörning såhär senaste månaden så har han väl transporterat hojen till varmare breddgrader - det kostar.Ok, då har jag en PC 5 kvar på min postit-lapp....och behöver ännu mer hjälp med vad jag har missat
Han vill ju få betalt för renoveringen, men en viss prutmån finns nog. Jag (som i detta fallet är väldigt partisk) hoppas ju såklart att den säljs svindyrt!Ovanligt fin.
Men var det inte lite durt...?
Nu är den borta iaf, men var den renoverad eller bara oanvänd?Han vill ju få betalt för renoveringen, men en viss prutmån finns nog. Jag (som i detta fallet är väldigt partisk) hoppas ju såklart att den säljs svindyrt!
Tillbakaför strax under 60kNu är den borta iaf, men var den renoverad eller bara oanvänd?
9.62 sek på 402 meter är riktigt bra. Om det sen är sant är en annan femma
Hur många hästar sa du?
Renoverad. Enklast att se det på är om tanken har kvar gjutskarven på tanken. Ofta vill renoveraren ha bort det grön-gula i plasten som blir av bensinen = innebär mycket våtslipning och då försvinner skarven.Nu är den borta iaf, men var den renoverad eller bara oanvänd?
Håll isär hojarna nu Moddlaren, det blir svårare ju mer vi närmar oss vårTillbakaför strax under 60k
???Håll isär hojarna nu Moddlaren, det blir svårare ju mer vi närmar oss vår
Han vill ju få betalt för renoveringen, men en viss prutmån finns nog. Jag (som i detta fallet är väldigt partisk) hoppas ju såklart att den säljs svindyrt!
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.Men så bra var dom inte.
Per Grönberg och några få andra som körde IT på hög nivå i dåtidens enduroskogar fick jobba mycket med dem för att få dem konkurrenskraftiga.
Till slut var det mest bara blåa YZor - och sedan kom det ju en WR-drevsats till YZan samt ljusspolar och då dog IT-serien i Sverige.
Även Peter Hansson körde Yamaha en period. Antar han var sur på Husqvarna.
Inte en oljefläck i sikte! Inte ens depåmattor/kartongbit. Vilken jävla ordningPrecis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.
Men de passar jäkligt bra i mitt garage!
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage!
View attachment 480397
Nu spräckte Tammer ett par blodkärl....Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.
Men de passar jäkligt bra i mitt garage!
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage!
View attachment 480397
Det kanske är 5 PC han menar?Ok, då har jag en PC 5 kvar på min postit-lapp....och behöver ännu mer hjälp med vad jag har missat
TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på denPrecis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.
Men de passar jäkligt bra i mitt garage!
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage!
View attachment 480397
Aha, en riktig kännare! Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på den
Ja TTR har ju bättre fjädring framför allt samt små skillnader i motorn med lite mer effekt. Jag köpte ttr ny 1998 när jag jobbade på Motorhuset NyköpingAha, en riktig kännare! Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?
Men TTR måste väl va en bättre hoj än TTE? I Bike fick TTE:n kritik för bristande terrängegenskaper, utseendet till trots. Jag hade tur och hittade en fin -96:a med bara 1600 (gat?)mil, så det lilla stycket kunde jag inte låta slippa undan. Då får den va hur kass den vill!
View attachment 480465
What, på Motorhuset?! Känner vi varann?Ja TTR har ju bättre fjädring framför allt samt små skillnader i motorn med lite mer effekt. Jag köpte ttr ny 1998 när jag jobbade på Motorhuset Nyköping
Kanske det beror på Jobbade där mellan 96-99 med Micke Jansson samt Micke Holmqvist . Mattias heter jagWhat, på Motorhuset?! Känner vi varann?
...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.Kanske det beror på Jobbade där mellan 96-99 med Micke Jansson samt Micke Holmqvist . Mattias heter jag
Pm...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.
Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |