Fuzaneko
馬鹿は死なな&#
Vad kallas stilen på hojarna?
Mig veterligen kallas dom bara för bōsōzoku-hojar.
Vad kallas stilen på hojarna?
Steve: Innan du köper loss en hoj från den handlaren skall du nog läsa tråden som finns om dessa
...du kan vilja läsa på om handlaren du länkade till innan du slår till...
Om ni menar tråden vid länken nedan finns inget annat än missförstånd och trams att läsa.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?255919-Olssons-bil-amp-mc
inget annat än missförstånd och trams
Överpriser på blocket har varit standard de sista veckorna men den där tar nog priset...
För 40k kan man få en 05a...
http://www.blocket.se/klippan/Ktm_690_smc_r_53020406.htm?ca=23_10&w=3
View attachment 402954
0 mil ? och nypris.
Vem försöker dem lura. har aldrig sett en så skabbig smc-r på blocket tidigare.
Varför envisas så många med att skriva "reggad som 25kw = billig försäkring" i annonserna?..
Ser många annonser (med ostrypta hojar) där de skriver detta för att hjälpa försäljningen. Fben går på ursprungseffekten, om de inte gör de så är försäkringen ogiltig i vilket fall.
Maila och fråga hur avgaser och motorn blev repad om den inte är använd.
OBS! Felaktig information i annonsen!
Det står att hojen har fabriksgaranti till 2016! Stämmer inte! Den blev påställd 2009-12 och då börjar den 5 åriga Yamaha garantin att ticka.
Det står även att den är såld "ny" 2011 av oss! Också fake då den redan blev påställd 2009!
Gå inte på skitsnacket i denna annons!
http://www.blocket.se/uppsala/Yamaha_yzf_r1_52768356.htm?ca=6&w=3
View attachment 401721
View attachment 401722
PS. Jag skiter i att det är Lelles MC som annonserar, rätt ska vara rätt
Detta synar jag, på min hoj står det att den är tagen i trafik 2007 och leveransservice är utför 2012-01-20, enligt serviceboken, första ägare är också registrerad där i kring, min garanti gäller t.om. 2017, har dubbelkollat med Suzuki.
Är du inte nöjd med det ska jag ge dig ett citat direkt ur service och garantihäftet.
"Reklamationsrätt enlight Konsumentköplagen
Registrerade landsvägsmotorcyklar, importerade av KGK Suzuki AB som säljs via KGK Suzuki AB:s återförsäljare omfattas av den reklamationsrätt som gäller enligt Konsumentköplagen. Eventuella reklamationer skall göras hos den återförsäljare som sålt produkten. Köparen är skyldig att uppvisa leveranskort eller köpehandling som visar leveranstidspunkten."
Därefter följer stycken om den förlängda reklamationsrätten. mellan två(2) till fem(5) år.
Då har vi slagit ihjäl myten om att det är vid påställning som garantin börjar gälla.
Däremot tycker jag det är illavarslande att du pratar med 3 st som inte har någon som helst koll på vad konsumentköplagen faktiskt säger, och det berör deras faktiska huvudsyssla.
Detta synar jag, på min hoj står det att den är tagen i trafik 2007 och leveransservice är utför 2012-01-20, enligt serviceboken, första ägare är också registrerad där i kring, min garanti gäller t.om. 2017, har dubbelkollat med Suzuki.
Är du inte nöjd med det ska jag ge dig ett citat direkt ur service och garantihäftet.
"Reklamationsrätt enlight Konsumentköplagen
Registrerade landsvägsmotorcyklar, importerade av KGK Suzuki AB som säljs via KGK Suzuki AB:s återförsäljare omfattas av den reklamationsrätt som gäller enligt Konsumentköplagen. Eventuella reklamationer skall göras hos den återförsäljare som sålt produkten. Köparen är skyldig att uppvisa leveranskort eller köpehandling som visar leveranstidspunkten."
Därefter följer stycken om den förlängda reklamationsrätten. mellan två(2) till fem(5) år.
Då har vi slagit ihjäl myten om att det är vid påställning som garantin börjar gälla.
Däremot tycker jag det är illavarslande att du pratar med 3 st som inte har någon som helst koll på vad konsumentköplagen faktiskt säger, och det berör deras faktiska huvudsyssla.
Vi har inte slagit ihjäl någon myt, faktum återstår att garantin börjar ticka från första påställningen.
Hoppas att ingen tror på det du har skrivit och går in i fällan
När du har ställt på en MC så anses det som att den har tagits i bruk och därmed börjar garantin att ticka, kan det bli mer logiskt än så? Om en firma ställer på så är det samma sak... Demo? provkörning? spelar ingen roll.
Vi har inte slagit ihjäl någon myt, faktum återstår att garantin börjar ticka från första påställningen.
Hoppas att ingen tror på det du har skrivit och går in i fällan
När du har ställt på en MC så anses det som att den har tagits i bruk och därmed börjar garantin att ticka, kan det bli mer logiskt än så? Om en firma ställer på så är det samma sak... Demo? provkörning? spelar ingen roll.
Tja,Nej.
Min blev påställd första gången 27/12-2011, då gjordes leveransservicen. Sen togs den i bruk av första ägaren i Augusti 2012, 100mila gjordes Juli -13 och den är inlämnad på garantiärende nu. Glappet med ingen service 2012 skulle ha sabbat garantin om det inte vore för att garantin räknas från det att första ägaren registreras.
Det är för övrigt en Yamaha FZ-8 det är tal om.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|