Du har säkert rätt, man lever i det förgångnaHar inte tiden sprungit ifrån CB750/500?
Det är väl t o m generationen före min (50-talist) som vurmar mest för de där.
En fin F1 skulle jag i o f s kunna tänka mig.
Du har säkert rätt, man lever i det förgångnaHar inte tiden sprungit ifrån CB750/500?
Det är väl t o m generationen före min (50-talist) som vurmar mest för de där.
En fin F1 skulle jag i o f s kunna tänka mig.
Det är inte illa menat, men när jag läser engelska mc-tidningar som berör samlarhojar så är det mer och mer sällan dessa Honda nämns, kanske för att allt redan är sagt i o f s.Du har säkert rätt, man lever i det förgångna
Jag klickade gilla för att jag fattade att du skrev fel, istället för att påpeka felet?Kolla klockslaget när det är postat så fattar du hur fel jag är på det.
'Utan elstart" skall det vara, så klart.
Alltså kick only. Herreguud!
Men jobba gick bra. Köra bil och så. Inga 'ropplem.
Jag klickade gilla för att jag fattade att du skrev fel, istället för att påpeka felet?
Fireblade
Alltid undrat hur säljare kommer fram till dessa udda siffror... XX.928kr... Kom igen!
Det är för att det ska verka som dom vet exakt hur mycket den är värd----
I själva verket prutar dom alltid som där 28 kronorna...
Men det jag vet är att varenda någorlunda coolt hojbygge inkl alla prisvärda gamla offroader de senaste åren finns från Borås, rakt ut mot kusten och ner till typ Halmstad.
Hondan säljs av Leksaksmannen vilket på engelska blir The Toyman. Kungälv…"Hjärtland"
Annonsen känns lite uppgiven, eller?
Som om han inte riktigt vet vad han säljer.
Den där kan bli riktigt fräck!
Ljusen ser lite för lastbilstunga ut, det finns andra - som verkligen användes på den tidens långloppshojar.
Comstarhjulen måste bort.
Hojen känns som ett verkligt HPD men - spelar roll! K6an är den vidrigaste av alla SOHC-Hondor. Brrr! Jag ser den blaffiga baklampan, den klunsiga sadeln och det brun-röda lackeringsschemat framför mig. Bortbortbort!
En ombyggd K6a är en bra K6a.
...men, någon lär väl köpa hojen för en spottstyver, kapa sönder karosskittet och annonsera ut den som ett scramblerprojekt om 2 år.
Med nya grovmöstrade däck, avgasbandage och ett Koso dom inte får ordning på.
Är lite allergisk mot annonstexter som övergår till föreläsningar.Fireblade
Hondan säljs av Leksaksmannen vilket på engelska blir The Toyman. Kungälv…
Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
En annan framtung enduranceracerwannabe:
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!
Hur funkar påfyllning/avluftning i bakkant av tanken, dessutom på båda sidor?Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Med andra lampor, blinkers och ljuddämpare. Kåpglaset måste kapas också. Asball!
Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?Grov renommésnyltning i så fall. Utvisning till Norge vore rimligt.
View attachment 480692
View attachment 480690
View attachment 480691
Hur funkar påfyllning/avluftning i bakkant av tanken, dessutom på båda sidor?
Torrsumpsolja?
View attachment 480695
Jag antar att det är en z750b, motor och ram.Estetiskt, ja. Samma motor som din? Hur spänstig blir den i denna kombo? Rätt användningsområde?
Apropå Steffes kommentar. Visst är det ett nivåglas man ser för den har väl inte torrsump?
Men den har ju normalt tanklock också, vad jag kan se. Gimmick? Rickmankawan, alltså.Stäubli snabbkopplingar.
Finns i olika utföranden, suger ut luften och pressar in bränslet. Droppfritt, även underifrån.
View attachment 480696''
View attachment 480697
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS