Vad gör den "unik"? Normalpris för denna borde väl vara 20-25000kr. En -83 som gått 2000 mil.
Nej, helt rätt pris skulle jag säga.Är inte 35´ lite högt?
Ja!
"Mc-relaterat". Faktiskt!
Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.För den som eventuellt inte fattar:
Polar 300 är den ultimata kombon av husvagn och lastsläp, legendarisk bland alkoholsmugglare och hojfolk.
Ja, jag sitter också på en flygplats och har tråkigt. Fick precis sms om försenat flyg.
Fick bättre plats gratis efter att ha varit surgubbe. Insåg att jag borde äta något, så en räkmacka senare är jag glad igen. På bättre plats.
Jo, en fin Polar 300 skulle nog få mig att lätta på lädret.
Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.
Oerhört mycket bekvämare än tält, lätt att dra, och när man transporterar sig så har man tvåhjulingarna i vardagsrummet, precis som hemma!
Säker? RD350 cup minns jag från den tiden men att somliga ex skulle ha varit importerade för bara det ändamålet med annan spec har jag inte hört. För mig liknar det en 83 med klistermärkstrimmad eftermarknadskåpa och RD-dekaler från 1985 men jag kan för all del ha missat den importen....Fanns en RD350-cup på 80'talet och de där var importerade för det ändamålet, "fabrikstrimmade".
Det där med ”oerhört mycket bekvämare än tält” kan däremot diskuteras. Men det är en annan diskussion.
En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +
Vill man lägga 7 tusen kan man göra det. Vill man lägga 2-4 tusen så klarar man det också utan att tumma för mycket på rena slitdelar och nån liten skvätt färg. Man får säkert 18 tusen i denna nya galna tidVi fixade ju ihop en XT125 för något år sedan. Grejen är att det ändå kostar en del att få en hoj i OK skick. Däck, drivpaket, blinkers osv. Kanske någon kåpa på ebay osv. Packningar i gaffel och renovera bakdämpare.
Jag säger 7000 i delar och besiktning och så arbetet därtill. Sedan får man 14-16’ för den besiktad och klar. Ett vrak blir dyrare, då är elsystemet kass, kickaxeln saknar splines osv.
En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +
Synd att det bara är en intressekoll ?Fler klassiska 125or:
Mycket att göra, men WOW! när den är klar.
Såg den men reagerade också på framlyset.Vad för ett konstigt djur har vi här då...?
Reggad som -93a men med svarta fälgar och Chesterfield-dekoren från introduktionsåret 1989?
Dessutom med annan frontmask och rektangulärt lyse...?
Importerad någonstans ifrån och med ett regnummer som antyder kronisk sjukdom.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |