Dagens Blocket! (mc-relaterat)

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Den FT som Ryan sågar är inte samma som den som säljs här på Blocket.
I o f s är dessa inte heller bra, men jag har en konstig dragning till dessa, men inte till det priset. Max en Tammer.
Jag har haft två! Levde i daglig skräck för att den påbyggda startmotorkopplingen skulle ge upp. Det är visst vanligt enligt internet och inga delar finns längre.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har haft två! Levde i daglig skräck för att den påbyggda startmotorkopplingen skulle ge upp. Det är visst vanligt enligt internet och inga delar finns längre.



Fear no more.

Kickgrejerna från samtida generation av XL 500 / XR 500 passar.

Höger fotpinne däremot hamnar lite fel.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fear no more.

Kickgrejerna från samtida generation av XL 500 / XR 500 passar.

Höger fotpinne däremot hamnar lite fel.
Frugan hade en FT, tror inte att hon kunnat kicka igång den (saknar också pysventilen som fanns på XL). Men det var en trevlig förstahoj
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


1. Med blotta ögat kan man anta att fordonet är utrustat med trippelfjädring.

2. Av prissättningen 11.500.- för ett fordon inköpt för 16.000.- för två år sedan och med bara 11 mils utnyttjande kan man ana att säljaren inte blivit jättenöjd med sitt köp.

3. Inte alla vill synas på bild tillsammans med sagda fordon.
 

Bifogat

  • Screenshot_20230509-053614_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230509-053614_Samsung Internet.jpg
    762.4 KB · Visningar: 34

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
1. Med blotta ögat kan man anta att fordonet är utrustat med trippelfjädring.

2. Av prissättningen 11.500.- för ett fordon inköpt för 16.000.- för två år sedan och med bara 11 mils utnyttjande kan man ana att säljaren inte blivit jättenöjd med sitt köp.

3. Inte alla vill synas på bild tillsammans med sagda fordon.

Jag pratade igår med en herre som hade inköpt en ny elmoppe av välkänt märke till sin snart 15 åriga son.

Mannen hade kört den själv några dagar och började fundera på om det var ett misstag, sonen var väl inte överförtjust i en elmoppe, den var slöare i acceleration än bensinmopparna och dessutom fanns det absolut ingen bonus på dom 45km/h den får gå, snarare tvärtom.
Slutligen var väl räckvidden en besvikelse.

Jag tror att många elmoppar köps av såna som honom, med tanken att en 15 åring ska tycka att dom är lika bra som en bensinmoppe och sedan används dom knappt.

Jag hade en jämnårig som fick en "Italiensk tjejmoppe med pedaler" när "alla andra" körde Puch, Zyndap och Suzuki.
Han körde mopeden exakt en gång, Pappan körde den till jobbet några gånger och sedan ställdes den bakom garaget.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag pratade igår med en herre som hade inköpt en ny elmoppe av välkänt märke till sin snart 15 åriga son.

Mannen hade kört den själv några dagar och började fundera på om det var ett misstag, sonen var väl inte överförtjust i en elmoppe, den var slöare i acceleration än bensinmopparna och dessutom fanns det absolut ingen bonus på dom 45km/h den får gå, snarare tvärtom.
Slutligen var väl räckvidden en besvikelse.

Jag tror att många elmoppar köps av såna som honom, med tanken att en 15 åring ska tycka att dom är lika bra som en bensinmoppe och sedan används dom knappt.

Jag hade en jämnårig som fick en "Italiensk tjejmoppe med pedaler" när "alla andra" körde Puch, Zyndap och Suzuki.
Han körde mopeden exakt en gång, Pappan körde den till jobbet några gånger och sedan ställdes den bakom garaget.
Ja, skall den nyttjas så är det ku trimmad am6 motor som gäller. Helst minst 80-kubik.

Samma sak gäller A1 & A2. Lagen är inte förenlig med vad det finns begär för.
Självklart så är det hela poängen .
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om man tycker att 250:in har för läskigt vridmoment så finns det tillfälle att förvärva den någon stillsammare 125:an.
Det kan vara så att man inte får den oerhört oattraktiva stämpeln "samlare" lika lätt heller....men det är inte helt säkert.

View attachment 483934
Det är ju lite fascinerande att den är bättre komponerad än 535-varianten. Och den har antagligen ungefär lika mycket effekt. :hihi
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top