Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nu är den borta iaf, men var den renoverad eller bara oanvänd?
Renoverad. Enklast att se det på är om tanken har kvar gjutskarven på tanken. Ofta vill renoveraren ha bort det grön-gula i plasten som blir av bensinen = innebär mycket våtslipning och då försvinner skarven.
Min IT 250 (15).JPG

På just den hojen hade också dynklädseln bytts ut och då mot en som hade liite för stora bokstäver. Men säljaren får en klapp på axeln för att han ändå kör veteranenduro med hojen. :tummenupp
 
Last edited:
Han vill ju få betalt för renoveringen, men en viss prutmån finns nog. Jag (som i detta fallet är väldigt partisk) hoppas ju såklart att den säljs svindyrt! :hihi


Men så bra var dom inte.

Per Grönberg och några få andra som körde IT på hög nivå i dåtidens enduroskogar fick jobba mycket med dem för att få dem konkurrenskraftiga.
Till slut var det mest bara blåa YZor - och sedan kom det ju en WR-drevsats till YZan samt ljusspolar och då dog IT-serien i Sverige.

Även Peter Hansson körde Yamaha en period. Antar han var sur på Husqvarna.
 
Men så bra var dom inte.

Per Grönberg och några få andra som körde IT på hög nivå i dåtidens enduroskogar fick jobba mycket med dem för att få dem konkurrenskraftiga.
Till slut var det mest bara blåa YZor - och sedan kom det ju en WR-drevsats till YZan samt ljusspolar och då dog IT-serien i Sverige.

Även Peter Hansson körde Yamaha en period. Antar han var sur på Husqvarna.
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
b3 - kopia.jpg
 
Last edited:
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
Inte en oljefläck i sikte! Inte ens depåmattor/kartongbit. Vilken jävla ordning:tummenupp
 
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
Nu spräckte Tammer ett par blodkärl....
 
Precis, för tunga och svaga för seriös användning. IT var nog inte tänkta för riktig enduro utan mer för civilt bruk på hobbynivå. Samma för TT som jag har för mig funkade för "släta" race, ökenlopp åsånt.

Men de passar jäkligt bra i mitt garage! :)
Nej, jag trivs med att ha dem i mitt garage! :hjarta :tummenupp
View attachment 480397
TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på den
 
TTR har jag haft 3 st. 98,00 samt 01:a. Ser att du även har TT600E den sukta jag efter förr men lyckades inte hitta nån då. Gillar stuket på den
Aha, en riktig kännare! :tummenupp Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?
Men TTR måste väl va en bättre hoj än TTE? I Bike fick TTE:n kritik för bristande terrängegenskaper, utseendet till trots. Jag hade tur och hittade en fin -96:a med bara 1600 (gat?)mil, så det lilla stycket kunde jag inte låta slippa undan. Då får den va hur kass den vill! :hihi
TTn på klubben (1).JPG
 
Aha, en riktig kännare! :tummenupp Finns det nån skillnad mellan årsmodellerna, förutom avgaseriet?
Men TTR måste väl va en bättre hoj än TTE? I Bike fick TTE:n kritik för bristande terrängegenskaper, utseendet till trots. Jag hade tur och hittade en fin -96:a med bara 1600 (gat?)mil, så det lilla stycket kunde jag inte låta slippa undan. Då får den va hur kass den vill! :hihi
View attachment 480465
Ja TTR har ju bättre fjädring framför allt samt små skillnader i motorn med lite mer effekt. Jag köpte ttr ny 1998 när jag jobbade på Motorhuset Nyköping
 
Kanske det beror på Jobbade där mellan 96-99 med Micke Jansson samt Micke Holmqvist . Mattias heter jag
...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.

Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
 
...och med Janne i verkstan, eller började han senare? Det är så man skäms, men jag får ingen bild av Mattias... Jag kallades Ekvall och körde ZXR750 innan jag började med Rookie 600.

Jaså det skiljde i effekt mellan de motorerna? Kan väl inte varit mer än nån hk? Jag trodde det var samma rakt av, från Tenere -83 till TTR -04.
Pm
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top