Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad gör den "unik"? Normalpris för denna borde väl vara 20-25000kr. En -83 som gått 2000 mil.

Den är unik för att den är hyfsat oförstörd, har låga mil och omfattande dokumentation kvar. Ja, och ett ballt regnummer.

Du har rätt i att den är för högt prissatt - men för någon som vill ha sin samling av Honda Offroadhojar komplett är den i det närmaste perfekt - inte många kvar av dessa ute längre.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

För den som eventuellt inte fattar:

Polar 300 är den ultimata kombon av husvagn och lastsläp, legendarisk bland alkoholsmugglare och hojfolk.

Ja, jag sitter också på en flygplats och har tråkigt. Fick precis sms om försenat flyg.
Fick bättre plats gratis efter att ha varit surgubbe. Insåg att jag borde äta något, så en räkmacka senare är jag glad igen. På bättre plats.

Jo, en fin Polar 300 skulle nog få mig att lätta på lädret.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
För den som eventuellt inte fattar:

Polar 300 är den ultimata kombon av husvagn och lastsläp, legendarisk bland alkoholsmugglare och hojfolk.

Ja, jag sitter också på en flygplats och har tråkigt. Fick precis sms om försenat flyg.
Fick bättre plats gratis efter att ha varit surgubbe. Insåg att jag borde äta något, så en räkmacka senare är jag glad igen. På bättre plats.

Jo, en fin Polar 300 skulle nog få mig att lätta på lädret.
Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.
Oerhört mycket bekvämare än tält, lätt att dra, och när man transporterar sig så har man tvåhjulingarna i vardagsrummet, precis som hemma! :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Håller med, en ultimad färdkamrat när man inte behöver befinna sig i det "övre skiktet" på campingen.
Oerhört mycket bekvämare än tält, lätt att dra, och när man transporterar sig så har man tvåhjulingarna i vardagsrummet, precis som hemma! :)

Det där med ”oerhört mycket bekvämare än tält” kan däremot diskuteras. Men det är en annan diskussion.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Fanns en RD350-cup på 80'talet och de där var importerade för det ändamålet, "fabrikstrimmade".
Säker? RD350 cup minns jag från den tiden men att somliga ex skulle ha varit importerade för bara det ändamålet med annan spec har jag inte hört. För mig liknar det en 83 med klistermärkstrimmad eftermarknadskåpa och RD-dekaler från 1985 men jag kan för all del ha missat den importen....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det där med ”oerhört mycket bekvämare än tält” kan däremot diskuteras. Men det är en annan diskussion.

Det är absoult oerhört mycket bekvämare än tält.
Speciellt när det är +6 grader och ösregn och man ska klä på sig.

Men skulle jag kajka land och rike runt med motorcyklar skulle jag försöka få samma funktionalitet i en skåpbil.
DVS plats för hoj(ar) när man kör och enkel övernattning.
Då har man fördelen av att få köra fortare än med släp/husvagn på transportsträckorna också.

Jag hade husvagn ett tag, men det var inte riktigt min grej att hamna bakom andra husvagnar och lunka i 70km/h hela dagen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att köpa en husvagn från 80-talet är nog att köpa problem. Jag har haft en sån ett tag och plasten inne var så uttorkad att den sprack sönder. Eller egentligen har jag kvar den men den är numera krockskadad och oanvändbar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +

Vi fixade ju ihop en XT125 för något år sedan. Grejen är att det ändå kostar en del att få en hoj i OK skick. Däck, drivpaket, blinkers osv. Kanske någon kåpa på ebay osv. Packningar i gaffel och renovera bakdämpare.
Jag säger 7000 i delar och besiktning och så arbetet därtill. Sedan får man 14-16’ för den besiktad och klar. Ett vrak blir dyrare, då är elsystemet kass, kickaxeln saknar splines osv.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vi fixade ju ihop en XT125 för något år sedan. Grejen är att det ändå kostar en del att få en hoj i OK skick. Däck, drivpaket, blinkers osv. Kanske någon kåpa på ebay osv. Packningar i gaffel och renovera bakdämpare.
Jag säger 7000 i delar och besiktning och så arbetet därtill. Sedan får man 14-16’ för den besiktad och klar. Ett vrak blir dyrare, då är elsystemet kass, kickaxeln saknar splines osv.
Vill man lägga 7 tusen kan man göra det. Vill man lägga 2-4 tusen så klarar man det också utan att tumma för mycket på rena slitdelar och nån liten skvätt färg. Man får säkert 18 tusen i denna nya galna tid

Jag gav 2.500:- för den jag hade så marginalerna var lite mer på min sida, men och andra sidan var de värde några tusen mindre då
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

En sån här fixade jag till 2-3 år sen. Den här är roligt pyssel som man kan fixa körbar och besiktad på två helger och efter kört några gånger sälja med en lätt tioribba +


En liten petitess är att bilden på verkstadsmanualen visar en 125 R medans hojen i annonsen är en 125 S - som också mycket riktigt anges i texten.

En sak som alltid ger mig eksem när jag betraktar en "S" är det nedre stötdämparfästet - som ju befinner sig aldrig så lite BAKOM hjulaxeln!!!
Eek! Eeek!! Eeeeeeeek!!!

Somliga har fobier gällande clowner, andra ormar eller spindlar.
Antar att det är något liknande jag känner. Har alltid undvikit att parkera brevid en sådan, så länge dom var vanliga i trafik. Ifall det smittar.

...så vilken tur att jag inte köper något just nu. Det där hade varit en konfliktsituation.

Hojen är fö "brandkårsröd".
 

Bifogat

  • Screenshot_20230518-075501.png
    Screenshot_20230518-075501.png
    891 KB · Visningar: 22
  • Screenshot_20230518-074201.png
    Screenshot_20230518-074201.png
    1.7 MB · Visningar: 22
  • Screenshot_20230518-023855.png
    Screenshot_20230518-023855.png
    1.4 MB · Visningar: 20

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad för ett konstigt djur har vi här då...?

Reggad som -93a men med svarta fälgar och Chesterfield-dekoren från introduktionsåret 1989?


Dessutom med annan frontmask och rektangulärt lyse...?

Importerad någonstans ifrån och med ett regnummer som antyder kronisk sjukdom.
 

Bifogat

  • nedladdning (2).jpeg
    nedladdning (2).jpeg
    47.8 KB · Visningar: 36
  • Screenshot_20230518-082233.png
    Screenshot_20230518-082233.png
    1.4 MB · Visningar: 37

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vad för ett konstigt djur har vi här då...?

Reggad som -93a men med svarta fälgar och Chesterfield-dekoren från introduktionsåret 1989?


Dessutom med annan frontmask och rektangulärt lyse...?

Importerad någonstans ifrån och med ett regnummer som antyder kronisk sjukdom.
Såg den men reagerade också på framlyset.
Fanns den med det lyset på någon annan marknad?
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top